TORNAR
PUBLICITAT

El ramal d'Igualada de FGC creix un 1,8% en usuaris durant el 2019

El tram anoienc és el que augmenta d’una manera més modesta respecte a la línia Llobregat-Anoia

societat
Dimarts, 14 gener 2020. 11:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Segons les dades que ha donat a conèixer Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), durant els darrers 12 mesos ha augmentat l'ús de les línies de la companyia. En total, la xifra d'usuaris és de 91,2 milions. 

L'estació igualadina, punt terminal de la línia Llobregat-AnoiaEl 2019, FGC va incrementar un 4,4% en el nombre de viatges respecte el 2018, concretament fins els 91,2 milions. Segons l'ACN, en el cas de la línia Llobregat-Anoia, que dona servei a municipis com Igualada, Vilanova, Piera i Masquefa, a més de Martorell, hi va haver 24,7 milions de validacions, un 7% més respecte el 2018. Els increments més importants eren a la segona corona (de Colònia Güell a Martorell Vila), amb un creixement d'usuaris del 18,9%, molt per sobre de la mitjana de la línia. Pel que fa els ramals de Manresa i Igualada creixien, un 7,2% i un 1,8%, respectivament.

Els 91,2 milions d'usuaris és un nou rècord històric. En les línies metropolitanes del Vallès, la demanda ha arribat fins als 66,3 milions de viatges, això és un 3,5% més que l'any passat. Es tracta del quart any consecutiu que s'aconsegueix un rècord, després dels perllongaments a Terrassa i Sabadell. Aquest 2019, on més s’ha notat l’increment d’usuaris ha estat al conjunt de les estacions del municipi de Sant Cugat del Vallès (La Floresta, Valldoreix, Sant Cugat, Mira-Sol, Hospital General, Volpelleres i Sant Joan), on la demanda ha crescut un 9,4%. A les de Terrassa ha pujat un 5,4% i a les de Sabadell, un 8,8%. A les estacions de la zona urbana de Barcelona, entre Plaça Catalunya i Gràcia l'increment d'usuaris ha estat de l'1,7%; al ramal Tibidabo del 0,7% i a la resta d'estacions de Barcelona, concretament de Sant Gervasi a Reina Elisenda, del 0,6%. A les estacions de la corona 1 (Peu Funicular, C. Aigües, Vallvidrera Superior, Baixador de Vallvidrera i Les Planes) en conjunt l’augment de passatgers ha estat de l'1,2%.

 


1 Comentaris

E

Eduard Ruiz

Igualada

15 de gener 2020.08:16h

Respondre

Segons les dades que ha donat a conèixer Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), durant els darrers 12 mesos ha augmentat l’ús de les línies de la companyia.

PEL QUE FA AL RAMAL D’IGUALADA... Llegir més CREIX UN 1,8% !!!!

ESPECTACULAR ??? RIDICUL ???

Caldria una iniciativa per reduir el temps de l’accés ferroviari a Barcelona del CARRILET (actualment 60 KM en 1 h. 40 min, a 36 km/ h. !!! en el segle XXI) amb TRENS DIRECTES o SEMI - DIRECTES (estacions principals) i altres millores 4.0. en 45 min. a 80 km/h (o en 1 hora a 60 km/h, com la l’Hispano, amb l’avantatge de que a les “hores punta” no estaria condicionat pel tràfic en les carreteres d’accés a Barcelona-

I no oblidem un altre millora del tot necessària de mobilitat per les empreses i persones:: L’ EIX DIAGONAL, entre Manresa – (C-37) Igualada (C-15) – Vilafranca, 45 km. previstos majoritàriament amb trams 2 X 1 (només 7 km. entre Igualada Capellades autovia 2 x 2, anunciats a darrera hora), que hipotecarà durant dècades la competitivitat industrial, comercial, turística de l’Anoia (recordem 30 punts per sota del promig del PIB català) , per INSUFICIENT I PERILLOSA.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.