TORNAR

La Generalitat i els batlles de la Conca acorden agilitar el Pla Director d'activitat econòmica

Espai patrocinat per

L’Ajuntament d’Òdena té el compromís que no s’inclou Can Morera en el desenvolupament

Salut
Dilluns, 27 abril 2020. 15:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La Generalitat accelerarà els tràmits perquè hi hagi Pla Director de polígons de la Conca d'Òdena. Davant la problemàtica econòmica que es planteja a l'horitzó per l'efecte de la COVID19, els batlles i batllesses demanen celeritat també en les obres pendents al territori.

PUBLICITAT

En una trobada telemàtica entre batlles i batllesses de la Conca i Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, s'ha abordat l'estat del procés participatiu del Pla Director Urbanístic d'Activitat Econòmica de la Conca d'Òdena. El procés s'havia d'haver presentat el 17 de març en un acte públic al Museu de la Pell, que va haver de ser anul·lat arran del confinament decretat pel brot de COVID19. Ara, batlles i conselleria acorden "adoptar processos de simplificació administrativa" per impulsar aquest projecte.

Una reunió recent dels batlles de la zonaEl projecte urbanístic fa anys que està sobre la taula. Segons fonts de l'Ajuntament d'Òdena, ja hi ha un acord per no incloure la zona de Can Morera dins l'espai urbanitzable, que era un dels esculls principals per impylar el pla. Els representants dels ajuntaments valoren aquest nou impuls al pla director com una mostra d'ambició positiva de cara al futur del desenvolupament econòmic de la Conca d'Òdena.

Al llarg de la reunió amb Calvet, aquest dilluns, comentaven l'estat d'algunes actuacions previstes al territori. Calvet destaca que "el Govern ha suspès l'execució de tota l'obra pública, però no ha aturat la gestió dels projectes". En aquest sentit, es manté el calendari previst per a l'enllaç d'Igualada amb la Ronda Sud, que podria tenir el projecte executiu finalitzat a final d'estiu, i també es manté l'estudi del nou enllaç des de Vilanova del Camí. Batlles i batllesses insisteixen al Departament de Territori la conveniència de reprendre l'opció d'allargar l'actual recorregut de la Ronda Sud perquè tingui continuïtat des de Santa Margarida de Montbui fins a Jorba, tal com es preveia en el plantejament inicial.


1 Comentaris

m

miquel

Igualada

27 d'abril 2020.20:35h

Respondre

No hi ha ningú amb dos dits de front dins del mon empresarial que vegi el llautó a aquesta embolada de les grans superfícies i que tingui valor per dir-ho?

Enlloc de repensar què ens ha portat... Llegir més a l’estat d’emergència climàtica actual i què ens falta per assolir autosuficiència alimentària i econòmica del territori (que ens aixoplugui mínimament de les crisis externes i globals incontrolables), els nostres polítics aprofiten l’aturada per esquivar controls i accelerar la planificació urbanística més gran de la nostra història pensada amb criteris obsolets.

Una planificació que per la seva extensió destruirà el contrapès ambiental a la conca d’Òdena. Treurà les quatre planes cultivables que queden, que sostenen al sector primari agroalimentari, i les posarà al servei d’inversors deslocalitzats. Alimentarà l’economia especulativa afavorint més els desequilibris econòmics i socials a casa nostra.

Ho fan en nom d’una pretesa dinamització econòmica quan tenim polígons buits. Manant ells o els seus partits no han sigut capaços de mobilitzar l’abondant sòl industrial buit i disponible i ara ens diuen que sacrifiquem el sector primari per veure si així atreiem algún inversor que vulgui posar grans magatzems logístics?

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.