TORNAR
PUBLICITAT

Jordi Font: "El més important és que tot el que es faci sigui de qualitat i es facin bé perquè es mereixen un gran respecte tant el públic infantil com l’adult"

Parlem amb l’actor i productor de la companyia Veus-Veus

cultura
Dijous, 12 desembre 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El pròxim 15 de desembre i abans de l'aturada nadalenca de Xarxa Igualada, la companyia Veus-Veus ens portarà La bella i la bèstia. Abans que arribi el dia hem parlat amb l'actor i productor de la companyia Veus-Veus. L'espectacle serà a ¼ d'una del migdia al Teatre Municipal l'Ateneu i les entrades ja estan a la venda a www.teatremunicipalateneu.cat/la-xarxa

MARTÍ ROSSELL PELFORT

Veus-Veus és una companyia amb molta trajectòria. Quins són els vostres principals èxits?

Nosaltres hem fet sempre teatre infantil i els títols que hem fet més són La bella i la bèstia (que portarem a Igualada), El llibre de la selva i Robin Hood. Però n'hem fet molts d'altres com El Mag Merlí, Hansel i Gretel, L'illa del tresor i aquest any hem estrenat, per escolars, Els músics de Bremen.

Què creieu que és el que us identifica com a companyia?

Fem espectacles per públic familiar i sempre hem intentat que els nostres espectacles agradin als nens, sobretot, perquè és a qui va dirigit, però també que els pares, mares, avis i tiets que vinguin s'ho passin bé. Per tant nosaltres a l'hora de pensar l'espectacle, volem que agradi a tothom i per això, de vegades, podem algunes coses que van més enfocades al fet que els grans s'ho passin bé.

Sempre feu teatre musical, com és el cas de La bella i la bèstia?

Sí, els nostres espectacles sempre tenen cançons, combinades amb text. Precisament d’aquí ve el nom, Veus-Veus. Vam voler jugar amb la paraula ‘veu’ perquè cantem i parlem i també jugant amb el significat de la gent que ens mira, ens veu. I les cançons sempre són originals nostres, tenim un noi que ha fet les cançons de La bella i la bèstia i de molts altres espectacles que és l’Albert Doz.

Per què vau triar la història de La bella i la bèstia?

Va començar com un encàrrec per a fer-lo per a les escoles, originàriament amb anglès, però després, com que ens va agradar molt, vam veure que era una bona oportunitat per fer-lo per públic familiar, en caps de setmana. A més a més sabem que és un bon títol, una pel·lícula de Disney que tots els nens coneixen i que creiem que és un bon reclam perquè ens vinguin a veure.

Quina versió heu fet del clàssic de Disney?

Pràcticament l’únic que queda de Disney és el títol perquè nosaltres hem fet la nostra versió del text, on surten més o menys els personatges, però reduïts perquè nosaltres només som quatre actors i no poden sortir tots els personatges que surten a la pel·lícula. A l’espectacle hi surten la bella, el pare de la bella, en Gaston, la bèstia (òbviament), el Lumiere i el Dindon. Els altres personatges no surten però, per exemple, el Lumiere i el Dindon acaben fent els diàlegs de molts més personatges en l’obra de Disney.

Quin missatge transmet l’obra?

Evidentment, que la bellesa està a l’interior. Una persona, a simple vista, et pot semblar que és molt lletja, com és el cas de la bèstia, però el físic no ho és tot. Físicament una persona pot no ser molt maca però potser té un gran cor i és una gran persona. I al revés, una persona que pugui ser molt maca, com podria ser el cas del Gaston, doncs que en el fons no és tan bo i acaba sent una mala persona.

Com són les cançons de l’espectacle?

Les cançons són molt animades. El Gaston en canta una, en Lumiere, en Dindon i la bèstia en canten una conjuntament. També tenim la cançó d’amor de la bella i la bèstia. I la cançó final, que com que s’assembla a l’anterior, el públic acaba cantant-la perquè s’enganxa. 

Creieu que falten propostes de teatre musical com les vostres?

Nosaltres creiem que totes les propostes són vàlides. Creiem que està bé que se segueixin fent els clàssics, com nosaltres, que és pel que hem apostat sempre. I està molt bé que es facin altres coses. Creiem que el més important és que tot el que es faci sigui de qualitat i es faci bé perquè es mereixen un gran respecte tant el públic infantil com l’adult. Ens interessa que tothom ho faci bé.

Sempre heu intentat apropar els clàssics amb el teatre musical?

Exacte. Els hem intentat apropar, sempre fent-nos-els nostres. Per exemple, els últims, Hansel i Gretel o Els músics de Bremen, els hem modernitzat però creiem en els clàssics de tota la vida, els que funcionen. Malgrat que, últimament, ens diuen que això de les princeses ja no agrada tant, crec que no és veritat perquè, quan es fan al cinema, sempre hi ha molta gent i, si n’hi ha al cinema, també n’hi pot haver al teatre. 

Qui  creieu que ha de venir diumenge a veure l’obra?

Tots els nens, recomanablement a partir de tres o quatre anys, fins als més grans. Però també tots els pares, mares, avis i àvies, que no s’avorriran i s’ho passaran molt bé. Ho garantim. Portem més de 500 funcions, si no agradés, no les portaríem. 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic