TORNAR

La B-224 és la carretera amb més risc d'accident greu a l'Anoia

És l’únic tram de la xarxa viària a l’Anoia que té un risc ”mitjà” d’accident

societat
Divendres, 17 gener 2020. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L'estudi anual del RACC situa la carretera que uneix Capellades amb Martorell com la de més risc de la comarca. Entre els altres trams destaca el de la C-15, que també els dos darrers anys ha registrat diversos sinistres que han causat víctimes mortals.

La B-224, a l'alçada de PieraCap carretera de la comarca figura entre les deu més perilloses del Principat en l'estudi Eurorap 2019 que publica el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC). L'entitat inclou 220 trams de la xarxa viària catalana al rànquing de perillositat. I entre aquests, n'hi ha quatre de la comarca. Són la B-224 (de Capellades a Martorell), la C-15 (des de Vilanova fins a Puigdàlber, ja al Penedès) i dos sectors de l'A-2, de la Panadella a Jorba i de Jorba a Martorell. De tots quatre, el RACC situa la B-224 com la carretera més perillosa.

La B-224 és l'única carretera anoienca que és considerada de risc "mitjà", mentre els altres tres trams que consten a l'estudi tenen l'etiqueta de risc "baix". Té una mitjana de 5,3 accidents mortals o greus cada any, mentre que la xifra de vehicles que hi circula és la menys nombrosa dels trams anoiencs analitzats (13.820), mentre que la part de l'A-2 que uneix Jorba i Martorell té una mitjana superior d'accidents, 6,3, però hi passen molts més vehicles, 44.697.

La C-15, que ha de ser objecte d'un desdoblament en el tram entre Igualada i Capellades, té l'etiqueta de risc "baix", i una mitjana d'accidents greus/mortals de 3,0, amb una intensitat mitjana diària de vehicles un xic per sobre de la B-224, 14.618. El quart tram analitzat, l'autovia de la Panadella a Jorba, té una mitjana de 2,0 accidents greus/mortals cada any.

A l'EuroRAP 2019 no hi figuren, en canvi, els dos trams que en l'edició anterior estaven considerats més perillosos, el de la C-37 fins a Montbui, i el de la carretera entre Miralles i la Pobla, la BV-2131. El mètode d'anàlisi a l'EuroRAP parteix dels trams que tenen una intensitat mitjana diària de vehicles superior a 5.000 cada dia; hi ha hagut almenys un accident amb morts o ferits greus en els últims dos anys i la seva longitud és superior a cinc quilòmetres.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.