Dimarts, 15/9/2015
1230 lectures

Una sola Festa Major, una sola etiqueta

La Festa Major d’Igualada 2015 va tornar a estar a l’alçada de les expectatives. Centenars de persones al carrer, música per tot arreu, activitats per a tothom i, evidentment, centenars de piulades a Twitter i fotos a Instagram. Centenars d’igualadins i visitants van gaudir de la setmana gran d’Igualada i la xarxa en va anar força plena.

La Festa Major d’Igualada té molt múscul social, però ni en som conscients ni sabem aprofitar-ho del tot. Durant la Festa Major van haver-hi, com a mínim, 2.000 piulades a Twitter i 1.200 fotografies a Instagram (les publicacions de Facebook són molt difícils de controlar a causa de la política de privacitat), però encara no som capaços de crear una única etiqueta que canalitzi tot aquest múscul i potenciï la festa més enllà dels nostres contactes 2.0, tal com fa anys que es reclama.

Aquests són els números d’aquesta Festa Major, amb ball d’etiquetes per tot arreu:

A Twitter:
Tuits amb l’etiqueta #FMIGD: 1.155.
Tuits amb l’etiqueta #FMIGD15: 737.
Tuits amb l’etiqueta #FMIGD2015: 105.

A Instagram:
Fotos amb l’etiqueta #FMIGD: 721.
Fotos amb l’etiqueta #FMIGD15: 371.
Fotos amb l’etiqueta #FMIGD2015: 62.

Cal trobar, per la propera Festa Major, una única etiqueta i donar-la a conèixer perquè tothom la conegui i la faci servir. Agrupar tots els missatges en una sola etiqueta ajudarà a promocionar la festa arreu, permetrà als usuaris anar a buscar els millors tuits i fotos en un únic espai i evitarà que usuaris despistats creïn etiquetes buides de contingut.

Ara per ara, tothom, organitzadors, usuaris, entitats, empreses i mitjans de comunicació, fa servir l’etiqueta que més li convé en cada moment. He vist usuaris que avui feien servir una etiqueta, però l’endemà l’altra. Cartells pels carrers amb etiquetes que ningú feia servir. I usuaris que feien servir dues o tres d’aquestes etiquetes.

És indiferent si s’opta per una etiqueta comuna per a totes les edicions o una en concret per a cada any. Esdeveniments com La Mostra o la Cavalcada de Reis tenen un únic hashtag: la Mostra ha apostat fins ara per un de genèric sense any (#mostraigualada), mentre que el Patge Faruk, Ses Majestats i la seva companyia de patges van apostar, en el seu primer any a les xarxes, per #ReisIGD15.

L’any que ve s’ha de definir aquesta etiqueta única amb temps i assegurar-se que tothom la faci servir per igual. L’any que ve s’ha de posar aquesta etiqueta a tot arreu: als cartells, al programa d’actes, a les entrades de la ciutat, als balcons, a la premsa, però especialment als tuits i a les fotos que pengem a la xarxa.

Així la Festa Major d’Igualada podrà conquerir les xarxes i, sobre tot, arribar a tota la comunitat 2.0 de Catalunya. I posar Igualada, de nou, al mapa de les xarxes socials. I qui sap si mai podem esdevenir TT de nou.

Dades: Topsy.com i recompte propi.

Altres articles de Marc Mañé

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.