TORNAR

El Govern preveu licitar les obres de la variant de Piera aquest trimestre

Pel que fa a la C-15, que ha de ser una autovia fins a Capellades, el calendari continua sense definir-se i cal acabar el projecte executiu

societat
Dissabte, 23 gener 2021. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La carretera és considerada la més perillosa de l'Anoia, segons l'estudi del RACC publicat fa unes setmanes. Només hi ha previst el desdoblament entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires.

Uns treballs a la B-224 a l'entrada de Piera, un tram que passarà a ser via urbana amb la variantLa Generalitat, segons ha pogut saber AnoiaDiari, licitarà aquest trimestre la variant de Piera de la B-224. Les obres poden començar, per tant, aquest any. Es tractarà de cinc quilòmetres que resseguiran Piera pel nord i, així, s'evitarà el pas de vehicles per l'interior del nucli urbà. L'import de licitació serà d'uns set milions d'euros. Malgrat les demandes del territori -s'havia demanat que es desdoblés des de Vallbona a Masquefa, com es fa amb el tram entre Sant Esteve Sesrovires i Martorell- aquesta ansiada reforma serà més modesta. 

No hi haurà cap tram desdoblat de la B-224 a l'Anoia, sinó que l'autovia començarà on acaba la comarca, més enllà de Masquefa. La carretera que connecta Capellades i Martorell, i que passa pel segon municipi amb més població de l'Anoia, Piera, és la que té més risc del territori. L'estudi Eurorap l'ha situat com la més perillosa de l'Anoia per segon any consecutiu. Els accidents amb ferits i morts són habituals i des de fa anys és a l'agenda la seva reforma, però fins al moment només hi ha hagut accions com la implantació d'una franja central a la calçada per a reforçar la separació dels sentits de circulació. A part de la variant de Piera, la resta del tram fins a la C-15 (és a dir, des de Piera fins a Vallbona), encara s'està en estudi informatiu.

La C-15, a l'espera

No hi ha un calendari fixat per a la reforma de la C-15. L'Eix Diagonal ha de continuar en el format actual fins a Manresa -el que és la C-37- però pel que fa al tram entre Igualada i Vilafranca del Penedès, ha de comptar amb una reforma integral. La Generalitat va anunciar el 2018 una autovia d'Igualada a Capellades, que es complementaria amb una carretera amb el sistema 2+1. Els terminis que es van anunciar era tenir el projecte executiu de l'obra el 2019 i que es comencés el 2020. Ara per ara, però, no han començat els treballs. De fet, encara s'està elaborant la redacció del projecte al mateix temps que la declaració d'impacte ambiental. Segons fonts de la Generalitat, podria ser que s'haguessin d'introduir els aspectes que determinés en el projecte en redacció. El calendari inicial fixava que el 2022 l'autovia fins a Capellades seria una realitat.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.