TORNAR

El servei de bus a demanda a les Comes registra una setantena de reserves al dia

Des de la posada en marxa de Clic.cat, l’abril de 2021, s’han registrat 9.538 usuaris

societat
Dijous, 10 novembre 2022. 12:04. Redacció AnoiaDiari.

Aquest dimecres, el batlle d'Igualada Marc Castells, acompanyat pel director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori; pels regidors de Mobilitat de Santa Margaria de Montbui, Jordi Boria i la regidora de Règim Interior de Vilanova del Camí, Susana Gutiérrez; per Carme Pros, del GrupTG DX; pel president de la Unió Empresarial de l'Anoia, Joan Domènech, i pel president de l'Associació d'Empreses del Polígon Industrial de les Comes, Joan Mateu, han presentat públicament les xifres dels primers divuit mesos de funcionament del servei Clic.cat de bus sota demanda al polígon de les Comes, impulsat pel Departament de Territori i l'Ajuntament d'Igualada.

Des de l'inici del servei, l'abril de 2021, el servei ha registrat un total 9.538 usuaris i usuàries. El nombre de reserves ha anat augmentant progressivament: el primer mes es van fer 31 reserves al dia i els darrers mesos la demanda se situa entre 60 i 70 reserves diàries. El passat mes de setembre es va assolir la xifra rècord de 1.363 passatgers. Unes xifres que, segons els impulsors del servei "consoliden la iniciativa com un model d'èxit."

Aquests mateixos impulsors recorden que el servei sota demanda Clic.cat a les Comes es va instaurar "amb l'objectiu de facilitar la mobilitat laboral entre el polígon i els municipis d'Igualada, Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui" i que, inicialment, es van fer unes enquestes als treballadors i a les empreses del polígon per tal d'ajustar els horaris i els recorreguts dels autobusos a les necessitats reals.

Marc Castells ha mostrat la seva satisfacció pel creixement de la demanda d'aquest servei, ja que "reflecteix la transició que estem vivint cap a un model de mobilitat més sostenible i respectuós amb el medi ambient. És una obligació de l'administració oferir les eines perquè sigui una realitat, i una responsabilitat del ciutadà aprofitar les oportunitats".

Per la seva banda, Oriol Martori ha destacat "la implicació de les empreses que ofereixen abonaments del Clic.cat als seus treballadors i treballadores" i ha afegit que "aquesta col·laboració publicoprivada és una de les claus que expliquen els bons resultats i l'augment exponencial de passatgers".

El regidor de Mobilitat de Santa Margaria de Montbui, Jordi Boria, ha remarcat la importància d'aquest servei, "adaptat a les necessitats de molts montbuiencs i montbuienques que treballen al polígon d'Igualada i que poden utilitzar un servei que garanteix eficiència i trajectes adaptats a les necessitats dels usuaris i usuàries". De la mateixa manera, la regidora de Règim Interior de Vilanova del Camí, Susana Gutiérrez, ha animat a la ciutadania a fer ús del bus a demanda per avançar cap a una societat més sostenible i menys contaminant.

Per la seva banda, Carme Pros, del GrupTG DX ha valorat "els acords amb empreses del polígon, amb entitats com l'Associació Empresarial del Polígon Industrial les Comes i amb la Unió Empresarial de l'Anoia que han estat clau a l'hora de consolidar aquest servei de transport a la demanda.

Joan Domènech, president de la Unió Empresarial de l'Anoia ha afirmat que "Aquesta iniciativa ha donat resposta a una necessitat de mobilitat i de servei de transport públic a les zones industrials. Un pas molt important que permet que anem cap a una mobilitat més sostenible, més descarbonitzada i menys depenent; i que conseqüentment, fa que els polígons siguin molt més competitius".

Finalment, el president de l'Associació d'Empreses del Polígon Industrial de les Comes, Joan Mateu, va destacar que "el bus a demanda està sent una solució per a descongestionar el trànsit i combatre els problemes d'aparcament, a la vegada que contribueix a la transició cap a un model de mobilitat més sostenible".

Actualment, existeixen dues línies amb horaris i parades estables; la TAD1 (Santa Margarida de Montbui – Igualada – les Comes) i la TAD2 (Vilanova del Camí – Igualada – les Comes). Ara mateix no es descarten adaptacions en funció de noves necessitats, ja que dia a dia augmenten les reserves. A més a més, cada cop són més les empreses que ofereixen abonaments per als seus treballadors.

El bus a demanda Clic.cat és un servei de transport públic de la Generalitat de Catalunya gestionat a Igualada per MasatsTG DX i que va ser impulsat pel Departament de Territori, l'Ajuntament d'Igualada, la Unió Empresarial de l'Anoia (UEA) i l'Associació d'Empreses del Polígon Industrial de les Comes (AEPIC).

Per utilitzar-lo, cal fer una reserva a través de l'aplicació mòbil 'ElMeuBus Clic.cat' i indicar la parada d'origen i la de destinació de la línia que es vol utilitzar. Els serveis de transport a demanda només es presten si hi ha un requisit previ dels usuaris de manera que s'eviten els recorreguts ineficients i s'ofereix un servei molt ajustat a les necessitats reals.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.