TORNAR

Surt a informació pública l'estudi informatiu per a la supressió del pas a nivell d'Igualada

La proposta inclou la remodelació de l’àrea que actualment ocupa l’estació i les vies tot creant un nou espai intermodal entre el tren, bus, bicicleta, taxi i altres serveis de micromobilitat

politica
Dimarts, 12 juliol 2022. 16:05. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L’estudi informatiu per a la supressió del pas a nivell de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Igualada i la urbanització del traçat fins a l’estació terminal ha sortit aquest dimarts a informació pública al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. A partir de demà, s’obre un període de 30 dies hàbils perquè particulars, entitats i institucions puguin analitzar-lo i presentar, si s’escau, propostes i al·legacions. L’objectiu d’aquesta actuació és eliminar l’actual pas a nivell que hi ha a l’avinguda Montserrat i, a partir d’aquest punt, realitzar la integració urbana del ferrocarril fins a l’estació, que serà soterrada i s’ampliarà. L’estudi ha aprofitat tots els treballs previs, per actualitzar-los i ampliar l’actuació prevista en el seu moment.

Proposta de nova estació.Per a la nova estació, la solució que es planteja és la construcció d’un espai intermodal com a punt generador de mobilitat on confluirien la línia dels ferrocarrils, diferents línies d’autobusos, taxis, bicicletes i altres serveis de micromobilitat. En aquest sentit, l’estudi ha tingut en compte una visió a curt i a mig-llarg termini a fi d’integrar l’estació d’autobusos i un possible nou aparcament soterrat per a uns 200 vehicles (inclosos vehicles elèctrics i per a persones amb mobilitat reduïda), per tal de facilitar l’intercanvi modal.

Proposta d'urbanització.L’actuació inclou també la recuperació de l’espai urbà en superfície. En aquest sentit, es podrà donar continuïtat al passeig de Mossèn Jacint Verdaguer i endreçar l’entorn integrant la urbanització de l’avinguda Montserrat i el pont de la Riera d’Òdena, ampliant la passarel·la de vianants i recuperant l’espai de l’antiga traça al costat de l’escola.

D’altra banda, Ferrocarrils estudiarà i consensuarà conjuntament amb el territori qualsevol proposta de modificació de l’actual servei de la línia Llobregat-Anoia per tal de presentar formalment les propostes de millora. En aquest sentit, qualsevol millora en aquesta línia s’ha de produir amb l’entrada en servei de la connexió de les línies Llobregat-Anoia i Vallès, a partir de 2027, una actuació que ha començat ara i que, un cop finalitzada, permetrà reconfigurar l’actual servei Llobregat-Anoia per a fer-lo més competitiu. Des de Ferrocarrils s’encetaran tots els debats que siguin necessaris per pactar la millor proposta possible per al Llobregat i al Bages.

La prioritat de l’actual Contracte Programa de Ferrocarrils 2022-2026 és ampliar la connexió metropolitana de la línia Llobregat-Anoia amb la penetració dins de Barcelona, amb les tres noves estacions a Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia; també realitzar les integracions urbanes del ferrocarril dins de les ciutats de Manresa i Igualada, amb la construcció de noves estacions i la millora de la intermodalitat; i al ramal Manresa, ampliar la línia cap al Parc de l’Agulla. En aquest àmbit, a més, el Govern també té en estudi els perllongaments cap a Súria i Sallent.


1 Comentaris

E

Eduard Ruiz

Igualada

14 de juliol 2022.07:46h

Respondre

Desprès de tantes dècades d’espera del soterrament, es podria fer un petit esforç pressupostari addicional i fer arribar la passarel·la de vianants prevista realment fins al pont de... Llegir més la Riera d’Òdena, (en el plànol el soterrat s’acaba molt abans).

Estaria bé per accedir amb el camp d’esports recentment construït en les antigues piscines de Cal Requesens i la Via Verda, per un cantó, i pel altre amb la Ronda del Barri del Sant Crist, que tancaria la circumval·lació fins a la Carretera de Vilanova (i posats a demanar amb la Ronda del Rec, però comprèn que seria ja massa)

Lo de incrementar al velocitat del Carrilet de 36 Km / hora (60 km. en 1 h. 40 min.) per arribar a Barcelona, esperarem unes dècades més (això si no ens obliguen a fer transbordament en Martorell)

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.