TORNAR

L’anglès a l’Escola de l’Ateneu Igualadí

Publireportatge

ensenyament
Dilluns, 9 abril 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

A l’Escola de l’Ateneu Igualadí l’anglès és un eix vertebrador del projecte educatiu. La introducció de la llengua anglesa a l’aula comença des de ben d’hora: amb dos i tres anys ja senten l’idioma gràcies a les mestres  i als alumnes més grans del nostre centre escolar que, de tant en tant, expliquen contes en anglès als més menuts o els hi interpreten alguna obra de teatre. D’aquesta manera fem una primera introducció a l’idioma tot fent partícips als alumnes més grans i permetent-los practicar la llengua oral. La mestra especialista en anglès també visita les aules dels més petits per explicar-los contes en aquesta llengua.  

ESCOLA DE L'ATENEU IGUALADÍ

 

A partir d’educació infantil 4 anys, s’incorpora l’anglès al nostre currículum escolar. Ho fem de manera amena, distesa, a través de cançons i activitats i amb el grup partit –tal i com fem moltes altres activitats- el que ens permet una atenció més individualitzada. A anglès aprofitem tots els recursos que tenim al nostre abast: l’aula d’anglès, el pati i l’entarimat.

Aquesta primera experiència amb l’idioma la fem també amb una mascota: el Bird. L’experiència és d’allò més enriquidora i hem vist com tots els infants hi participen de les activitats, es mostren molt contents i molt participatius. Els temes tractats són diversos però prestem especial interès a les motivacions dels infants, a les temàtiques que s’estiguin treballant transversalment als projectes, etc.

 

Anglès a cicle inicial

A partir de primer s’introdueix treball de vocabulari i sobretot d’expressió oral i comprensió. Considerem que és fonamental per, després al cicle superior, treballar l’expressió escrita. A partir de primer també s’incorpora l’auxiliar de conversa, una persona nadiua que s’incorpora al projecte educatiu en les hores de ciències i experimentació sobre els projectes que es treballen. Hem vist que quan la conversa gira al voltant de l’experimentació les infants se senten motivats ja que l’interès per les ciències és elevat i per tant participen tots molt més. El treball amb l’auxiliar de conversa és en grups reduïts d’entre 4 i 6 alumnes i es desenvolupa en tots els cursos de primària.

 

A partir de 5è es doblen les hores de conversa i els projectes inclouen un apartat en llengua anglesa. En aquest sentit, la nostra escola aposta per la tercera llengua i és per això que comptem amb més hores curriculars en anglès de les que marca el Departament d’Ensenyament i que participem en projectes internacionals on la llengua vehicular és l’anglès.

Al finalitzar la primària veiem molts bons resultats als alumnes de l’Ateneu que s’expressen prou fluidament en anglès i que tenen una àmplia compressió d’aquesta llengua tan important als nostres temps. 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.