TORNAR

L'Ajuntament d'Igualada farà pressió per desdoblar la C-15 i descartar el 2+1

Les obres del nou format estan previstes el 2019, però creix la pressió perquè sigui una autovia

societat
Dijous, 7 juny 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L'Eix Diagonal i la B-224 són ara mateix les dues carreteres que suposen, de llarg, un perill més gran per als conductors de l'Anoia. La seva reforma, prevista per als propers anys, serà en un format que no convenç al territori en cap dels dos casos, i es reclama accions de manera urgent.

L'accident d'aquest dimarts al migdia ha tornat a posar sobre la taula la situació de l'Eix Diagonal i les limitacions d'aquesta carretera de la que tot just es va completar el recorregut a principis d'aquesta dècada. Dues noves morts que s'afegeixen a un recompte tràgic de víctimes mortals la passada tardor en els dos trams no desdoblats, la C-37 i la C-15. A la C-15 han mort des del passat setembre cinc persones en tres accidents. L'alcalde d'Igualada Marc Castells avançava aquest dimecres que "exigirem solucions urgents. La nostra intenció és parlar amb el conseller nou, Damià Calvet, per demanar que no es faci el sistema 2+1 i que s'opti pel desdoblament. Raons no ens en falten". 

Una actuació en un rescat a la C-15, a la Pobla FOTO: BombersDesprés dels dos accidents mortals de la C-37 la passada tardor, el Departament de Territori va activar unes mesures d'urgència a la carretera i va situar una zona de separació entre els dos carrils de la via ràpida entre les capitals del Bages i l'Anoia. Castells tenia previst veure al secretari general d'Infraestructures, Ricard Font, i demanar-li "una solució com la C-37 a la C-15".

Unes obres que estaven previstes per aquest 2018, fer el separador també entre Igualada i Vilafranca, però que no es van dur a terme. Fonts del govern igualadí expliquen que el buit de poder d'aquests mesos els ha deixat sense interlocutor. Les obres d'aquesta separació estan previstes a finals de mes, però començaran a la zona de Vilafranca. La Generalitat va anunciar fa un any que, a partir del 2019, arrencarien les obres per convertir la C-15 entre Igualada i Vilafranca en un format 2+1, és a dir, amb un carril addicional que va canviant alternativament entre tots dos sentits i protegit sempre per una mitjana. 

 


3 Comentaris

M

Marisol

Igualada

10 de juny 2018.00:42h

Respondre

Una idea: si es fessin les coses ben fetes, ja podríem posar en el mateix ”pack” una petició histórica: oblidar ja el ridícul transport públic entre Manresa i Igualada i entre Igualada... Llegir més i Vilafranca (només un o dos viatges DIARIS) i finalment començar a posar les bases d’un transport públic que permeti ”fer-lo servir” (és a dir, que es pugui adequar als horaris de les persones - que són moltes - que estudien i treballen en aquestes ciutats. Gràcies

J

JOANA

ODENA

7 de juny 2018.18:00h

Respondre

Ara veurem com el QUARTET ALMA (Alba, Laura,Angels i Marc) es fa visible. Hi confio plenament.

E

Eduard Ruiz

Igualada

7 de juny 2018.09:45h

Respondre

Repeteixo els comentaris que vaig exposar en ocasions anteriors quan va a parèixer el mateix tema.
(que amb el greu accident del passat dimarts encara posa més en evidència la necessitat de... Llegir més reivindicar una solució justa)

Que la Generalitat entén que no suporta prou trànsit en el tram anoienc com per exigir un desdoblament ??, ( EL TRAM DESDOBLAT FINS A VILANOVA I LA GELTRÚ TÉ UNA MITJANA DE 28.000 VEHICLES CADA DIA, MENTRE QUE L’ANOIENC RARAMENT DEPASSA ELS 20.000 …. ¡¡¡¡ QUINA DIFERÈNCIA !!! )

Quin tindria de ser el trànsit mínim per considerar el desdoblament ??

Puntual o promig a determinada franja d’ hores del matí o de la tarda en dies laborables ??

La percepció, profana, és que déu ni dó el trànsit, inclosos camions de gran tonatge en moltes hores del dia (i el que segurament hi hauria si fos més fàcil la connectivitat entre la Catalunya Central i la zona costera al sud de Barcelona, amb la dinamització que suposaria, industrial, comercial, turística - econòmica i cultural - entre les ciutats i pobles de les comarques interconnectades.

Un fet que ja es va possà en evidència amb els nous trams actuals de la C-15 (IGUALADA - VILAFRANCA) i C-37 (IGUALADA - MANRESA), malgrat els dèficits que ara es denuncien, si el comparem amb els trànsits anteriors (us en recordeu dels revolts de la Fon del Bosc o de Can Massana - i abans els de l’antiga - ara C-37z - passant per Òdena, Maians, Sant Salvador de Guardiola ... - ?

Com també comentava en Pep i la Roser quan va aparèixer la noticia, ESTÀN A PUNT D’ENDOSAR-NOS UN NOU NYAP, PER VARIES DÈCADES, SI LES FORCES VIVES DE LA COMARCA NO ESPABILEN I REIVINDIQUEN, exigeixen, unes infraestructures adients per assegurar un futur prometedor pels intercanvis, tot garantint la seguretat, i no amb un 2+1 per sortir del pas a curt termini, només amb l’argument de reduir la sinistrabilitat (que també i més fora amb una autovia 2+2).

Ho no ho entenc, però em consta imaginar com serà en els trams de només un carril, amb separació física sense poder avançar, com anirem en processó al darrera de un camió o vehicle lent, o que passarà quan desprès d’avançar en un tram de 2 carrils en el mateix sentit s’acabi el tram (previst cada 2,5 KM) i comenci de nou l’embut del tram d’un sol carril. Alternant. Demencial ?

En certa forma, és el que passa ara, però incrementat. Això sí, sense accidents, si la separació física no permet saltar-la ni als conductors que perdin la paciència. La consigna: ja arrivareu una hora o un altre, tranquils, admireu el bonic paisatge, amb les vinyes i la serralada de Montserrat al fons.

ESTIC CONVENÇUT: ESTÀN A PUNT D’ENDOSAR-NOS UN NOU NYAP,
PER DÈCADES, si els alcaldes, de tots els colors, en primera linea, no estan amatents.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.