TORNAR

Som-hi proposa canvis a la Rambla per mantenir la distància de seguretat entre els vianants

També parlen d’eliminar files d’aparcaments per permetre el pas de vianants i bicicletes per una part de la calçada

politica
Dimarts, 5 maig 2020. 09:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La formació que agrupa PSC, Comuns i Igualada Oberta considera que és el moment d'activar canvis en la vialitat d'Igualada. D'aquesta manera, s'augmentarà la distància social necessària per reduir el risc s'encomani la COVID19. Entre les propostes, convertir la Rambla en un espai per a vianants, amb les terrasses més apartades de la façana.

El grup municipal d'Igualada Som-hi planteja que "la ciutat guanyi més carrers de vianants. La formació d'esquerres i progressista demana replantejar l'espai públic i adaptar-lo a les noves mesures de distància de protecció per evitar contagis del COVID19". El regidor portaveu d'Igualada Som-hi, Jordi Cuadras, afirma que "el desconfinament és una gran oportunitat per a repensar la ciutat i els usos dels carrers per a fer que Igualada sigui una ciutat segura i sense riscos de contagi. Volem que la nova normalitat no vulgui dir tornar a una ciutat amb prioritat pels cotxes, és una oportunitat per a fer, finalment, una Igualada verda i sostenible amb més espais per a vianants i bicicletes". Cuadras remarca que "és el moment de ser valents i provocar el canvi en un context, a més, d'emergència climàtica.".

Volen que "es marqui quines són les artèries principals de connexió nord-sud i est-oest d'Igualada on es pot concentrar el major pas de vehicles. I d'altra banda, identificar els carrers secundaris i d'un sol sentit que tenen voreres estretes per a convertir-los a velocitat 20 i estudiar, si és necessari, absorbir alguna fila d'aparcaments per a permetre que vianants i bicicletes hi puguin passar amb tranquil·litat tot fent ús de la calçada". La proposta arriba després de "comprovar que la majoria de voreres dels carrers d'un sol sentit no garanteixen la distància de seguretat i serà impossible que la ciutadania hi passegi amb condicions. Barcelona, París o Milà estan plantejant propostes en aquesta mateixa línia."

Una proposta que es pot aplicar "a tots els barris en punts com, per exemple al carrer de la Virtut per anar al Mercat de la Masuca, als trams sud del carrer d'Òdena i Sant Josep, al carrer de Santa Caterina, al carrer de Masquefa, al carrer de Sant Carles o al carrer de Pau Muntadas, entre d'altres". També insisteixen en reconvertir "la Rambla en un espai de vianants on hi hagi una correcta distribució de l'espai de passeig i el de les terrasses de bars i restaurants". Cuadras explica que aquesta proposta neix després de tenir converses amb alguns comerciants i restauradors de la zona que veuen "amb dificultats fer viables els seus negocis si no hi ha una reordenació de l'espai públic. El plantejament d'Igualada Som-hi per la Rambla consisteix en apartar les terrasses de les façanes per a garantir el pas de vianants i l'accés als comerços, i situar les terrasses a l'espai ara ocupat pels cotxes amb les distàncies recomanades".

Més informació sobre la COVID19  


1 Comentaris

M

Maria

Igualada

6 de maig 2020.09:20h

Respondre

En altres dies anteriors a la pandèmia no he vist cap partit polític de l’ajuntament que es preocupés per a la gent de a peu. M’explico: les grans voreres del C. Capellades i C. Sant Josep que... Llegir més es van ampliar són definitivament uns grans pàrquings de cotxes pels pares i mares incívics de l’Acadèmia. Tot i les queixes formals a l’ajuntament no he vist cap preocupació dels responsables. Sí, unes torretes que l’incivisme es passa pels dallonses i l’ajuntament també. Ara és època de semblar bona persona i fer veure que ens preocupem pels ciutadans. Déu meu!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.