TORNAR
PUBLICITAT

L'Ajuntament de Calaf fa una valoració sobre les accions realitzades durant la crisi de la Covid-19

L’equip de govern calafí repassa les actuacions dutes a terme des de l’inici de la pandèmia

politica
Dilluns, 11 maig 2020. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Pràcticament dos mesos després de l'inici de la crisi de la pandèmia, el govern calafí fa balanç de les actuacions realitzades per atendre els veïns i veïnes del municipi afectades per la crisi, així com les accions preventives. E

PUBLICITAT

Des de l'àrea de Serveis Socials s'ha atès a les persones vulnerables i la població de risc, donant resposta a les múltiples i noves necessitats que han sorgit a causa d'aquesta crisi sanitària i social: augmentat les ajudes per a subministraments, productes farmacèutics, serveis funeraris, aliments... i fent les gestions i tràmits pertinents. A més, s'ha donat suport i treballat conjuntament amb Càritas de Calaf per la gestió i organització del Banc d'Aliments. Així com suport a les famílies en situació d'urgència per la crisi sanitària.

Concretament, pel que fa a l'àmbit de la gent gran, s'ha augmentat la teleassistència, potenciant les trucades i seguiment a les persones majors de 65 que viuen soles. També s'ha fet un seguiment telefònic i assistencial de les persones usuàries del Centre de Dia per part de l'empresa que gestiona el centre, Fundació Àuria, i s'ha readaptat i ampliat el servei del SAD (Servei d'atenció a domicili) municipal davant de les noves necessitats. D'altra banda, també s'ha promogut un servei gratuït de suport psicològic al dol de forma telemàtica destinat a les persones de Calaf que han perdut un familiar o ésser estimat a causa de la Covid-19 amb la col·laboració de Suport al dol de Ponent. Finalment, des de l'Ajuntament s'ha coordinat i acompanyant el projecte del "Bon Veïnatge", per donar suport a aquelles persones que no poden sortir de casa, i per tant, van manifestar la necessitat de tenir un suport per la compra o suport telefònic donat que viuen soles. 

En l'àmbit educatiu, s'ha estat en contacte i coordinacó permanent amb els centres educatius de la vila i el Departament d'Educació per fer front a les diferents necessitats. En aquesta línia, s'ha imprès i repartit material didàctic facilitat pel mateix professorat a les llars dels alumnes sense connectivitat. D'altra banda, des de l'Ajuntament s'han cedit i posat a disposició del Departament diversos dispositius electrònics i s'han adquirit dispositius USB per permetre la connexió amb la xarxa 4G per famílies sense la possibilitat de connexió. A més, també s'ha promogut la campanya global perquè el veïnatge compartís, sempre en situació de seguretat, el seu WiFi. Finalment, amb la voluntat d'ajudar aquelles
famílies nouvingudes que encara no tenen coneixement de la nostra llengua, l'Ajuntament i l'Escola van coordinar-se amb el Consell Comarcal per tal d'acompanyar en l'entesa de les activitats i procediments telemàtics, creant una xarxa de voluntàries anomenades “Mares Enllaç”.

Dins l'àrea esportiva, s'ha promogut el projecte Calaf es mou oferint una graella setmanal d'activitats esportives gratuïtes a través de video conferències amb propostes i formats per a tothom i ofertes per professionals de l'esport del municipi. Finalment, també s'ha col·laborat amb el Canal Taronja i el Consell Comarcal de l'Anoia per realitzar des del mes de maig classes de gimnàstica per a persones grans a través de la televisió cada dimarts i dijous d'11h a 12h.

Accions realitzades en l'àmbit econòmic

Des de l'inici de l'estat d'alarma, moltes empreses i comerços han vist afectada la seva activitat laboral i econòmica. Per això, s'han realitzat diferents accions per tal d'escoltar i oferir el suport necessari al teixit productiu i comercial del municipi en aquesta difícil situació.

Des del Centre de Recursos per a l'Ocupació s'ha fet una ronda de contactes i trucades de seguiment a empreses i autònoms per tal de recollir necessitats i treballar diferents línies d'ajuts per aquells que s'han vist afectats per la crisi de la Covid19. A més, s'ha ofert informació i acompanyament dels diferents ajuts per part de la Generalitat i l'Estat. També s'ha assessorat a empreses i emprenedors per realitzar tràmits i orientat a persones amb ERTO o situació d'atur. 

Finalment, des del departament de Promoció Econòmica i Comerç  s'ha estat en contacte amb els comerciants del municipi per tal de definir diferents recursos a nivell d'informació i acompanyament, prevenció, formació, publicitat, comunicació i ajuts econòmics que s'aprovaran en el proper Ple.  

Actuacions dutes a terme en medi ambient i territori

Finalment, la crisi del Covid19 també ha suposat l'alteració d'alguns serveis públics. En aquest sentit, però, des de l'Àrea de Medi Ambient s'ha apostat per mantenir el servei de la deixalleria amb cita prèvia per tal de garantir la salut pública i evitar que s'abandonin mobles vells al carrer o es dipositi roba vella als contenidors, ja que l'empresa Humana no està prestant aquest servei de rellida de roba usada de forma momentània. 

Més informació sobre la COVID19

PUBLICITAT

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.