TORNAR

Poble Actiu reclama mesures urgents per fer més segurs els entorns de l'escola Dolors Martí i del passeig Verdaguer

Entre altres mesures, proposen instal·lar càmeres fotogràfiques per detectar i sancionar els infractors

politica
Divendres, 8 abril 2022. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El pas de zebra que hi ha a l'avinguda Catalunya, davant l'escola Dolors Martí, i el passeig Verdaguer són "dues zones amb alta problemàtica" pel que fa a la seguretat viària, segons Poble Actiu. La formació ha presentat una sèrie de mesures, tant a curt com a mitjà termini, per reduir la sinistralitat i el perill entorn d'aquests dos punts.

PUBLICITAT

El semàfor situat a l'avinguda Catalunya és molt usat per vianants que accedeixen a l'escola pública Dolors Martí, així com per vehicles que entren o surten d'Igualada, especialment per l'accés a l'autovia. Des de fa uns anys, famílies d'alumnes del centre han denunciat el risc d'aquest punt, sobretot per l'actitud incívica de molts conductors. Des de Poble Actiu proposen actuacions "per reduir la possibilitat que es produeixin accidents entre vehicles motoritzats i aquelles famílies que es desplacen a l'escola de forma sostenible". El regidor Pau Ortínez ha detallat que "cal prendre decisions a curt i a mitjà termini que impliquin modificacions urbanístiques per garantir la seguretat viària no només a les entrades i sortides del centre, sinó a qualsevol hora".

La regidora Neus Carles ha assenyalat algunes mesures que es podrien aplicar a curt termini: la incorporació de càmeres fotogràfiques per detectar i sancionar els vehicles que creuen el semàfor en vermell; la utilització de forma permanent de panells informatius de la velocitat de circulació dels vehicles; la instal·lació de cartells informatius per recordar que la velocitat màxima és de 30 km/h i la modificació del pas zebra per fer-lo un pas elevat.

Poble Actiu també planteja altres mesures, que es podrien executar a mitjà termini: l'ampliació de les voreres i la reducció de l'amplada dels carrils de cotxe per convertir la carretera en un carrer; la instal·lació d'un carril bicicleta al llarg de tota l'Avinguda Catalunya i a pressionar al govern espanyol per exigir la modificació de l'entrada a l'autovia A-II en sentit Barcelona per evitar que el carrer es converteixi en un carril d'acceleració.

Aquestes mesures, com ha assenyalat Neus Carles, servirien "per convertir l'Avinguda Catalunya, que actualment és una carretera, en un carrer".

Per a Poble Actiu, una altra zona "problemàtica", pel que fa a la seguretat dels vianants, és el passeig Verdaguer. La formació insisteix en les propostes de reforma integral del passeig que van presentar a principis d'any "per assegurar una mobilitat més segura i sostenible, una reforma integral per reduir la probabilitat d'aquest tipus d'accidents". A més, afegeixen que "a curt termini es poden emprendre actuacions com limitar la velocitat a 30 km/h a tot el passeig, i assegurar una major visibilitat al voltant dels passos de vianant, traient els aparcaments adjacents amb aquests". Pau Ortinez ha recordat que la proposta de reforma presentada incloïa "passar a un sol carril per sentit de circulació, assegurant així una bona visibilitat entre vianants i conductors".

La proposta també preveia un únic carril bici per cada sentit de circulació amb l'objectiu de treure bicis i patinets de l'interior del Passeig, on s'han produït accidents entre vianants i patinets. Així mateix, la proposta preveu canviar el paviment del Passeig per un terra antilliscant, la instal·lació de jocs infantils i lavabos al llarg del Passeig i augmentar les voreres per fomentar el comerç local i la restauració.


1 Comentaris

J

Jofre

8 d'abril 2022.08:08h

Respondre

Poble Actiu fa la mateixa oposició que Igualada Som-hi. Per què no fan un partit únic? El Cuadras té més carisma

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.