TORNAR
PUBLICITAT

Talleres Felipe Verdés rep fons europeu per un projecte de millora del balast

Espai patrocinat per

Empresa
Dijous, 17 març 2016. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L'empresa de Vilanova del Camí, junt amb una empresa belga, una de Lleida i una altra de Barcelona, és un dels partners que han impulsat Neoballast, un projecte català amb l'objectiu de millorar les propietats del basalt que s'utilitza a les vies fèrries europees. Aquest és un dels quinze projectes innovadors d'empreses europees que rebran fons europeus. La Comissió Eurpea destinarà 1,9 milions d'euros al projecte.

PUBLICITAT

En la tercera convocatòria del programa «Via ràpida cap a la innovació», que s’emmarca en el programa europeu de recerca i innovació Horitzó 2020, la Comissió Europea concedirà 30,5 milions d’euros a quinze projectes innovadors on participen seixanta-vuit socis de setze països, per ajudar a agilitzar la comercialització dels seus projectes. Una de les iniciatives seleccionades és el projecte NEOBALLAST, que s'està desenvolupant a Catalunya i que consisteix en la millora de les propietats del balast ferroviari (el mineral que es fa servir a les vies dels trens) per tal de millorar-ne les propietats, reduir el nivell de degradació i aconseguir amortir vibracions i soroll a les vies. Aquest projecte de les empreses COMSA, Sorigué i Verdés, de Vilanova del Camí, juntament amb un soci Belga, rebrà 1,59 milions de fons de la UE per impulsar la comercialització del nou producte.  

«Amb el programa Horitzó 2020 volem facilitar a les empreses innovadores el suport que necessiten per agilitzar la comercialització de les seves innovacions. En total, ja hem invertit gairebé 100 milions d’euros en el finançament d’activitats innovadores que es poden comercialitzar fàcilment», ha declarat avui el comissari de Recerca, Ciència i Innovació, Carlos Moedas.

El programa «Via ràpida cap a la innovació» es va iniciar el mes de gener del 2015. A la tercera convocatòria del programa s’hi van presentar l’1 de desembre del 2015, data límit per fer-ho, un total de 403 projectes i 1 700 participants. Això fa pujar el total de projectes rebuts d’ençà de l’inici del programa a 903, quaranta-sis dels quals han estat seleccionats per rebre un total de 98,7 milions d’euros. Gairebé la meitat dels participants (el 46 %) són pimes.

Rerefons

El programa «Via ràpida cap a la innovació» és una iniciativa que s’engega en funció de la demanda i serveix per finançar la fabricació de productes innovadors prou madurs i assajats per poder ser comercialitzats ràpidament. Amb aquest programa es poden finançar sistemes de validació en condicions reals de funcionament, assajos, proves pilot, validacions de models empresarials, l’establiment de normes o recerques prenormatives.

El programa «Via ràpida cap a la innovació» abasta el període 2015-2016 i és, pròpiament parlant, un projecte pilot que forma part del programa Horitzó 2020 i disposa d’un pressupost de 200 milions d’euros. És obert a tota mena de participants i a qualsevol mena de projecte innovador que compleixi els criteris dels «Reptes socials» i de l’objectiu específic «Lideratge en capacitació i tecnologies industrials» del pressupost de la UE. Aquesta amplitud de mires, combinada amb la possibilitat que hi accedeixin tota mena d’entitats, afavoreix la innovació interdisciplinària, la col·laboració intersectorial i el foment del creixement a través de la innovació.

El programa es duu a terme mitjançant una convocatòria comuna i oberta a tothom. S’hi poden presentar projectes en qualsevol moment: les dates límit per fer-ho durant el 2016 són el 15 de març, l’1 de juny i el 25 d’octubre.

 

PROJECTE NEOBALLAST

El Neoballast és un producte innovador, ecològic, d’alt rendiment i de vida útil molt llarga que millora el balast ferroviari i resol els dos problemes més greus que té: el nivell de degradació i les vibracions i el soroll que produeix la circulació dels trens; a més, millora la seguretat i el servei que reben els clients. D’altra banda, l’ús del Neoballast millora el rendiment econòmic i ambiental de les vies del ferrocarril europeu, aportant molts beneficis socioeconòmics a tota la societat europea.

Així mateix, és una solució adequada tant per a les noves, com per a les antigues línies de ferrocarril i, per tant, el seu mercat potencial és constituït per tota la xarxa ferroviària europea (és a dir, més de 200 000 km de vies), la qual cosa equival a gairebé 20 milions de tones de balast nou cada any i un volum de negocis a l’entorn dels 350 milions d’euros. Per tirar endavant aquesta tecnologia, que ja ha estat àmpliament provada, el projecte Neoballast s’ha associat a d’altres socis de diversos sectors industrials que n’abasten la totalitat de la cadena de valor i formen un equip multidisciplinari i equilibrat. El projecte té un enfocament empresarial, és a dir, que totes les iniciatives estan concebudes per aplanar el camí d’una ràpida i àmplia comercialització del producte.

En aquest sentit, els principals passos per aconseguir una efectiva i satisfactòria absorció per part del mercat són el desenvolupament d’una producció a gran escala que satisfaci les demandes del mercat, la demostració i la validació del producte en un entorn de treball real, la seva difusió a càrrec de grups d’experts que promoguin la seva implantació i, finalment, la gestió dels drets de propietat intel·lectual i l’explotació i comercialització del producte mitjançant la creació d’un consorci, NewCo, constituït per tots els pares del projecte. L’estructura de gestió d’aquest consorci disposarà d’un comitè consultiu que hi donarà un punt de vista independent i focalitzat en l’usuari final.

El comitè consultiu estarà format per tres administradors d’infraestructures i es dedicarà a contactar organitzacions de contractistes, plataformes tecnològiques i organitzacions d’experts del món acadèmic.

PUBLICITAT

4 Comentaris

m

maria

18 de març 2016.12:14h

Respondre

Lo que ens falta a Igualada, son mols Felips Verdes, i sobren mols venedors de FUM.

Felicitats Sr Felip, voste ha arries-gat els seus diners, no com altres que viuen de la mamella, dels Impostos... Llegir més del ciutadans.!!!

A

Andreu G.

Igualada

18 de març 2016.09:52h

Respondre

Antoni,
Tens raó, s’ha de reconèixer l’aportació econòmica i industrial de l’empresari. Però això no l’eximeix que tingui una responsabilitat social que ha de gestionar amb la màxima... Llegir més diligència.

A

Antoni

Vilanova

17 de març 2016.11:51h

Respondre

Andreu, les coses sempre depenen de com te les miris. Dius que va portar a la fallida a Agemac. Si en sa vida el Sr Verdès hagués fet res, ja no l’hagués portat a la fallida, perquè tampoc... Llegir més l’hauria aixecat.

Enhorabona a l’empresa Verdés per aquest projecte i que per molts anys pugui seguir essent un referent industrial a la comarca..

A

Andreu G.

Igualada

17 de març 2016.07:46h

Respondre

Recordem, per si falla la memòria, que el senyor Felipe Verdés és el mateix que va portar a la fallida l’empresa Agemac Tecnoseveco deixant al carrer a 265 treballadors, a finals de l’any... Llegir més 1999.

El més trist de la història és que pocs anys després, l’any 2006, el Govern de la Generalitat va tenir la genial idea de concedir al sr. Felipe Verdés la Medalla i Placa President Macià, guardó per reconèixer els mèrits laborals d’empreses!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.