TORNAR
PUBLICITAT

Nou carril bici al Parc Puigcornet d’Igualada

Un dels projectes presentats al FEIL

societat
Dimecres, 20 gener 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El Ple de l’Ajuntament d’Igualada ha aprovat, dimarts al vespre, el projecte de construcció d’un carril per a bicicletes i d’un camí per a vianants al Parc Puigcornet, entre l’avinguda Mare de Déu de la Pietat i l’avinguda de l’Estadi.

Carril bici

Aquestes obres tenen un pressupost d’execució de 123.989,66 € sense IVA, (143.828,00 € amb IVA) i un termini d’execució de dos mesos. Després de l’aprovació plenària, el projecte entra en fase d’informació pública per un termini de 30 dies, a comptar de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la Província. Si no es presenta cap al•legació durant aquests dies, quedarà aprovat definitivament.

El disseny i estat dels carrils bici ha generat polèmica en algunes ocasions, i han estat objecte de diversos comentaris i cartes en aquest mateix diari.

Sol·licituds per al FEIL

La construcció del carril bici és un dels vuit projectes que s'han aprovat dimarts en el Ple municipal, i que pertanyen a les sol·licituds per al Fons Estatal d'Inversió Local. Dins d'aquest paquet de sol·licituds s'hi inclou també la instal·lació d'equips de generació d'energia solar a diversos equipaments i la reforma interior d'una part de la residència Pare J.M. Vilaseca, entre d'altres.


17 Comentaris

A

Arnauet

igualada

25 de gener 2010.09:00h

Respondre

jo no em crec que el marc o l’eRic no siguin politics fent politica i oposició destralera amb els posts...

M

Miquel

Igualada

25 de gener 2010.01:33h

Respondre

La candidesa deu ser cosa teva Marc. Ja sé com són els polítics, són com les persones, n’hi ha de tot tipus. Sort que aquest cop has fet servir els parèntesis i no has generalitzat tant... Llegir més ràpidament com fins ara...
I ja ho hem llegit tots que tu estàs a favor dels carrils bici, això si, després de revisar totes les rajoles d’Igualada, les voreres i de demanar permís a tots els vianants perquè no se sentin menystinguts.

I jo no ho penso, n’estic convençut de que això no és el país veí.

M

Miquel

Igualada

25 de gener 2010.01:14h

Respondre

EriC,
els ciclistes, els vianants i massa gent quan veu que no venen cotxes...Potser fins i tot tu. I tots pensem, no està bé i no ho hauria de fer...No ho faré més...Demà aniré sense presses.... Llegir més Demà...

e

eRIC

Igualada

24 de gener 2010.22:46h

Respondre

Pel que fa referència al carril per a bicicletes del passeig Verdaguer, crec que va ser una bona idea i bona realització, però ... caldrà posar semàfors a totes les cruïlles, o no cal, ja que... Llegir més els ciclistes passen igualment, estiguin en verd o vermell ?

M

Marc

igualada

24 de gener 2010.22:08h

Respondre

Miquel, ens comencem a entendre. A mi també m’agradaria pensar que això no és Espanya.
Jo no he dit que no facin carrils bici (i per si no ha quedat clar ho torno a dir). Sí, és manteniment, i... Llegir més com a tal ningú vetlla per a vigilar-ho ? No és un lloc prou concorregut com perquè ja sàpiguen l’estat en que es troba ? No se’n han queixat ni 1, ni 2, ni 3, ... persones.
Com es nota que no deus haver parlat mai amb certs polítics (no tots) i amics varis; ai, la candidesa no té preu amic.
Com a exemple de com s’escolta als igualadins, per part dels seus governants municipals, només cal veure el tema de l’ampliació de les zones blaves. D’aquí dos mesos farà UN ANY que es varen presentar 10.750 signatures en contra de l’ampliació i des de l’Ajuntament no han volgut donar cap resposta pública, deuen fer servir la tècnica de no parlar-ne per ignorar-nos ? No fer cas a 10.750 persones ...

El tema de l’Avinguda Barcelona és ben cert, per desgràcia no veiem les realitats fins que no hem de front a elles.

M

Miquel

Igualada

24 de gener 2010.20:51h

Respondre

Tens raó. No ens entenem.

És clar que s’han d’arreglar les rajoles del Passeig. O més faltaria! Això s’anomena MANTENIMENT i cal anar-ho fent. Però també s’ha d’avançar en noves... Llegir més accions per millorar la mobilitat, paral·lelament al manteniment i a les noves polítiques per millorar la nostra ciutat. Amb el teu escrit tu vols que triguem o una cosa o l’altra, jo, que vols que t’hi digui? Jo em quedo amb les dues coses i espero que les facin bé perquè és la seva obligació. La meva, com a ciutadà, és col·laborar sempre que pugui. Si veig coses que s’han d’arreglar, el primer que faig és trucar a l’oficina del ciutadà i si veig a algun d’aquests polítics, els hi dic abans de criticar a tort i a dret en els mitjans. Després si no les arreglen, ja escriurem i ja votarem. Per cert, aniria molt bé que diguis on són aquestes rajoles perquè és la millor manera de que ho sàpiguen i ho arreglin si llegeixen els teus escrits.

Pel que fa a l’Avinguda Barcelona, si és cert el que dius, també espero com tu que ho millorin i si poden, un carril bici també aniria molt bé en aquella ubicació.

I el que no es pot fer és dir que els que creuen que es pot millorar la mobilitat dins una ciutat amb altres mitjans, són uns pijos i uns progres. Hi ha molta de gent ”no pija” que per desgràcia només té una bicicleta per anar a la feina. Això és una falta de respecte intolerable a aquests usuaris i molts d’altres.

Perquè el carril del polígon i els que ja s’estan fent s’utilitzin més, primer s’han d’enllaçar millor i quan això s’hagi fet, mica en mica la gent els anirà utilitzant. Com en el Passeig. No és gens just que vagis criticant una obra abans de que s’hagi enllestit. I una obra vol temps i paciència. Ningú diu que la carretera de Manresa no s’ha d’acabar perquè encara no hi passen prou cotxes i que s’han d’arreglar primer tots els trams espatllats que hi ha a la sortida del Polígon, oi que no? S’han de fer les dues coses alhora!

I això és Catalunya, un País que sempre ha mirat Europa i que entre tots hem d’anar millorant, no ens posis tant fàcilment a Espanya.

M

Marc

Igualada

24 de gener 2010.19:04h

Respondre

Un aclariment perquè em sembla que no ens acabem d’entendre.
No és prioritari arrenjar les rajoles (moltes) trencades del mig del Passeig abans de fer un carril bici ? Qüestió d’immensa... Llegir més diferència de nombre d’usuaris. Jo no dic que no es faci el carril bici, dic que cal establir prioritats o és que dóna més vots fer les coses només de cara a la gal·leria (no deu quedar bé fer una inauguració i un discurs quan l’obra ha consistit en canviar rajoles) ?

I tenir un dels carrers més importants de la ciutat (Avda.Barcelona) en un tram de 1 km sense eliminar les barreres arquitectòniques ho trobes normal? Això denota quines són les prioritats dels nostres governants.

Ja suposo que el carril bici del Passeig és més utilitzat que el del polígon, sobretot perquè parlar de nombre d’usuaris negatiu no seria gaire real.

Qualsevol ciutat d’Europa ..., això, per desgràcia, és Espanya.

P.D.: Tranquil, no formo part del circ de la política actual, no visc dels pressupostos públics.

M

Miquel

Igualada

23 de gener 2010.18:26h

Respondre

He llegit atentament els escrits i penso que aquest Marc va a trinxar-ho tot sense reflexionar massa. Espero que no sigui algun dels polítics que es vol presentar a les properes eleccions, perquè... Llegir més si no estarem ben arreglats...

Diu rucades com que el vianant està menystingut enfront del ciclista i busca enfrontar a dos col·lectius molt més propers del que es pensa. Si ens digués que el vianant durant força temps ha estat menystingut enfront dels cotxes encara es podria entendre, però justament aquestes polítiques que afavoreixen als ciclistes indirectament afavoreixen als vianants per la reducció de transit que pot comportar.

Per altra banda els ciclistes són també ciutadans d’Igualada que també tenen drets, també paguen els seus impostos i que necessiten urgentment d’uns espais segurs per on poder circular. A més, molts dels vianants habituals, de tant en tant decideixen anar a fer un tomb en bicicleta amb els seus fills i agraeixen profundament poder-ho fer sense molestar ni als altres vianants ni als cotxes. I de forma segura, sense haver de patir continuament com passava fins fa ben poc!!

De fet, fins ara a Igualada s’han anat arreglant molts carrers i moltes voreres pensant amb els vianants i ara, des de fa només dos anys, s’han fet algunes cosetes perquè els vianants s’animin a provar la bici. Ja tocava no? És un pas endavant. No et sembla bé aixó Marc? Tu com ho faries? Només arreglaries rajoles? I aixó no vol dir que no s’hagin d’arreglar totes les coses que dius. Oi tant que si!


El carril bici del Passeig s’està utilitzant. No es cert que no hi pasa ningú. I els caps de setmana hi ha un munt de famílies que s’engresquen a utilitzar-lo. TOTS som vianants però força dels VIANANTS també som CICLISTES i a molts ens agrada l’obra del Passeig. I t’animo Marc a que per un dia provis de ser Pijo-Progre i que siguis una miqueta més Guai. El teu escrit és Pijo-Ranci-aburrit i no aporta res de res. Segur que hi ha carrils d’Igualada que encara no estan prou bé i que cal millorar, però si es fa una bona xarxa, en un futur potser fins i tot tu t’animaràs a fer-ne ús. Fes propostes de com es pot millorar, i no t’ho carreguis tot home!

Ah, per cert. Ves a fer un tomb per qualsevol Ciutat d’Europa i veuràs com tenen els carrers i com tenen els carrils bici, et quedaràs parat!

M

Mònica

Igualada

21 de gener 2010.11:54h

Respondre

Endavant amb els carrils bici. És una bona opció per pacificar el trànsit d’Igualada i beneficiar-nos-en tots.

M

Marc-dos

Igualada

21 de gener 2010.09:15h

Respondre

Mentida rere mentida...

http://www.igualada.cat/cat/content/download/2776/15025/file/ple_230908_ordinari.pdf

I així abans, ara i sempre ... no canvieu

M

Marco

Igualada

21 de gener 2010.09:12h

Respondre

Es necessiten carrils bici segregats per anar amb la família en bici i d’acord amb l’Eric que es necessita millorar les condicions per als quals utilitzen cadires de rodes. Els vianants estan... Llegir més molt millor que els ciclistes.

M

Marc

Igualada

21 de gener 2010.00:01h

Respondre

Només em queixo d’uns problemes de la nostra ciutat (el vianant està menystingut enfront del ciclista); no cobren ells per solucionar-ho o ja els hi està bé ? Si el ciutadà no pot argumentar... Llegir més allò que troba a faltar estem arreglats.
Si visqués al Barri de Fàtima no em queixaria pas, és el que té que et facin obres a tort i a dret sense haver de pagar-les tu, ja les paguen els altres.

A

Alba

IGD

20 de gener 2010.23:23h

Respondre

Si vols que et facin cas presentat a les eleccions i guanya xDD

M

Marc

Igualada

20 de gener 2010.21:22h

Respondre

Alguns en diuen criticar, d’altres en diem queixar-nos de les coses que estan malament (en mal estat, etc.); tot i que ja sabem que ningú ens escoltarà i seguiran fent el que vulguin, com sempre.

x

xd

igualada

20 de gener 2010.18:36h

Respondre

esta cla que nomes sabeu criticar

e

eRIC

Igualada

20 de gener 2010.15:54h

Respondre

Veient les actuacions que es duen a terme queda clar que a Igualada tenim uns gestors municipals que tracten millor als ciclistes que a la gent que va en cadira de rodes.

M

Marc

Igualada

20 de gener 2010.12:36h

Respondre

Ara ja veiem quines són les prioritats de l’ajuntament d’Igualada: consideren que són molt més importants els ciclistes que els vianants.
Enlloc d’invertir els diners que paguem els... Llegir més ciutadans en canviar el munt de rajoles trencades que hi ha al mig del Passeig Verdaguer van decidir instal·lar-hi un carril bici pel qui no hi passa quasi ningú.
També van instal·lar un carril bici al polígon que dóna la volta a tota una illa d’indústries (molt eficient !), passant per davant de 30 entrades/sortides de camions i on, no fa massa temps, ja hi va tenir lloc un accident. El van instal·lar només perquè els vehicles no poguessin aparcar sobre les àmplies voreres del carrer, però ara, entre cotxes i carril bici, per on ha de passar el peató ?
A més tampoc es dignen a eliminar les barreres arquitectòniques en un carrer tan important com és l’Avda. Barcelona (en un tram de vora d’1 km, comprés entre el C/St.Magí i el C/Lleida).
Això de fer carrils-bici queda molt pijo-progre-guai, però potser que penséssim també en els vianants, en el fons en algun moment o altre del dia TOTS som vianants.
Per veure les ganes que té aquest Ajuntament de només fer les coses de cara a la gal·leria sense pensar en els petits detalls (a vegades encara més importants que les grans obres) només cal veure les obres del C/ Sta. Joaquima Vedruna. Quan fa quasi 4 MESOS que es van inaugurar (principis d’octubre de l’any passat) les obres encara resta pintat al terra un pas de vianants provisional d’obres (color groc) a menys de 5m d’un de definitiu (blanc); per on han de passar els vianants ? on han d’aturar-se els vehicles ? què esperen, que passi una desgràcia per arreglar-lo ? Senyors polítics si cobren per fer això més val que s’ho pensin.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.