TORNAR

L'Anoia acaba el 2019 amb cinc persones mortes per accidents en zona urbana

En total, 17 persones han perdut la vida; a les carreteres, 12, un terç de les quals motoristes

societat
Dissabte, 1 febrer 2020. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

En el balanç del 2019 que fa el Servei Català del Trànsit de la sinistralitat, l'Anoia va ser la comarca catalana que més morts en accidents va registrar en les seves vies interurbanes. En tot cas, la sinistralitat també va ser inusualment alta dins de les zones urbanes: cinc persones mortes

Dotze morts a les vies interurbanes i cinc més a les zones urbanes. Aquest és el balanç d'un any negre en la sinistralitat a l'Anoia. La xifra és especialment impactant pel que fa a dins les viles, ja que el 2018 no n'hi va haver cap. Han estat cinc morts en cinc accidents. En concret, dues persones a Igualada (els dos atropellaments al Passeig Verdaguer), una persona a Carme, una altra dins el nucli del Bruc i una altra a Piera. L'Anoia encapçala el rànquing de víctimes mortals en vies urbanes a les comarques centrals. Dels altres territoris, només l'Osona va registrar una mort en zona urbana. L'Anoia és, en aquest àmbit, la tercera comarca de la demarcació, superada pel Barcelonès, amb 25 morts, i el Baix Llobregat, amb 10 víctimes mortals.

Segons fonts el Departament d'Interior de la Generalitat, de les 124 persones mortes a la demarcació de Barcelona, 76 van morir en zona interurbana i 48 en zona urbana. Del total d'accidents mortals, 73 van tenir lloc en zona interurbana i 48 en zona urbana.

Tendència decreixent a Catalunya, en contrast amb l'Anoia

El punt on una persona va ser atropellada al Passeig Verdaguer, el passat novembreRespecte de l'any 2010, que Trànsit considera període de referència, continua la tendència decreixent al Principat, on s'ha registrat un 19,5% menys de víctimes mortals i un 15,4% menys d'accidents mortals. Aquestes dades es produeixen en un "context d'estancament de les xifres de la mobilitat" respecte al 2018. Aquesta tendència general a la baixa contrasta amb les esmentades xifres d'accidents a l'Anoia, on han crescut exponencialment. El 2010, es van registrar només tres víctimes mortals en tres accidents en zones interurbanes a l'Anoia; i tan sols un mort en un accident dins la xarxa urbana de la comarca. Sumant les víctimes mortals a les vies urbanes i interurbanes, s'ha passat dels quatre morts del 2010 als 17 del 2019.

L'A-2, la carretera que ha registrat més accidents a la comarca

Durant aquest 2019, l'A-2 és la via interurbana que ha registrat més víctimes mortals. Han estat quatre accidents mortals, amb el resultat de quatre morts, en accidents en trams de l'autovia dins els termes municipals del Bruc, Castellolí i Jorba on, en aquest darrer cas, van ser dos els accidents mortals, amb una víctima en cada cas. Un altre punt negre de les carreteres de l'Anoia és el punt quilomètric 12 de la B-224, que uneix Martorell amb Capellades, al seu pas pel terme municipal de Piera. En aquest fatídic tram, l'any passat van morir tres persones en dos accidents. La tercera carretera amb més sinistralitat és la BP-1101, la carretera de Can Maçana, molt popular entre els aficionats a la conducció de motos. En aquesta via van perdre la vida dos motoristes en dos accidents, en poc més d'una setmana. Els altres accidents mortals de l'any passat van ocórrer a la B-231, a Els Hostalets de Pierola; a la C-15, a Capellades i en un camí rural del terme municipal de Pujalt.

Un terç de les morts, motoristes

Segons el Servei Català de Trànsit, les distraccions, amb un 29,2%, han passat a ocupar el primer lloc a la taula de factors dels accidents, per davant de la velocitat inadequada, que va representar el 18,2% de les causes dels accidents. Ha canviat l'ordre, ja que la velocitat inadequada va ser el primer factor que va provocar accidents el 2018, amb un 24%, per davant de les distraccions, amb un 20%. Les infraccions (13%), les errades en la conducció (13%) i el consum d'alcohol o drogues (7%), van ser les altres principals causes dels accidents ocorreguts l'any passat a l'Anoia.

Pel que fa a vehicles, cal destacar que dels 12 accidents mortals succeïts a les carreteres de l'Anoia, en una tercera part s'hi van implicar motocicletes. Els motoristes són considerats "col·lectius vulnerables" per Trànsit, juntament amb els vianants i els ciclistes. L'any passat es va registrar la mort d'un vianant i no es va sumar la mort de cap ciclista a les carreteres de la comarca. Un altre indicador a tenir en compte és el de la franja d'edat de les víctimes mortals. Tal com va succeir el 2018 (amb quatre morts), el tram d'edats amb més morts de l'any passat va ser el que se situa entre els 35 i 44 anys, amb tres víctimes mortals.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.