TORNAR

El Consell Comarcal presenta un Pla Estratègic Turístic pel sud de l'Anoia

La iniciativa vol posar en valor l’entorn natural de la part del territori menys desenvolupada en aquest àmbit

societat
Dijous, 5 desembre 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L'ens comarcal i vuit municipis han obert un programa de desenvolupament turístic per la Baixa Anoia. Aquesta iniciativa es presentava la setmana passada i engloba localitzacions de Cabrera d'Anoia, La Torre de Claramunt, La Pobla de Claramunt, Capellades, Vallbona d'Anoia, Piera, Els Hostalets de Pierola i Masquefa.

El Consell Comarcal de l'Anoia ha presentat el Pla Estratègic Turístic de les Valls de l'Anoia. L'acte de presentació va comptar amb el conseller de Turisme del Consell Comarcal, Dani Gutiérrez, el diputat delegat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Juan Luis Ruiz López, i l'alcalde de Cabrera d'Anoia, Jaume Gorrea. La iniciativa sorgeix de la voluntat conjunta de tots aquests municipis i del propi Consell Comarcal de potenciar una àrea on el paisatge, la natura, el patrimoni i la gastronomia poden contribuir a construir una oferta turística de gran atractiu, precisament en un territori on el turisme no ha estat encara desenvolupat com a motor de creixement econòmic.

D'esquerra a dreta, Ruiz López, Gorrea i Gutiérrez, al ConsellGutiérrez considera el pla "una excel·lent oportunitat per al desenvolupament del sector turístic i ens ha de permetre reflexionar, a més, al voltant del model de turisme i l'encaix dels recursos, empreses i activitats turístiques que s'hi desenvolupen". El pla s'ha fet amb el suport de la Diputació de Barcelona, s'ha dut a terme una diagnosi per avaluar l'oferta i els recursos disponibles i les seves potencialitats i, a més, per identificar la posició actual i els
principals atractius i debilitats del territori. Els aspectes avaluats han estat elements com clima, paisatge i entorn; neteja, seguretat i tranquil·litat; accessibilitat, comerç, gastronomia i allotjaments; varietat d'activitats proposades; patrimoni arqueològic, històric i industrial; o cultura de la col·laboració entre agents privats o entre públics i privats, entre d'altres.

També es fixen les línies i accions de treball a impulsar, per tal de fer del turisme un element de desenvolupament econòmic de tot aquest territori sud de l'Anoia. Aquesta zona de l'Anoia està molt poc orientada cap al sector turístic, es tracta d'un sector en fase molt incipient i això es tradueix en mancances com la poca oferta en àmbits majors com l'allotjament, la restauració o l'oferta d'oci i d'activitats. A nivell territorial i de marca, també es constata una manca de sentiment de pertinença al concepte de "Valls de l'Anoia" i una falta d'iniciatives i sinèrgies entre els vuit municipis, malgrat el lligam natural
entre tots ells que suposa el curs del riu Anoia.

Amb el pla es volen ressaltar elements patrimonials, l'entorn i les vistes a Montserrat, el món de les vinyes i el vi, l'entramat de camins i pistes on portar a terme activitats de lleure, el propi riu i els Salts de Cabrera, així com algunes veritables joies que aporten un aspecte diferencial i qualitatiu al territori. El conjunt d'aquests elements permet visualitzar les Valls de l'Anoia com una destinació turística d'interior, a prop de Barcelona, capaç d'atraure una demanda turística que valori i cerqui allò que aquest territori pot oferir. A partir d'aquest pla, la voluntat del Consell Comarcal de l'Anoia és impulsar iniciatives, de la mà d'aquests municipis, que contribueixin al desenvolupament d'aquesta marca i al creixement del sector del turisme al territori.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.