TORNAR
PUBLICITAT

Revisa les teves pigues i les de la teva família, amb la pell no es juga ...

Espai patrocinat per

Salut
Dimarts, 17 maig 2016. 03:00. Redacció AnoiaDiari.

 

Adorable, oi? Es tracta de la campanya creada per La Roche-Posay per al control de pigues i taques i així confirmar que no hi ha per què preocupar-se per res i prevenir el càncer de pell. I és que ja no falta res perquè comencem a prendre el sol ... si és que no has començat ja!

Com ja t'hem explicat en més d'una ocasió (i no ens cansem de fer-ho) una exposició al sol de forma continuada i sense una correcta protecció pot degenerar en fotoenvelliment (arrugues, taques solars, flacciditat cutània i deshidratació de la pell), cremades greus i, fins i tot, l'aparició de melanomes. Per això avui volem compartir amb tu una informació molt valuosa que et pot servir per conscienciar-de l'important que és la fotoprotecció.

Anualment es diagnostiquen uns 200.000 nous casos de melanoma en el món i, només al nostre país, 4.000 nous casos aproximadament, segons dades de l'Acadèmia Espanyola de Dermatologia i Venereologia (AEDV). Aquest pot ser un missatge alarmista, però és molt important saber que, segons indica l'AEDV, el 90% dels càncer de pell poden curar-se si es detecten a temps. Així doncs el missatge és molt clar: no només cal protegir sinó també controlar qualsevol lunar o taca que pugui semblar sospitosa.

Per això, de fa ja tres anys La Roche-Posay, al costat de l'AEDV i l'Associació Espanyola Contra el Càncer (aecc), porta a terme una campanya de prevenció solar per tot el territori espanyol. Sota el lema "Fes-te Skinchecker", aquesta campanya vol mostrar com hem de revisar els nostres lunars i conscienciar-nos sobre la importància de la prevenció i el diagnòstic precoç.

Per arribar a tots els racons del nostre país, dos autocars Skinchecker estan ja recorrent més de 70 ciutats de la geografia espanyola. L'autobús compta amb material didàctic per a aprendre, a través de pantalles tàctils, el mètode ABCDE, una prova per identificar lunars sospitosos i un test per valorar el risc solar personal en funció de cada fototipus. Però si no et pots desplaçar fins a l'autobús, hi ha una plataforma digital, www.skinchecker.es amb tots els consells.



Segons Patricia Sarasúa, directora de La Roche-Posay Espanya "l'any passat, més de 3 milions d'espanyols es van fer Skinchecker i, gràcies a això, són més conscients de la necessitat de protegir la seva pell del sol. No obstant això és necessari seguir transmetent el missatge ja que un 42% de la població no ha acudit al dermatòleg a revisar els seus lunars en els últims 12 mesos. No podem oblidar-explica-que un de cada 3 càncers són de pell i és l'únic que es pot prevenir i diagnosticar a simple de vista. Per això, amb aquesta campanya, volem convidar a la població a que segueixi sumant-se a aquesta iniciativa".

 

AMIC/Bellesa Activa


1 Comentaris

M

Maria

17 de maig 2016.09:54h

Respondre

Gràcies pels consells. Em semblen molt bé aquestes campanyes de concienciació. Però no em sobta gens aquesta dada: ”42% de la població no ha acudit al dermatòleg a revisar els seus lunars en... Llegir més els últims 12 mesos”. De fet, els que sí que hi hem anat algun cop preocupats per alguna taca sospitosa, normalment et trobes amb un metge que et mira amb cara de paranoica, si tens sort et mira una mica la taca que li dius, no es preocupa de mirar si hi ha alguna altra taca sospitosa entre totes les teves pigues i surts de la consulta amb una sensació de ”no sé perquè he vingut”, a sobre et fan sentir malament... Crec que potser també caldria fer campanyes de sensibilització als dermatòlegs i metges de capçalera.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.