TORNAR
PUBLICITAT
PUBLICITAT

Miquel Vives: "Sols se sancionaran els casos de patinets elèctrics que tinguin una velocitat excessiva"

Entrevistem Miquel Vives, regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Igualada

societat
Diumenge, 8 març 2020. 03:00. Albert Compte.
D'un cop d'ull

El regidor de Sostenibilitat i Mobilitat a l'Ajuntament d'Igualada, Miquel Vives, treballa com a cap de programació en una empresa del grup Deutsche Telekom i és llicenciat en Ciències Físiques. Va assumir el càrrec ara fa gairebé nou mesos. És el seu primer mandat com a regidor. En aquesta entrevista amb Anoiadiari explica com està la situació pel que fa a normatives estatals i a l'ordenança municipal, i també quines tasques es duen a terme per acabar de pacificar el trànsit relacionat amb els nous vehicles elèctrics.

Sap quan publicarà la DGT una normativa ferma perquè els consistoris puguin desenvolupar les seves ordenances municipals?

El mes de desembre la DGT va publicar una instrucció que ordenava els conceptes de vehicles de mobilitat personal o MVP i indicava quins són efectivament vehicles, com per exemple un patinet elèctric, quins altres ginys no es poden considerar vehicles i són considerats joguines, com un patinet de peu, i, finalment, quins queden fora i s'han de considerar a part. La instrucció ordena el parc de ginys de mobilitat i fa preveure que en breu, encara no se'n sap la data, la DGT traurà un decret per a VMP. Tot i això, el mateix desembre el govern de la ciutat va convocar tots els implicats, policia local, tècnics de mobilitat, equip de juristes i aquest mateix regidor, per estudiar la instrucció de la DGT i veure com s'adaptava a l'ordenança municipal de circulació vigent i a l'ordenança per a VMP que ja tenim redactada com a esborrany.

Es plantegen dissenyar una ordenança per regular l'ús del patinet elèctric, tot i que la DGT no hagi publicat encara la seva normativa?

Quant a ordenances, hi ha el compromís del director del Servei Català de Trànsit, Juli Gendrau, de resoldre aquest punt amb la màxima celeritat. I, a finals de gener, l'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà va iniciar la tasca per a la redacció d'una ordenança comuna per a tots el municipis de Catalunya. Estem amatents i un cop tinguem aquesta ordenança i el Reial decret, els incorporarem o ajustarem les ordenances municipals. Hi ha usuaris que combinen el carril bici amb les escales mecàniques. Es contempla aquest ús? A aquesta regidoria ens alegra que cada dia hi hagi més veïns que usen la bicicleta i aquesta classe de vehicles per a trajectes a la feina o d'oci, i sabem que dissenyen les seves rutes aprofitant equipaments de la ciutat, sigui ascensor o escales mecàniques. És evident que una persona que usa patinet de peu, bicicleta o VMP aprofita les zones de vianants, els carrils bici i també, les escales mecàniques del carrer de Sant Magí.

Per què no les hauria de fer servir?

Com sempre, demanem als veïns que combinen aquests equipaments que actuïn amb civisme; l'Ajuntament d'Igualada treballa perquè estiguin sempre en perfecte estat, però cal recordar que els equipaments són de tots els ciutadans.

Poden circular per zones restringides al pas de vianants, com són el carrer de l'Argent, el de l'Aurora o el de Sant Ignasi?

Quant a civisme i règim sancionador, fem servir el sentit comú. En zones de vianants, si la velocitat de la bicicleta o VMP és comparable a la dels vianants, és a dir, d'uns 5-6 km/h, i alhora no se n'entorpeix el pas, entenem que la circulació no suposa un risc. Sols se sancionarà en aquells casos que es consideren d'incivisme per excés de velocitat, per conduir begut o usant el telèfon mòbil, amb més d'un ocupant, i en general aquelles circumstàncies que suposin un risc per al conductor i per a la resta d'usuaris de la via. En aquests casos actualment s'aplica l'ordenança i el Reglamento General de Carreteras, amb sancions de poden a anar de 50 a 500€.

Es preveu obrir noves vies nordsud i, est-oest, pensades per a aquest tipus de mobilitat sostenible?

Respecte a la mobilitat, treballem en diferents taules i àmbits, però com a resum hi ha dues grans branques interconnectades. En primer lloc, ja s'ha sol·licitat a la Diputació l'actualització del Pla de seguretat viària d'Igualada, que esperem rebre en les properes setmanes. Aquest pla, conjuntament amb altres taules en què treballem, ens indicarà en quins punts hem d'actuar i com per garantir la seguretat en el trànsit de la ciutat. En segon lloc, estem a punt de treure a exposició pública el nou Pla de mobilitat urbana i sostenible, un pla que ens indicarà quines millores cal dur a terme per pacificar el trànsit a Igualada i afegir noves vies de mobilitat sostenible. El govern aposta per la mobilitat sostenible; de fet, en el projecte que s'inicia aquesta setmana al polígon industrial, una de les millores és la incorporació de carril bici bidireccional en tots els carrers on s'actua, amb la il·luminació pertinent, així com la millora general de l'accessibilitat, amb voreres amples i en bon estat. Aquesta és una acció que es podrà veure en breu, però també es crearan noves vies de mobilitat 2.0 que connectaran les diferents parts de la ciutat.


2 Comentaris

M

Maria

Igualada

10 de març 2020.14:50h

Respondre

Això no s’ho creu ni vostè, regidor. La seva policia és la mateixa que fa la vista grossa en tantes altres infraccions ( també enormes)... com per exemple: els pares i mares incívics de... Llegir més l’Academia i que aparquen a sobre de les immenses voreres que ens ha fet l’estimat alcalde al C. Capellades cantonada amb el C. St. Josep.

M

Marisol

Igualada

10 de març 2020.12:15h

Respondre

Segurament la proposta dita en aquest fòrum no arribarà on pertoca però... quan veig un patinet de nit i per la calçada, pateixo, ja que opino que el perill és molt alt SI NO PORTA ELEMENT... Llegir més REFLECTANTS en la roba (armilla, braçal). Algú em sap dir com està la normativa al respecte? Moltes gràcies

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic