TORNAR

Es presenten les noves unitats de tren de la línia Llobregat-Anoia

Els passatgers de la línia han augmentat més d’un 8% aquest juny

societat
Divendres, 17 juliol 2015. 13:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Les 42 unitats de la flota de trens de la línia Llobregat-Anoia, de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) s'aniran renovant pel nou model que s'ha presentat aquest divendres al matí. El conseller Santi Vila, responsable de Territori i Sostenibilitat, ha donat a conèixer també un sistema, l''english corner' que servirà per a la pràctica de l'anglès al tren.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presentat aquest matí la renovació de les unitats de tren de la sèrie 213 que donen servei a la línia Llobregat-Anoia de FGC. La millora consistirà en la substitució de les tapisseries, la modificació de l'enllumenat interior, el canvi d'imatge dels lavabos i la millora dels vinils, tant interiors com exteriors. Les unitats de la sèrie 213 es troben únicament a la línia Llobregat-Anoia. Hi ha en total 42 unitats i s'aniran renovant progressivament, a partir d'ara.

L'aspecte interior de les unitats, més diàfanLa millora d'imatge de les actuals UT-213 consisteix en la substitució de tapisseries amb una imatge més actual, més resistents al desgast, i en una gamma de colors que permet l' homogeneïtat amb les tapisseries d'altres unitats de trens del parc mòbil d'FGC, fent possible una economia de la gestió. També hi ha la modificació de l'enllumenat interior dels cotxes amb noves lluminàries LED que permeten un major nivell lumínic, una vida útil més llarga, i una reducció del consum energètic amb un estalvi que pot arribar fins al 70%.

Rentat de cara als WC i mesures antigrafits

La presentació es va fer a l'estació de Plaça EspanyaEntre les novetats, s'inclou el canvi d'imatge dels WC, un dels espais més desgastat de les unitats de trens, amb la incorporació d'un interiorisme més atractiu. La millora dels vinils, tant exterior com interior, permetent una millora de la imatge i una major protecció contra els atacs de grafits i una millor identificació de les portes en les zones de sortida així com dels espais ocupats pels seients reservats a persones que mereixen una atenció especial. D'altra banda, també s'aprofitarà la superfície de les taules de les tertúlies com a canal d'informació i publicitat que permetrà incrementar els ingressos comercials d'FGC.

El conseller Vila, en un cop d'ull als trens, aquest matíAquesta actuació es duu a terme per donar resposta a un dels resultats del darrer Índex de Satisfacció al Client (ISC), en el qual va aparèixer un efecte contrast derivat de la posada en servei de les noves UT-113 a la línia Barcelona-Vallès. El mateix efecte es va produir l'any 1996 quan va entrar en servei el Metro del Vallès i va baixar l'ISC a la línia Llobregat-Anoia. 

La línia Llobregat-Anoia incrementa un 8,1% la demanda el mes de juny

La presentació d'aquesta renovació de les unitats de tren de la sèrie 213 coincideix amb un bon resultat pel que fa a la demanda de viatgers. Concretament, al mes de juny la línia Llobregat-Anoia va experimentar un augment del 8,1% respecte al mes de juny de 2014, amb més d'1,8 milions de passatgers. A nivell global, al mateix mes de juny FGC ha experimentat un augment de la demanda del 7,2% respecte l’any 2014. En total, gairebé 6 milions i mig d'usuaris han utilitzat els Ferrocarrils, dada que certifica la tendència de creixement de viatgers a les diferents línies.

L'English Corner: innovació en l'oferta de serveis

D'altra banda, FGC prepara una nova oferta educativa adreçada als usuaris de la R-6 Barcelona-Igualada i la R5 Barcelona-Manresa de la mateixa línia Llobregat-Anoia. Amb el nom d''English Corner', el proper mes de setembre es farà una prova pilot d'un nou servei que permetrà la pràctica de la conversa en anglès mentre es viatja en tren. D'aquesta manera es vol posar a l'abast dels clients un nova manera de fer més aprofitable el temps que es dedica al viatge de les dues línies d'FGC on el temps de viatge és superior. Es posarà en servei en quatre trens al dia, dos en el ramal de Maresa i dos en el ramal d'Igualada durant la setmana del 21 al 25 de setembre i si l'experiència és positiva es mantindrà i s'implantarà de forma definitiva.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.