TORNAR
PUBLICITAT

Carles Cuñado: “Espero que en dos mesos tornem tots a la normalitat”

Alain Afflelou Igualada ha donat 28 ulleres de protecció als serveis mèdics i assistencials de la conca

economia
Dijous, 16 abril 2020. 03:00. Albert Compte.
D'un cop d'ull

Un dels sectors declarats com a essencials durant la crisi del Covid-19 han estat els serveis òptics i d'oftalmologia. Com ha comentat a l'AnoiaDiari el Carles Cuñado, regent de la botiga Alain Afflelou Igualada, situada a la rambla Sant Isidre, l'ordre d'obertura els hi va deixar marge per restar oberts o amb serveis d'atenció bàsics durant el temps que duri el confinament. La resposta de Cuñado a la situació va ser tallar al màxim la possibilitat de ser un focus de contagi, mantenint un servei d'atenció bàsic amb horari reduït, atenció telemàtica i oferir a l'Ajuntament d'Igualada l'estoc que tenien en material òptic, 28 ulleres de protecció homologades. El regent d'Alain Afflelou Igualda explica com van ser els primers dies del confinament total de la conca i com preveu també que poc a poc la situació es normalitzi.

Com van organitzar-se durant els primers dies de confinament de la Conca d'Òdena?
Recordo l'endemà que l'alcalde d'Igualada va anunciar el tancament d'escoles, instituts i espais esportius. Durant el dijous a la tarda vam treballar més o menys el que és habitual, l'endemà vam obrir en horari reduït i durant el dissabte ja vaig obrir tot sol.

I després de decretar-se l'Estat d'Alarma?
No hem fet gaire cosa més. La gent ha vingut a recollir coses que tenia encarregades, hem entregat lentilles que eren urgents, alguna ullera trencada i poca cosa més. Durant els matins estic unes hores dins de la botiga amb la persiana mig abaixada, per fer feines d'administració i si surt alguna urgència. I si hem de fer entrega de material de primera necessitat ho fem a través de missatgeria.

Així, tenen obert al públic?
Si volguéssim tindríem la botiga oberta, perquè el decret ens deixava actuar com un servei essencial, però hem decidit tancar l'atenció al públic i mantenir un servei mínim per evitar la propagació del contagi, tan pels treballadors com pels nostres clients.

Les òptiques no funcionen durant aquests dies com ho fan habitualment les farmàcies, on n'hi ha una de guàrdia.
No, se'ns va dir que podíem actuar com un servei d'urgència però on cadascú podia fer segons la seva pròpia organització.

Com es pot contactar amb l'òptica si se'm trenquen unes ulleres?
Agafen encàrrecs via Whatsapp al 621 26 94 40 i per parlar amb nosaltres atenem al fix de la botiga, al 93 804 57 30.

Davant les notícies de l'escassetat de material van fer un donatiu d'ulleres protectores.
Sí, vam llegir que entre el material sanitari que faltava hi havia la demanda d'ulleres de protecció. En teníem 28 en estoc, 22 les vam donar a l'Ajuntament d'Igualada perquè les repartissin i les altres 6 les vam portar al CAP Anoia de l'Estació. També en vam donar algunes d'esport, que per les seves característiques, tapen com les ulleres protectores.

Des de ja fa uns anys també col·laboren amb l'Associació Catalana d'Amics del Poble Saharaui i aquest darrer estiu van tornar a col·laborar oferint els seus serveis d'òptica.
Sí, cada estiu fem una revisió gratuïta als nens i nenes que acull l'entitat i que venen a passar uns dies aquí. Si la revisió indica que l'infant necessita ulleres graduades n'hi regalem unes. I a tots els obsequiem amb unes ulleres de sol per evitar el sol tan fort de la zona on viuen.

I també col·laboren amb al Creu Roja?
Amb la Creu Roja es fa en tot l'àmbit nacional. Oferim un servei d'accés a ulleres graduades gratuïtes per a aquelles persones que no hi tenen accés degut a dificultats econòmiques.

Fan alguna recomanació especial per a la higiene des del sector de l'òptica?
Si bé cal seguir de forma estricta rentar-se bé les mans, es pot extremar més la higiene per als usuaris de lentilles. Recomanem rentar-se bé les mans abans i després de posar-se-les.
 
Com creu que serà la recuperació de la normalitat?
No t'ho sabria dir. En el camp de l'òptica, crec que primer la gent demandarà ulleres graduades, lentilles i aquells productes essencials per a la vida quotidiana. També pel fet de recuperar el costum d'entrar i sortir dels establiments com havíem fet fins ara. I diria que la venda de productes més accessoris, com ho poden ser unes ulleres de sol o altres, es començaran a vendre més tard. Per donar una resposta ràpida espero que en dos mesos tornem tots a la normalitat.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic