TORNAR

Més de 1.500 persones es manifesten a favor de la sanitat pública

Els manifestants no van poder entrar a l’Ajuntament fins a les 10 de la nit

societat
Dimecres, 27 juliol 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Arran de les retallades a la sanitat pública, més de 1.500 van manifestar-se a Igualada en una marxa que va començar a l’Hospital i va acabar davant de l’Ajuntament. La reivindicació, que va ser convocada pel comitè d’empresa de l’Hospital d’Igualada, junt amb altres comitès d’empreses relacionades amb la sanitat pública, associacions de veïns i col•lectius de joves de la comarca va aconseguir reunir 18.000 firmes. Després de dues hores d’espera davant de l’Ajuntament, Marc Castells i Joan Torras van rebre, a porta tancada, els principals representants de la mobilització.

Vintenes de pancartes omplien la plaça

La marxa va recórrer l'avinguda Balmes, el parc de l'Estació Vella, el Passeig Verdaguer, la plaça de Cal Font, la Rambla i l'Ajuntament

La manifestació va aplegar més de 1.500 persones

‘Nosaltres parlem de persones, de salut. Ells parlen de números’. A través d’aquesta afirmació, la presidenta del comitè d’Empresa, Sílvia Martínez, va explicar el perquè de les reivindicacions, que plantegen alternatives a les retallades. De moment, el comitè d’empresa de l’Hospital ha fet una proposta al consell del Consorci Sanitari de la comarca, per tal que l’ERO no es tiri endavant i, així, s’eviti l’acomiadament de més de 40 persones. No obstant això, segons va declarar Sílvia Martínez, ‘si el consell no assegura que no hi haurà ERO, haurem d’entrar en una negociació’.

La presidenta del comitè va referir-se a totes les persones que es van manifestar: 'Estem lluitant per la sanitat perquè és una cosa de tots i aquí a Igualada és important que l'Hospital garanteixi tots els serveis, ja que és únic a la comarca'. Per altra banda, respecte de les mesures que planteja el comitè, Martínez va fer esment a l'eliminació de les DPO, que és la retribució que varia en funció d'uns objectius; del solapament horari o la modificació de les guàrdies dels metges.

La Plataforma en defensa de la sanitat pública a l’Anoia va recollir unes 18.000 firmes i va elaborar un manifest que, prop de les 8 del vespre, es va llegir al davant de l’Ajuntament. El text reivindicatiu es recordava el dret a la sanitat pública i que, amb les retallades, ‘s’ha creuat la línia del públic i el privat’. Per altra banda, el manifest demanava als polítics que ‘recordin que les retallades afecten tothom’.

L’equip de govern no va permetre l’accés de públic al ple municipal

Coincidint amb l’arribada de la manifestació a la plaça de l’Ajuntament, a les 8 del vespre, va començar el ple municipal, que va seguir l’ordre del dia i va ser intervingut per l’ecosocialista a l’oposició, Montserrat Mateu, que va demanar un recés per rebre les més de 1.500 persones reunides a la plaça.

La Policia va impedir que els representants dels comitès i associacions entressin a l’Ajuntament a fer l’entrega del manifest i de les 18.000 firmes, així com l’accés del públic al ple, vulnerant el dret dels ciutadans.

El PSC va abandonar el ple abans que finalitzés

Per aquest motiu, el grup del PSC va abandonar el ple municipal, just després que l’alcalde i Joan Torras rebessin a porta tancada els representants de la manifestació. Segons va declarar Jordi Riba ‘vam decidir marxar del ple arran de l’acumulació de fets amb els quals no estem d’acord: per una banda l’equip de govern va prohibir l’entrada del públic al ple i, per l’altra, aprofita el recés per rebre els manifestants a porta tancada’.

El cap dels socialistes va expressar que li semblava una ‘estratègia deliberada’ i que es va desplegar un dispositiu policial ‘absolutament desmesurat’.

Per mostrar el seu suport als manifestants i el desacord amb l’equip de govern, el grup del PSC va abandonar un ple en què ‘l’alcalde va realitzar un atac preventiu, cosa que entenem com un acte de covardia evident per la seva part’.

Castells i Torras van rebre els representants de la manifestació

Durant el recés del ple municipal, que va dur-se a terme als voltants de les 10 de la nit, Marc Castells i Joan Torras van rebre, a porta tancada, els representants d’alguns dels comitès, organitzacions i col•lectius que formaven part de la manifestació.

En la rebuda, Castells va agrair-los la mobilització i va apuntar el deute que té l’Ajuntament en els moments actuals. Per altra banda, l’alcalde es va comprometre a fer passar el deute i va rebre el manifest i la recollida de firmes.

Pel que fa al manifest, Marc Castells va repartir-ne un a cada membre de la sessió plenària.

Les imatges de la manifestació són aquí.


41 Comentaris

A

Arnau

IGD

31 de juliol 2011.20:08h

Respondre

Alguns sembla que vulguin acabar com Grècia.

M

Mercé

Ig

31 de juliol 2011.19:44h

Respondre

senyora indignada, crec que no ha entés res...

i

indignada

Igualada

30 de juliol 2011.13:25h

Respondre

Crec que la gent ens hauríem d’adonar que ens volen retallar l’Estat del Benestar, que durant tants anys els nostres avis i pares han lluitat per a aconseguir-ho, i sembla que no ens en adonem.... Llegir més La gent diu: ja tocava que retallessin! Masses despeses!!! i la gent no se n’adona que ens està afectant a tots!!! Quan ho veurem que el Govern de la Generalitat està tirant per terra tot el que hem aconseguit!!

P

Pau

Igualada

29 de juliol 2011.21:19h

Respondre

A primera fila veig la sra.Montserrat Mateu d’ICV. Quin deute va deixar l’equip de govern municipal del qual ella en formava part ?

i

igualadí

29 de juliol 2011.20:46h

Respondre

Voleu més i millors serveis públics ?, doncs vinga, a pagar MOLTS MÉS impostos com passa als països nòrdics. O això no ens està tan bé ?

R

Ramon F.

Igualada

29 de juliol 2011.18:55h

Respondre

Toni o sento però estic d’acord amb la Marisol ja que crec que el que vol dir quant es refereix a l’heliport es que era necesari però que no calia fel tal com l’han fet, que posat al nivell... Llegir més del terra també serviria i seria molt mes econòmic

j

joan

igualada

29 de juliol 2011.17:03h

Respondre

crec que l’important és que de mica en mica la gent pren consciència que ens volen retallar l’estat del benestar aquells que ens diuen que era ”inevitable”... potser sigui EVITABLE el no... Llegir més augmentar-se el sou, i reduir la despesa, així com les institucions sobreres i els càrrecs que de mica en mica es veu que es van donant a gent propera.
Potser cal ser més honests, començant pels nostres gestors que ahir ens deien blanc, avui negre i demà de ben segur serà vermell

A

Almirante Cabo Estacha

Del mundo

29 de juliol 2011.15:46h

Respondre

Con la gente que vive en Igualada creo que tenian que ir mas gente a la manifestación del Hospital.
Me cuesta creer tan poca asistencia en un problema que nos afecta a todos, incluso a los de... Llegir més fuera.

T

Toni

Igualada

28 de juliol 2011.20:48h

Respondre

Marisol, el Febrer del 2009 els que ara acusen deien El grup municipal de CiU a Igualada ha denunciat que el govern municipal de l´Entesa «deixa perdre, amb l´heliport sanitari de l´Hospital... Llegir més d´Igualada, un altre servei vital per a la ciutat»

i

igualadí

28 de juliol 2011.20:05h

Respondre

Avui al telenotícies vespre de TV3 podrem veure la complicada situació econòmica en que el PSC va deixar l’Ajuntament d’Igualada.

À

Àlex

Igualada

28 de juliol 2011.18:16h

Respondre

Marisol, per que dius lo de l’heliport, jo hi he vist aterrar un helicòpter, suposo que fent un servei ja que no crec que vingués a passejar

M

Maria

Igualada

28 de juliol 2011.11:16h

Respondre

Robert 25, Ricart 27, el que diu en Ramon F. al comentari 23 es correcte, l’ajuntament reduirà la despesa en càrrecs politics i de confiança en relació a la passada legislatura en 674.000 euros... Llegir més i si la comparació la voleu fer solament entre els primers anys 2007 i 2011 aquesta serà de 189.000, altre cosa es que a vosaltres us interessi fer veure un altre cosa, però els números reals son els que us he dit i son fiables 100x100

P

Pau

Igualada

27 de juliol 2011.22:45h

Respondre

”El PSC accepta tenir un grup de Facebook propi a Madrid”.

M

Marisol

Igualada

27 de juliol 2011.22:25h

Respondre

Com ja s’ha dit, els ciutadans i ciutadanes necessiten uns serveis sanitaris públics de primera divisió, i arribar on som ha costat l’esforç de molta i molta gent. Segur que s’hauria pogut... Llegir més retallar d’altres coses (en algunes segurament, amb seny, encara hi som a temps). Algú m’explica alguna cosa sobre la gran despesa de l’heliport que sembla que no es pot fer servir? quines responsabilitats s’han demanat? Gràcies i ànims.

R

Ricart

Igualada

27 de juliol 2011.22:00h

Respondre

És veritat això dels 50.000 euros de més?? Que fort! On es la promesa d’austeritat senyors de CIU i ERC?!!

d

dani

igualada

27 de juliol 2011.20:58h

Respondre

La meva pregunta es una: Te ERC vida propia a Igualada? Ja vaig estar apunt de votar a pxc pero ara ja ho tinc molt clar.

R

Robert

Igualada

27 de juliol 2011.19:20h

Respondre

Tinc entés que ahir els regidors del govern es van apujar els sous i que en total l’Ajuntament gastarà 50.000 euros més aquest mandat que quan governava l’Entesa?? Via tela, on és la dignitat... Llegir més senyor Castells!!!??

E

Enric

Igualada

27 de juliol 2011.19:19h

Respondre

El Joan del número 5 diu entre parèntesis (CRAM segons el senyor Senserrich) no sé qui ets, però jo no vaig dir res a ningú de qui
donava les ordres, doncs no ho sabia. No cal enredà la troca... Llegir més més
del que ja la lien alguns dels comentaris... Jo el que sé és que
l’alcalde està fent tot el que pot, amb les cirscuntàncies actuals
i que com molt bé es va dir en el PLE, les retallades tenen l’origen
en el Tripartit i PSOE, per tant que demanin perdó per haver deixat
el país arruinat, i no donar la culpa a CIU.
De fet entre tots hem creat la situació, però al capdavant TRIPARTIT.

R

Ramon F.

Igualada

27 de juliol 2011.18:23h

Respondre

Tenim un problema i greu, però quant s’aprofita aquest problema per fer demagògia i política de desgast en lloc de buscar solucions i a sobre els que o fan son els que ens han portat a aquesta... Llegir més desgraciada situació la cosa pasa ja de mida per no dir un altre adjectiu molt mes fort.

No es pot gastar molt mes del degut a la Generalitat creant un deute descomunal i desprès pretendre que el que et succeeix no estalviï els diners necesaris per poder pagar les despeses que tu vas fer

No pot ser que el govern de Madrid demani a la Generalitat que retalli encara mes i no vulgui entregar-nos els 1.400 milions d’euros que ens deu i en canvi aquí el partit dels socialistes es queixin de les retallades.

No pot ser que els socialistes locals Sr. Aymamí i Sr. Riba hagin portat al nostra ajuntament al col-lapse econòmic tal com deia l’editorial de El País i ells continuïn exigint que es facin mes inversions a Igualada.

Les coses s’han d’explicar clarament i saber el perquè de les mateixes, no pot ser que ara els qui ens han conduit al forat facin el despistat com si no tinguessin res a veure i culpin als nous vinguts del desastre.

I sobretot Sr. Antoni no enredem al personal ni fem falsa demagògia, la cosa no esta per tonteries, al Ple de l’ajuntament es va explicar clarament que si el nou ajuntament segueix amb la mateixa tònica de retribucions al cap de la legislatura s’hauran estalviat 674.000 euros en relació a la legislatura passada en sous de politics i càrrecs de confiança i si la comparació la volem fer amb el primer any, l’estalvi es d’uns 180.000 i això o sabem tots els que varem estar al cas del que es va dir. Altre cosa es que vostè vulgui interessadament desimformar, que aixó ja es un altre cosa

Estic d’acord amb el comentari del Joan Puig i també amb el de l’Antoni Morros sobretot quant aquest diu que el que s’hauria de fer es protestar contra aquells que ens han posat en aquesta situació, o es que aquí ningú ha d’assumir les seves responsabilitats?

M

Merce

Ig

27 de juliol 2011.17:41h

Respondre

retallades?, EROS?, deutes?, indignats? ...De cop tormenta? que no tenim memoria? ... Que ha passat amb la sanitat pública igualadina?

1- Per qué es va deixar fer unaltre hospital general a... Llegir més Igualada, si ja n’hi havia un?. Els terrenys sembla ser que els va donar algú, per fer una mutua d’accidents, oi?

2- Aquella fusió que es va pactar, prometent unaltre hospital nou (3 a Igualada???) deu tenir noms i firmes oi?

3.- Algú pot explicar, en públic, els mils de milions, que durant més de 12 anys, la sanitat pública (tots) va anar pagant a les butxaques dels empresaris o propietaris, en concepte de ”lloguer”, del macro hospital de la Mutua Igualadina?

4- El nou hospital, fet en època de crisi, ha estat ben administrat?, s’ha controlat la despesa?, el número de treballadors son conseqüents a l’activitat que desenvolupa?, la gestió ha estat coherent? s’ha controlat la despesa?

5- Els treballadors han de pagar el deute?

6- Es podria demanar contes als gestors, directors i polítics (es un hospital públic), passats i presents, d’aquesta disbauxa?

Ens agradaria

M

Marta

Igualada

27 de juliol 2011.14:56h

Respondre

Totalment amb PxC, la seva moció es impecable.

T

Toni R.V.

Igualada

27 de juliol 2011.14:40h

Respondre

Problema de màxima complexitat!! Com es resoldrà?...Qui ho sap?.
Hi han culpables.? A veure analitzem-ho una mica.
Govern Central: des de 2.004 ens mans del PSOE del Sr. Zapatero
Govern de la... Llegir més Generalitat des de 2002 fins novembre 2010 en mans del Tripartit PSC, ICverds, ERC. Ultims 8 mesos en mans de CiU del Sr. Mas.
Ajuntament d´Igualada. Des de 1999 fins juny 2011 en mans de Entesa, PSC, ICverds. El ultims mes i mig en mans de CiU del Sr. Castells.
Zapatero suma 84 mesos al Govern Central. El tripartit suma 96 mesos en el poder. L´Entesa del Sr Aymamí i el Sr. Riba en sumen 144 mesos en el poder. Total els ”progressistes d´esquerres” sumen 324 mesos. Els nacionalistes de CiU, sumen 9,5 mesos.
Vinga Igualada,! vinga ciutadans les coses clares,! no carreguem el ” mort”, el problema al Sr. Castells, que es el que menys culpa té. Es més l´esforç que està duent a terme fer defensar els interesos dels treballadors i de la ciutat es lloable i digne d´admirar. Per voler adressar el que altres han torsat està revent injustes critiques. El Srs. Zapatero, Montilla i Aymamí ells haurien de donar explicacions dels astrònomic despilfarrament que han dut a terme durant anys; i no el Sr.Castells que fà un mes i mig que es alcalde d´Igualada.

x

xavi

vilanova del cami

27 de juliol 2011.14:40h

Respondre

Senyors, quina puntuació dona la ciutadania al servei que ofereix l’administració i la sanitat pública. Uns serveis que paguem tots amb els nostres impostos i on la productivitat i... Llegir més l’eficiència és penosa i la dimensió del ”percal” (nombre de funcionaris i sous) es descomunal i insostenible. Ho sento però algú ho havia de dir. Obriu els ulls, tot això és la conseqüència i la permissivitat de fa molts anys i ara toca patir de valent. i no hi ha altra. Que cadascú s’apliqui el ”cuento” i actuï amb conseqüència però ha arribat l’hora dels grans sacrificis i serà molt i molt dur. Calen reformes molt bèsties, com l’eliminació de tots els ajuntaments de menys de 15 mil hab. la supressió dels Consells Comarcals i les Diputacions i la reducció del nombre de funcionaris. Reducció de preus i sous en un 20% en tots els àmbits (públic i privat) i a partir d’aquí, un canvi de xip radical basat en el consum racional, la reutilització, la rehabilitació i la recuperació dels valors essencials de la nostra existència ”la supervivència”.

A

Antoni Morros Castelltort

Igualada

27 de juliol 2011.14:32h

Respondre

Al Jordi li demanaria una mica de respecte i educació peró, sobretot que anés amb compte amb segons quines afirmacions que fa.
A la Maria: El seu comentari és del tot encertat i diu el que molts,... Llegir més moltíssims catalans pensem i hem de dir d’una vegada.
A l’Antoni, l’encerta quen diu que l’Ajuntament actual hi pot fer poca cosa (qé feien els d’abans?).
Al Xavi, està ben segur dels seus càlculs? Per què no els refereix a la Plaça de L’Ajuntament?
Jo em pregunto, finalment, per què no es protesta ara amb energia contra els que han portat la Sanitat pública (i moltes altres coses) a la pèssima situació econòmica en que està? S’hauria protestat igual si el Gover que ha de retallar per evitar la fallida del Sistema fos d’esquerres. Em temo molt que no. Aixó no ho diu ningú, oi? A alguns se’ls veu el ”plumero” i sobretat que saben que és molt fàcil fer demagògia.

M

Miquel Bernadí Simó

Igualada

27 de juliol 2011.13:17h

Respondre

Vaig anar a la manifestació. Penós el que el Alcale junt amb els regidors no fes un recés, tal com va demanar la Sra. Montserrat Mateu i rebés els representants dels treballadors.
El forat de la... Llegir més sanitat publica, no es deu als usuaris ni als treballadors sino dels que la governen, que son els mateixos
polítics qui els anomenen(podría extendrem molt peró temps hi haurà aixó sols comença.)
Sr. Castells el que va fer en finanitzar el Plé ho podia fer primer i hagués demostrat que a pesar de tot està amb la seva gent, el conet i no en pensava que actués així.(si l´han aconsellat no es fii del conseller)
Una vegada més s´ha demostrat que alguns politics estan d´esquena al poble, es una llàstima, la majoría estic convençut de que no ho mereixem.

C

Carles

Igualada

27 de juliol 2011.13:11h

Respondre

Tots els regidors de PxC a la comarca van anar a la manifestació. Robert Hernando va presentar una moció al Ple contra les retallades que van votar en contra CIU i ERC i es van abstenir PP i ICV... Llegir més ja está tot dit.

X

Xavi

Igualada

27 de juliol 2011.13:01h

Respondre

Amics d’Anoiadiari, parlar de 1500 persones és irrisori. 1.500 persones potser eren les que hi havien a la plaça de l’Ajuntament, però en alguns moments com al Carrer Òdena, la Plaça de Cal... Llegir més Font o la mateixa Rambla es doblava el nombre de manifestants. Només veient el col·lapse de cotxes que hi havia al polígon, on era impossible aparcar-hi, em sembla que queda dit tot. Ah, i per cert, hi ha gravacions en video que demostren que havia entre 130 fileres de persones, amb unes 20 persones per filera a la Rambla. Facin els seus càlculs: 130 x 20 = 2600

C

Carles

IGD

27 de juliol 2011.12:44h

Respondre

Tinc un dubte. La ’E’ de ERC d’Igualada vol dir Esquerra? El Sr. Torras és d’esquerres? Retallar és d’esquerres? Si us plau, doneu-me llum... Vull comprendre...

R

Ricard D.

igd

27 de juliol 2011.12:41h

Respondre

El senyor Riba no sap que fer i abandona la sessió. Patètic. Fa queatre dies manava. I ara no sap que fer. Patètic,. Sr. Riba.

P

Pere

Orpí

27 de juliol 2011.11:26h

Respondre

Vagi per endavant,que crec que s´haurien de retallar les retallades i mirar cap a d´altres partides on retallar, i que no sempre rebi educació i sanitat... però on eren els responsables que ens... Llegir més han portat a aquesta situació inaguantable (tripartit), les coses a la llarga s´han de pagar, i durant anys s´ha creat un deute que s´ha d´afrontar.Difícil doncs per a qui mana actualment, però endavant i coratge per afrontar els problemes.

j

joan puig

igualada

27 de juliol 2011.11:25h

Respondre

1.Malament i exagerades les mesures policials a proposta dels Mossos d’Esquadra o la Policia Local,però permeses i tolerades pel govern
2. Censurable que no deixessis entrar públic al saló de... Llegir més sessions. Els Plens han de ser transperents i mai es pot censurar la paraula
3. Lamentable l’actitud dels socialistes desentenent-se del problema, amb una actitud falsament populista i abandonant el ple municipal. Potsr els socialistes no són co-responsables de la mala gestió sanitària d’aquest pais? Ai que hagués fet el ”dialogant” Aymamí...
4. Ecel.lent que Marc Castells (CiU) i Joan Torras (ERC) rebin els responsables del comité d’empresa de l’Hospital. Potser també hi hauria d’haver estat present la resta de representants de grups muniicipals. Potser fa dies que el govern municipal s’hi hauria d’haver reunit i no esperar a la manifestació.
5. Necessari que l’equip de govern CiU-ERC es pronuncïi sobre la situació de l’Hospital d’Igualada, sobre l’efecte de les retallades a la sanitat igualadina,sobre les retallades en si, sobre la gestió de l’Hospital,sobre la necessitat de l’ERO... encara que només sigui el 30% és vital la posició municipal. Encara no ho ha fet.
7. Imprescindible que s’expliqui als ciutadans de l’Anoia en què consistirà el Pla de Xoc de l’Hospital d’Igualada i les seves conseqüències
8. Important que s’expliqui la gestió portada fins ara a l’Hospital d’Igualada per l’anterior gerent (Olga Pané, premiada amb un ascens a l’Hospital del Mar per la Conselleria de Sanitat) ja que segons diuen els números de l’Hospital eren bons els darrers anys...
9. Fonamental que es valori si l’Hospital d’Igualada requerix aquestes retallades o les mateixes són la conseqüència necessària que els Hospitals de tot el pais han de reduir serveis, costos i personal pèr quadrar (pressumptament) els pressupostos del Govern.
10. Inevitable, que gestors públics (Ajuntament i departament de Salut), gestors hospitalaris, personal i comité d’empresa negociin una sortida, ja sigui via ERO o via renúncies temporals o definitives de les actuals condicions salarials i socials. De moment els quiròfens i altres serveis i despeses ja han estat retallades i en poc temps notarem les seves conseqüències. Diuen que cal reduir uns 4 milions d’euros respecte el darrer excercici... i en falta gairbé un... Ho seguim amb preocupació i espectació

A

Antoni

Igualada

27 de juliol 2011.11:17h

Respondre

Potser us semblarà extrany el que diré, però jo crec que a l’equip de govern els va anar bé la manifestació. Sempre poden dir que és una qüestió de la Generalitat i que ells no hi poden fer... Llegir més res. El cas és que mentre hi havia la manifestació a l’Ajuntament es feia un ple on l’equip de govern es va apujar el sou, amb la qual cosa encara superen en més el cost de l’anterior equip de govern (tot hi haver dit per activa i per pasiva que en reduirien el cost). Gràcies a la manifestació, ningú parlarà d’això, sort n’hem tingut! Ja hi pot haver 15M o el què volgueu, ja ho va dir l’Honorable, ”els electors ens han donat la raó, han entés les retallades...”. En fi, potser sí que té raó, soc jo que dec buscar tres peus al gat.

P

Pere Puig

Igualada

27 de juliol 2011.11:11h

Respondre

El que s’ha de fer es contractar més doctores i més infermers per a millorar la nostra salud.
Hi ha molt atur i si es contracta gent reduïm l’atur. Hem de fer més hospitals, més col·legis,... Llegir més més policia, més de tot per a reduïr el paro i els deutes que els pagui Alemanya quan quebrem.

M

Maria

Igualada

27 de juliol 2011.10:53h

Respondre

Estic d’acord que a ningú ens agrada que ens toquin res, però penso que a l’hora de repartir culpes potser també hauríem de veure el perquè de les retallades o es que els que hi havia abans... Llegir més al Govern de la Generalitat i es van gastar el que tenien i no tenien no en tenen cap culpa. I a l’ajuntament d’Igualada que segons publica el diari El País es un dels 40 ajuntaments catalans en perill de fallida econòmica, tampoc en tenen cap culpa els que manaven fa dos mesos?.

El que s’ha de fer es buscar solucions i sobretot el Sr. Riba que no surti ara volen fer de salvapatries quant si estem com estem al menys per a mi en tenen molta culpa ell i els seus

j

jordi enrich

igualada

27 de juliol 2011.10:53h

Respondre

El Sr.Marc Castells si es que se li pot dir Sr. ja comença vulnerant el dret dels ciutadans i segur que n’hi han que l’han votat, ell mateix va dir que volia ser el alcalde de tothom i que la... Llegir més seva oficina serien les places i els carrers d’Igualada,JA JA JA JA!!! Sr.Alcalde ets un mentider,
Ahir vas ordenar actuacions restrictives contra la gent d’igualada, el següent que serà un ESTADO DE SITIO, mare mevael que ens queda, l’imperativisme que desprens està molt aprop de la dictadura.

J

Jordi

Igualada

27 de juliol 2011.10:50h

Respondre

M’agradaria que el Castells expliqués perquè No va deixar entrar els ciutadans que volien presenciar el ple des del Saló de sessions com és lògic i normal. Aquest és l’alcalde que en... Llegir més campanya prometia proximitat i deia allò de que ”el despatx de l’alcalde seran els carrers de la ciutat”?

Castells, tregui’s la màscara i sinó que vingui la Pilar Rahola i li faci un llibre com amb el Mas.

j

joan

igualada

27 de juliol 2011.10:30h

Respondre

al Senyor Antoni,
Disculpi que el respongui però jo personalment vaig parlar amb el cap del mossos i va dir que l’ordre exagerada venia de l’alcalde Marc Castells (CRAM segons el senyor... Llegir més Senserric). podrà comprovar que a la nostra ciutat el ”sistema Felip Puig” ja ha entrat en vigor, potser cal que les tanques les deixin, ja que la gent sortirem més vegades al carrer en defensa del que ens volen retallar, el que hem guanyat amb anys de lluita en benefici de tots. Els partits que tenen ”els millors” per governar, conjuntament amb ERC que ara defensa retallades, s’hauran de replantejar com portar endavant la nostra ciutat que no pas amb retallades si no amb la supressió de massa privilegis i despeses absurdes a la nostra ciutat.

R

Ramon

Igualada

27 de juliol 2011.10:00h

Respondre

Estic d’acord amb moltes coses del primer comentari,pero per damunt de tot li dono la rao amb el tema patetic tv3 i el barça.Podria dir que n’estic fins els........del barça,barça,barça fins... Llegir més l’escudella i a sobre publicitat de tv3 a les manigues etc,pero el circ del poble ja el varen inventar els romans per desviar i manipular al personal,desgraciadament la gen veu aquets privilegiats com ”herois” i pagaran per veure a aquets abans de cotitzar per mantenir una sanitat decent,o fins i tot abans el carnet del farsa que llibres per els fills.
Aixi ens va,en un pais de cecs....................

A

Antoni

Igualada

27 de juliol 2011.08:46h

Respondre

Vagi per endavant que em van semblar exagerades, o com a mínim massa espectaculars, les mesures empreses ahir davant l’Ajuntament, però també em consta de bona font, que totes les mesures de... Llegir més seguretat (tanques, accés al Ple, etc) van ser proposades pels serveis policials, especialment pel cos dels Mossos d’Esquadra, i que per tant, no hi ha va haver cap instrucció per part del govern de la ciutat.

T

Toni

Igualada

27 de juliol 2011.08:46h

Respondre

Premsa de avui ”Alcaldes de CiU se sumen a la revolta contra la retallada sanitària” del de Igualada no s’en tenen noticies

G

Gerard

Igualada

27 de juliol 2011.08:21h

Respondre

Abans de res, deixeu-me que faci un apunt sobre la xifra de participants a la manifestació. Jo crec que hi havia aproximadament el doble de 1.500, és a dir, si dic entre 2.500 i 3.000 és més... Llegir més fàcila que l’encerti. Segur que aquesta xifra de 1.500 l’ha donat la policia local -a l’acadèmia els ensenyen a comptar sempre pel cap baix-. Pràcticament tota la rambla, de punta a punta, plena de manifestants en el moment àlgid. Em sembla que la manifestació ha estat un èxit rotund. Ahir hi havia alguns convergents que van veure clarament que aquest de retallades indiscriminades no és el camí a seguir. És absolutament d’acudit que en un país on funcionen bastant bé els serveis públics d’ensenyament i sanitat es facin retallades quan hi ha despeses absolutament supèrflues que no paren de créixer: TV3 (amb canals que no paren de créixer i gastant-se milionades en el Barça i la Fórmula 1), Consells Comarcals (que no serveixen per a res), xòfers, dietes i prebendes dels Parlamentaris, organismes de dubtós servei com el CAC, múltiples fundacions i instituts culturals...Senyors, aquest país necessita una sanitat pública de primera divisió. No poden retallar drets bàsics per afavorir els seus amiguets ”de l’educació i la sanitat privades”. D’aquí a tres anys el senyor Artur Mas tornarà a passar per les urnes, i, amb aquesta crisi galopant i aquestes decisions tan polèmiques, es pot endur un bon ensurt. El procés de radicalització de la ciutadania és absolutament imparable amb aquests polítics tan poc curosos.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.