//Plugins sense CDN ?>
Des del moment en què es va decretar la quarantena a la Conca d'Òdena, els petits comerços s'han adaptat a nous horaris i a les noves demandes de la ciutadania, confinada a casa. I un dels comerços de la capital anoienca que satisfan l'abastiment d'aliments i productes de primera necessitat és el de la Carnisseria Gual, regentada actualment per al Xavi i la seva germana Gemma, situada a la petita plaça de Sant Joan, a Igualada. Amb l'experiència de sis generacions en el sector carni i el saber fer de la cuina de Cal Pantomènia, on actualment s'elaboren els plats precuinats que ofereixen a la carnisseria, la família s'ha adaptat a la crisi incrementant l'atenció telefònica, la gestió telemàtica i el servei a domicili per oferir un servei de producte fresc i plats elaborats per als veïns de la Conca d'Òdena. El Xavi ha explicat a AnoiaDiari com han estat els canvis que han fet per mantenir el servei i com s'han adaptat al confinament.
Com van viure la setmana en què es va decretar el confinament a la conca?
Durant els primers dies varen ser una mica bojos a causa del pànic de la situació, però de seguida es va estabilitzar. La gent ens trucava per saber si teníem els productes que volien i per sort, això no ens ha faltat mai. Hem tingut i tenim un abastiment el 100% garantit dels nostres productors i grangers.
Han hagut de modificar altres horaris?
Sí. D'una banda, rebem els proveïdors més aviat, entre les 5 i les 6 del matí cada dia. Abans era una mica més tard. Com a curiositat, durant els primers dies en què es va decretar el confinament de la Conca d'Òdena ens va agafar amb el calendari de vacances previst pel nostre equip. Ens vàrem veure obligats a fer una rapida adaptació per poder seguir oferint el servei de plats precuinats, que vam tenir parat dos dies, fins que el nostre cuiner, que viu a Tous, va poder començar a venir a treballar de nou. Suposo que qui més qui menys ha hagut d'adaptar-se com millor ha sabut.
I un dels serveis per adaptar-se que han creat ha estat el d'entregar la comanda a domicili.
No, aquest servei ja l'oferíem, però sí que ara ha crescut molt. Rebem molts més encàrrecs de gent gran i també han augmentat les comandes a domicili de gent més jove. El que sí que hem fet és adaptar-nos al nou ritme. Recollim les comandes via telèfon o correu electrònic i les servim a partir de la 1 del migdia fins que acabem les entregues. Algunes fins i tot les hem fet als punts d'intercanvi de mercaderies.
Han canviat les tasques que fan a la botiga?
No, però sí que ens hem reorganitzat. Ara mateix tenim dues persones que són les encarregades de preparar totes les comandes que ens arriben i després oferim l'atenció al públic habitual, en horari reduït, de les 8 del matí a les 2 del migdia de dilluns a divendres i els dissabtes allarguem fins a les 3 de la tarda. I seguint les normes dels departaments de Salut i Interior, poden accedir a la vegada un màxim de tres persones a la botiga per mantenir les distàncies de seguretat. Estem atents a les recomanacions que se'ns fa perquè aquesta crisi acabi tan aviat com sigui possible.
Es poden fer encàrrecs durant tot el dia?
Sí. Atenem a les trucades del telèfon fix de la botiga durant l'horari d'obertura. És el 93 803 13 85. I durant tot el dia se'ns poden fer arribar al Whatsapp del mòbil 647 573 019 i al correu electrònic carnisseria.gual@gmail.com. Aquells encàrrecs que arribin més tard de la 1 del migdia se serveixen l'endemà. O si es prefereix, es pot passar a recollir la comanda a la mateixa carnisseria durant l'horari d'obertura.
I ofereixen diferents formes de pagament?
Sí, portem datàfon per cobrar pagaments fets amb targeta. També oferim els serveis de transferència, Bizum i si ha de ser en metàl·lic, també, tot i que com se'ns ha assenyalat des de Salut, com menys moneda en metàl·lic es faci anar, millor.
Com són els encàrrecs durant els dies de confinament?
Durant els primers dies va ser curiós, va augmentar molt el consum de productes per preparar brous, ossos i carcanades, per exemple. Un cop tothom es va readaptar a la situació va augmentar la demanda de plats precuinats i que hem seguit elaborant. Durant la setmana, les compres familiars són productes senzills, de consum diari, però hem notat que la quitxalla la tenim a casa. En el nostre cas s'ha traduït en un increment de la venda de productes com ara hamburgueses i carns per elaborar sofregits per cuinar pasta. També hem vist un increment dels pernils, formatges i embotits, per als esmorzars i sopars.
Una de les opcions per aquests dies són les propostes de fer cuina elaborada. Ho han notat?
Sí. De dijous a dissabte hem vist com augmenten les carns per elaborar plats de la nostra i tan apreciada cuina catalana, vull dir la cuina de les nostres àvies, el xup-xup. Plats que abans de la situació actual, potser pel ritme frenètic que portàvem semblava que ja se'ns havia oblidat de cuinar. És una de les moltes opcions que podem fer ara per passar alguna de les estones del confinament.
Com valoren aquest prop de quatre setmanes de la quarantena?
No és una època senzilla però seguim treballant com millor sabem per tal d'oferir les millors carns i productes als nostres clients. Des de l'equip de la Carnisseria Gual, juntament amb Cal Pantomènia volem donar-vos molta força i agrair la confiança que ha tingut la gent amb nosaltres fins ara. Tampoc ens podem oblidar de donar molts i molts ànims a tots i en especial, malauradament, a totes aquestes famílies que s'han vist afectades per aquest maleït virus.
Un cop més, moltes gràcies!