TORNAR
PUBLICITAT

Jordi Marcé: "La gent d'Igualada ha respost i el 'Jo compro a casa' està funcionant"

Entrevistem Jordi Marcé, regidor de Dinamització Econòmica d’Igualada

economia
Dimecres, 8 juliol 2020. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

L'economia igualadina es troba en un any crític davant l'impacte de la COVID-19 a la ciutat i els mesos d'inactivitat. L'Ajuntament ha hagut de replantejar el seu programa econòmic i cercar com estimular l'economia productiva. El responsable de Dinamització Econòmica de l'Ajuntament, el regidor Jordi Marcé Termes, de 50 anys, acaba de complir el seu primer any en el càrrec i és al capdavant d'aquesta tasca.

El juliol és època de rebaixes. S'ha donat alguna consigna o recomanació als botiguers de la ciutat respecte a aquest període?

Des de l'administració el que hem donat és tot el nostre suport al sector; ells mateixos són els qui millor poden valorar i prendre les dedicions mes idònies per al seu negoci. Nosaltres hem estat en tot moment -i ja des del mateix dia 12 de març- al seu costat; hem estat en contacte constant amb totes les associacions de comerç i restauració de la nostra ciutat i les de tota la Conca per tal de treballar plegats per resoldre les situacions que en cada moment se'ns presentaven i així ho seguim fent des de la Mancomunitat de la Conca d'Òdena.

Les pèrdues (o la manca de guanys) durant el confinament fan recomanable que hi hagi ofertes?

Des de l'obertura dels comerços i en el període de desescalada molts comerços ja han anat fet descomptes o ofertes. Ara, l'1 de juliol han començat les rebaixes, són ells els que millor saben com i quan i en quins dels seus productes fan descomptes i ofertes. Cal destacar que han passat molts dies tancats i que els seus estocs s'han acumulat; serà important, doncs, aquest període de rebaixes per poder recuperar vendes i poder treure aquests estocs.

Com es troba el comerç d'Igualada en aquesta fase de represa?

Tenim dades de com ha anat evolucionant el consum i de com s'han comportat els diferents sectors. També hem anat parlant amb els comerços i les associacions i les xifres no són dolentes, alguns sectors com la restauració, salut i bellesa encara estan en fase de recuperació; altres, com la roba i bricolatge, estan en bones xifres i l'alimentació està per sobre de les dades de gener o febrer. En general, el comerç no està descontent de com està anant, les perspectives eren pitjors. La gent d'Igualada esta responent molt bé i crec que, en general, el "jo compro a casa" està funcionant.

Veu algun sector més afectat que d'altres?

L'Ajuntament d'Igualada, des de el primer dia, ha donat suport a tot el comerç de proximitat. I en el sector de l'hostaleria i restauració, que de moment és el que pot estar més afectat, ja des de el primer moment hem fet deduccions a les taxes de les terrasses, hem ampliat l'espai de les terrasses perquè els bars, cafeteries i restaurants puguin gaudir de més superfície per poder complir les mesures sanitàries i ja des del mes de març vam iniciar una campanya de suport al comerç, en aquell moment amb el lema ‘Ara més que mai, estem per tu', i actualment amb el lema ‘Ara més que mai, jo compro a casa'. També hem fet una altra campanya destinada al sector de la restauració, creiem que hem de donar i mostrar que el sector té ganes d'oferir als seus clients un missatge de seguretat, de tranquil·litat.

Preveu que hi haurà tancaments significatius?

No ho podem saber encara. Personalment no crec que tinguem tancaments massius, no hem vist, ni a Igualada ni a la Conca, molts tancaments. Els set municipis hem coincidit que dels pocs tancaments que hem tingut i que hem pogut contrastar, algun no tenia com a causa el doble confinament de la Conca per la pandèmia. Cal recordar que veníem d'una crisi de llarga durada i moltes empeses i comerços encara no estaven recuperades del tot.

Són efectives les línies d'ajudes que proposen altres administracions?

Totes les administracions han creat ajuts i sóc de l'opinió que un sol ajut en concret no garanteix la continuïtat de l'empresa o de l'autònom. Nomes són efectives les mesures si les entenem com a conjunt, les unes complementen a les altres i a vegades un ajut directe a un sector pot tenir conseqüències amb altres. Des de l'ajuntament d'igualada hem aprovat per unanimitat al ple municipal la mesura dels microcrèdits de fins a 4.000 euros a la creació de noves empreses, al foment del treball estable i a un sector concret d'autònoms, amb un total de 200.000 euros. Estem treballant des del mateix Ajuntament i des de la taula de concertació econòmica alguna mesura més per ampliar aquets ajuts, i crec que en breu podrem anunciar-les. També, des de l'Aliança per la Conca, els alcaldes estan fent pressió a altres administracions i en concret ja s'han aconseguit 1.500.000€ de la Generalitat i 500.000 de la Diputació, recursos per al sector de comerç de proximitat, restauració, entitats, i projectes dels mateixos ajuntaments per donar més suport a aquets sectors.

Personalment crec que el millor ajut és la generació de projectes de futur. Des de la unió dels set ajuntaments de la Conca hem creat, amb el suport de les associacions de comerç i restauració, una plataforma de serveis als comerços i als ciutadans, un web per poder acompanyar el sector comercial i de restauració al viatge de la digitalització, la promoció i la visualització del sector. La plataforma www.concacomerç.cat està ja activa i continuem treballant per desenvolupar-ne més serveis per ampliar-la, concretament estem treballant amb el sector de la restauració, el sector de la moda i el mercat, perquè en breu puguem gaudir de més funcionalitats digitals i d'ofertes de productes, esdeveniments realitzats per comerços o restaurants i comprar les entrades del cinema i el teatre de l'Ateneu. És un projecte que a mig i llarg termini tindrà bons resultats.

Per altra banda, posar en valor el projecte de ciutat d'aquest govern. L'acreditació d'hospital universitari i el els recursos necessaris perquè el campus universitari de la salut sigui una realitat, el nou accés de la ronda sud a la nostra ciutat, el pla director del Rec, que ha de transformar tot un barri i el pla director d'activitats econòmiques de la Conca, que creiem que ha de dotar de sòl industrial de gran i mig format d'indústria, l'anella verda i les vies blaves i la inversió en l'edifici de Cal Maco, que ha de servir de centre d'acollida de visitants i d'oficina de turisme de la comarca. Tot plegat ha de contribuir a la dinamització comercial i econòmica d'Igualada.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic