TORNAR
PUBLICITAT
PUBLICITAT

Igualada Som-hi demana crear un saló específic per a joves

La formació proposa un ”Saló descentralitzat” per diferents barris de la ciutat

politica
Dimecres, 8 gener 2020. 11:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La formació que encapçala Jordi Cuadras posa sobre la taula la possibilitat de recuperar un format que ja va existir fa gairebé dues dècades. El 2001, el Saló Jove es va desplegar al centre de la ciutat, mentre que les activitats d'àmbit infantil es feien a l'Amèlior.

PUBLICITAT

Els quatre regidors de Som-hiActivitats per la franja d'edat d'adolescents i joves. Això és el que proposa Igualada Som-hi (PSC-Comuns-Igualada Oberta) per complementar les activitats que es fan al Saló de la Infància. La formació considera que és necessari ofertar un seguit d'activitats per a joves d'entre 12 i 18 anys "que no se senten atrets pel Saló de la Infància i que podrien participar en un espai d'oci adequat per la seva edat". A més, proposen que aquest Saló de Joves sigui "descentralitzat als barris de la ciutat tot ofertant activitats en diversos espais amb un contingut atractiu i puntual sense que es trobi concentrat en un sol lloc i en un recinte tancat".

El portaveu Jordi Cuadras explica que "aquesta proposta neix de les demandes que diferents pares i mares ens han fet arribar aquest Nadal per a que un cop les seves filles i fills ja superen l'edat del Saló, puguin seguir trobant una activitat de lleure i coneixement. Proposem una evolució del Saló de cara a l'any que ve i que es posi en marxa una primera proposta amb tot de continguts adequats pels joves de manera descentralitzada a la ciutat, ja que creiem que pot ser una oferta atractiva per ells". La formació progressista també demana que el Saló s'adapti" a les necessitats dels infants amb diversitat funcional per a garantir espais on puguin jugar en bones condicions". La regidora d'Igualada Som-hi, Irene Gil, explica que "reclamem que s'avanci en fer el Saló el màxim d'inclusiu possible i que es duguin a terme tots els esforços per a tenir en compte les necessitats de tots els nens i nenes". Aquesta any, per exemple, Tarragona ha adaptat el seu Saló pels infants amb autisme.

Al mateix temps, el grup municipal exposa que "l'Escorxador es consolidi com un espai cultural i es destini a l'ús pel qual va ser creat al servei de les entitats i activitats culturals que requereixin un espai com aquest". Jordi Cuadras recorda que "demanem redactar un Pla Cultural i d'Equipaments que servís per a diagnosticar l'ús de l'Escorxador. Alhora, recordem que l'Escorxador és un projecte inacabat i reclamem al govern de Marc Castells que el completi perquè esdevingui un pol de cultura i de revitalització d'una zona que té dèficit d'equipaments i que permetria eixamplar l'activitat en aquest punt de la ciutat i descongestionar el Teatre Municipal l'Ateneu".
Al mateix moment, Igualada Som-hi proposa que es completi "l'actual eix de vianants que connecta l'Escorxador amb el centre de la ciutat a través del carrer de l'Aurora tot allargant-lo fins a l'equipament amb la pacificació del trànsit del carrer de Milà i Fontanals per a garantir una mobilitat sostenible a peu i en bicicleta amb l'Escorxador".

PUBLICITAT

1 Comentaris

M

Marisol

Igualada

9 de gener 2020.23:23h

Respondre

Sí, bona idea recuperar aquestes activitats. Cal seguir generant en el jovent l’interès per aprendre, bàsic per a una vida socialment productiva i que generi satisfacció i felicitat/alegria a... Llegir més la noia/noi/altres que ho experimenta. I si es genera interès per aprendre en un ambient lúdic, és genial.
D’altra banda adequar l’Escorxador per fer-hi espectacles més sovint ajudarà, i molt, a no malmetre tant el nostre gran Teatre que està aguantant des de fa anys un ús intensiu, gairebé diari i sovint amb dues sessions.
Gràcies !

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.