//Plugins sense CDN ?>
COMMsulting és una consultoria d’empresa i comunicació que va néixer fa un any a Igualada. Al seu darrere hi ha Joan Barnés i Marta Carles, un consultor calafí i una periodista igualadina. Dos professionals amb experiència que han dedicat la seva carrera laboral al món de l’empresa i la comunicació i que ara volen seguir treballant en els seus camps conjuntament i des d’una altra perspectiva. Un binomi professional curiós, però que té molt en comú i que a la vegada es complementa. Es defineixen transparents, honestos, propers, compromesos amb els seus clients i amb un objectiu: guiar a les empreses per millorar els seus resultats, tant en gestió, organització, vendes, com en comunicació.
Espai patrocinat
Què és COMMsulting?
JOAN: Una consultoria empresarial i de comunicació que ens dediquem principalment a assessorar, guiar, organitzar i millorar els resultats de les empreses de manera estratègica. Identifiquem la mancança, assessorem en com millorar-la i definim l’estratègia i accions a seguir per implementar-la.
I qui forma COMMsulting?
MARTA: Doncs nosaltres dos, Joan Barnés i Marta Carles. Ens coneixem des de fa anys per què professionalment hem coincidit en diverses ocasions. Fins i tot vam treballar en una mateixa empresa, però en diferents etapes.
J: Som de caràcters diferents, però a l’hora de treballar ens entenem perquè ens complementem. Un és més nerviós i l’altre més calmat. Un és més llençat i l’altre més caut. Un és més creatiu i l’altre més quadriculat. En definitiva, ens compensem per trobar l’equilibri.
Comunicació i consultoria d’empresa. Un binomi curiós?
M: Sí, ens ho diu molta gent. I és cert que sobta el còctel de periodisme i comunicació amb l’assessorament i l’estratègia empresarial. Però tot i semblar dos camps molt diferents, en l’àmbit de l’empresa van agafats de la mà.
J: Si perquè quan treballes en empreses t’adones que la comunicació és una de les carències més importants que hi ha, i sovint, una bona estratègia empresarial necessita com a fonamentació una correcta comunicació.
Com neix la idea d’associar-se?
J: Doncs fent un cafè entre amics a la Rambla. La conversa va començar com una idea abstracta i amb molt d’humor, i va acabar amb un projecte i un pla d’empresa. I a partir d’aquí vam buscar despatx, clients, i una cafetera (riu).
Vau néixer ara fa un any, en plena pandèmia de la COVID-19.
J: I tant, ens vam llençar de ple a la piscina! Però precisament, la complicada situació que ha deixat la COVID-19 en la majoria d’empreses va ser un dels motius que ens va impulsar a engegar aquest projecte professional. Creiem que els nostres serveis poden ser claus per redefinir el camí empresarial a seguir, per marcar una estratègia, per ajudar a gestionar el temps, organitzar els departaments, o per guiar en la creació d’un projecte des de zero.
M: Igualment en comunicació. Molts professionals, després de la COVID-19, han vist la necessitat de tenir un pla de comunicació, de conèixer les eines que existeixen per comunicar els seus serveis i productes, d’introduir-se al món de la comunicació digital, etc. I això és el que fem, ajudar a les empreses a assolir els seus objectius empresarials, acompanyats d’una bona comunicació estratègica.
Com és el dia a dia a COMMsulting?
M: No hi ha cap dia igual. Cada dilluns planifiquem la setmana per coordinar les agendes tant de clients comuns com els que portem per separat. I a partir d’aquí, hi ha dies que ens veiem una hora al despatx, i hi ha dies que treballem les vuit hores conjuntament.
Què diuen els clients quan arribeu?
J: Sincerament? Ja arriben els bombers!, sobretot en el meu àmbit que és la consultoria d’empresa. I després em pregunten si el servei tindrà un retorn immediat o és un procés més llarg en el temps. Jo els responc sempre que dependrà de la situació i la seva implicació.
M: En comunicació, el primer que em pregunten quan arribo a les empreses, sobretot quan són clients per temes digitals i de xarxes socials, és si hauran de sortir ballant!
Quin és el perfil del vostre client? Ha de tenir alguna característica especial?
J: Només han de tenir clar en què necessiten ajuda.
M: Nosaltres treballem per empreses de diferents sectors i volum de negoci, i a escala de Catalunya. Des d’una empresa amb 50 treballadors, fins a un autònom que té una botiga a la ciutat, o un emprenedor que vol posar en marxa el seu projecte.
Si ens centrem en els serveis de Comunicació, en què esteu especialitzats?
M: Estem especialitzats en comunicació digital, màrqueting, comunicació corporativa i interna. Tant elaborem un pla de comunicació per al llançament d’un producte, com gestionem les xarxes socials de diferents clients, o redactem un dossier o una nota de premsa. O també elaborem revistes corporatives per a empresa, butlletins municipals per als ajuntaments, o fem continguts per una pàgina web o un blog.
I en l’àmbit de la Consultoria Estratègica?
És un àmbit molt ampli, però ens centrem en l’àrea de processos, estratègia, comercial, direcció, i recursos humans. Per posar exemples, tant ajudem a crear un departament comercial i obrir un nou canal de venda, com ajudem a crear una planificació per gestionar el temps, assessorem en organitzar l’estructura interna de l’empresa, en crear contractes a proveïdors, o establir nous sistemes de treball que siguin més rendibles.
M: Tant en gestió empresarial com en comunicació sempre ens adaptem a les necessitats del client, a les seves possibilitats i capacitats i treballem braç a braç amb l’empresa. Per això sempre diem que la implicació i predisposició del/a empresari/ària és bàsica per a obtenir resultats exitosos.
Vosaltres esteu treballant dia a dia amb empreses de tota mena. Com veieu la situació actual?
M: La incertesa plana en la majoria d’empreses. La pandèmia de la COVID-19 ha deixat tocada la seva situació econòmica i això no és fàcil de superar ni de recuperar. A la vegada, però, també observem que hi ha qui arran d’aquesta crisi, ha vist una oportunitat per créixer, per canviar el seu enfocament del negoci, per obrir nous canals de venda, per millorar la seva comunicació...
J: Les pimes, autònoms i comerços són els més tocats, però nosaltres sempre diem que si han superat la crisi de la COVID-19, només es pot anar a millor.
Com es pot contactar amb COMMsulting?
Doncs a través de la nostra pàgina web, on hi ha el mail i el telèfon, o bé ens poden localitzar al nostre despatx, al carrer Sant Magí, 28. I, si no, a través de xarxes socials (Linkedin, Instagram o Facebook).