TORNAR

Els governs espanyol i català signen un acord per crear el carril bus a la B-23

Jordi Cuadras celebra i qualifica ”d’històric” l’acord que ha de desencallar una demanda de més de vint anys per millorar l’accés del transport públic a Barcelona

politica
Dimarts, 25 gener 2022. 17:08. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El projecte és en un calaix des del 2014. Al mateix calaix hi ha, des de fa més de vint anys, les demandes dels ajuntaments de l'àrea metropolitana de Barcelona, als quals es van anar afegint altres municipis, com Igualada, per millorar els accessos del transport públic a Barcelona per la B-23, per la Diagonal. Es calcula que més de cinc-cents autobusos entren i surten diàriament de la capital catalana per aquesta via, patint dia si dia també els embussos de trànsit.

Manifestació a la B-23 (Foto: transportpublic.org)La setmana passada el Gobierno espanyol va anunciar l'acord amb el Govern per desencallar aquest greuge històric i impulsar el carril bus a la B-23. El govern espanyol, titular de la carretera, a través del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, ha acordat amb l'executiu català traspassar la seva gestió al Departament de Territori. El govern espanyol es compromet a assumir el cost de les obres del carril bus i el seu manteniment durant els primers anys que entri en funcionament. Si no hi ha canvis, les obres podrien començar aquest any i finalitzar el 2024.

Les obres consistiran en la reducció de la mitjana actual de la via, que permetrà afegir un nou carril, que es reservarà al transport públic.

Jordi Cuadras amb la ministra espanyola de transports, Raquel SánchezEl portaveu del grup municipal d'Igualada Som-hi a l'Ajuntament d'Igualada ha celebrat aquest anunci, que ha qualificat "d'històric". Cuadras ha reivindicat les gestions que, des del 2019, quan era candidat a l'alcaldia d'Igualada, ha dut a terme per desencallar aquesta "llarga reivindicació". Cuadras ha recordat les reunions que va mantenir, "per fer escoltar la veu d'Igualada i la necessitat d'aquest projecte", amb "diversos alcaldes de les ciutats per on passa la B-23 i també amb el vicepresident de l'Àrea Metropolitana". Cuadras també ha destacat els contactes mantinguts amb la ministra de Transports Raquel Sánchez, al subdelegat del govern espanyol a Barcelona Carlos Prieto, i a la tinent d'alcalde de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona Laia Bonet.

Jordi Cuadras remarca que, amb aquestes gestions, "hem fet servir tots els contactes que tenim a les diferents administracions per donar més força a la reivindicació i fer-los veure que no es tractava només d'una millora pels municipis de l'Àrea Metropolitana, sinó que també per ciutats com Igualada. Ja hem dit que volem que Igualada tingui un rol a l'entorn metropolità i aquesta lluita conjunta amb les ciutats metropolitanes n'és un exemple".

"Des d'Igualada necessitem el carril Bus per assegurar una connexió de 40 minuts amb Barcelona durant cada hora del dia. Amb aquesta infraestructura, els autobusos de la Hispano Igualadina evitaran les retencions que es produeixen a les primeres hores del dia i el temps de viatge es veurà garantit. Això permetrà un millor servei a les persones que utilitzen l'autobús perquè sabran a quina hora surten i a quina hora arriben sense patir", ha manifestat el portaveu d'Igualada Som-hi, afegint que "des del PSC, els Comuns i el grup ciutadà Igualada Oberta esperem que sigui un important incentiu per augmentar l'ús del transport públic en un context d'emergència climàtica, ja que serà més ràpid accedir a Barcelona amb bus que amb cotxe"


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.