TORNAR
PUBLICITAT

La Unió Empresarial pressiona a FGC per millorar "el carrilet"

La Generalitat al·lega que l’orografia fa complicat que hi hagi una millora significativa

societat
Diumenge, 12 gener 2020. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Un dels grans handicaps de les connexions a l'Anoia és el tren, que tarda gairebé 100 minuts en unir Igualada amb Barcelona. Representants de la patronal i de la Generalitat van mantenir una reunió sobre el tema. Ricard Font afirmava davant els representants de la patronal que "és factible soterrar la línia a l'entrada d'Igualada".

PUBLICITAT

La Unió Empresarial de l'Anoia es reunia recentment amb Ricard Font i Pere Calvet, president i director general, respectivament, de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), per parlar sobre la línia ferroviària que va des d'Igualada fins a Barcelona, la R6, també coneguda com a "carrilet". Paula Arias, gerent de la UEA, i Pere Vilarrubias, membre de la Comissió d'Urbanisme i Mobilitat de l'Anoia (CUMA) que també va assistir a la trobada, van traslladar als representants de FGC la demanda reiterada que es fa des del territori en relació a la línia ferroviària Igualada – Barcelona.

Ricard Font, segon a la dreta, va rebre als representants de la UEAArias va admetre que "és una línia antiga i té les seves limitacions, però al territori ens sentim abandonats, ja que fa molts anys que des de l'Anoia reclamem millores i una reducció del temps de trajecte, que actualment és d'una hora i 35 minuts o més". Font va informar que en el pla d'actuació 10/30 de FGC (10 temes a treballar fins el 2030) s'ha previst fer dues millores. La primera serà "unir la línia del Baix Llobregat-Anoia amb la línia del Vallès connectant les estacions de Plaça Espanya i passeig de Gràcia". Una millora que segons Font, "serà molt positiva per què els anoiencs podran arribar fins al centre de Barcelona".

Hi ha una altra actuació prevista: "estudiar quines millores es poden fer al llarg del traçat de la R6". El president al·lega que "l'orografia per on passa la línia és molt complicada i la inversió necessària és faraònica per reduir pocs minuts el temps del trajecte actual". Amb tot, Font afirma que des de FGC es treballarà per a millorar la R6. Al llarg de la reunió el president de FGC, com a bon coneixedor del territori anoienc i segons les seva visió i coneixement, va exposar les oportunitats i/o possibilitats que té la comarca per créixer, i va posar de manifest la bona situació geogràfica de l'Anoia, i les bones comunicacions per carretera que hi ha amb Tarragona i Berga (a través de l'eix transversal), amb Lleida i Barcelona (per la A-2), el Baix Llobregat i la c-58 (a través de la B-224 i la futura B-40).

També es va parlar del soterrament dels passos a nivell també va ser un tema que es va posar damunt la taula. El director general de Ferrocarrils, Pere Calvet, va explicar que
"els de Masquefa i Vallbona d'Anoia son passos a nivell complicats de soterrar per la seva ubicació, ja que estan situats al centre de les respectives poblacions". En canvi el d'Igualada "és un projecte factible per que hi ha espai". Sobre aquest tema Ricard Font també va informar a la UEA i la CUMA que segons un acord aprovat al Parlament "a partir del 2021 s'hauran de soterrar tots els passos a nivell del territori". 

PUBLICITAT

3 Comentaris

j

josep

igualada

14 de gener 2020.11:44h

Respondre

Amics del ferrocarril de l’anoia ja fa anys que lluita, va poguer salvar el nostre carrilet junt amb tota la comarca fent la primera manifestació autoritzada de la democracia
Ha lluitat sempra... Llegir més pel nostre carrilet amb reunions amb tots el presidents de ferrocarrils de la Generalitat.
El nostre carrilet no hi ja res a fer te una orografia que que es dificil sera sempra un carrilet del segle IXX.
Primer fa falta tenir doble via per guanyar uns minuts fins a Barcelona.
Segon la majoria de pasatgers van de Martorell a Barcelona .
Y la rentabilitat es mes alta .
Tercer mai els ajuntaments que hem tingut desde molts anys mai han apostat pel ferrocarril , ens hem quedat tancats en un cul de sac pel transport de lineas de tren .
Sols es podria rectificar amb una linea nova pro tenim una comarca molt minsa y per fer una linea nova els estaments publics sols miran la seba rentabilitat futura.
Es va fallar al no volguer aquell l’Ajuntament d’aquell temps la linia de Renfe.
Es poden tenir reunions de bona fe amb ferrocarrils pro sempre ens donaran llargas Amics del Ferrocarril del anoia fa mes de 50 anys que em lluitat pel nostre carrilet pro no hi hagut cap alcalde que com diuen els castellans ”poner toda la carne en el asador”

A

Anna Huerta

Igualada

13 de gener 2020.20:34h

Respondre

Fa entre 40 i 50 anys, que Igualada te el mateix tren, el carrilet, si tinguessim alguns directes cada dia , penso q la gent tiraria má del tren, i donaria peu, a que vinguesin empreses a... Llegir més instalar-se aquí, i llocs nous de treball. No pudem tirar endevant ,si estem mal comunicats, la carretera va saturade, tot sovint, hi han accidents, u obres de manteniment, que repercoteixen sobre les persones que van per feine, i cada dia es troven amb sorpreses. Un dia o altre, es te d’evolocionar, poseu interés per el bé de tots, com més aviat millor, ja que es una feina que no es podrá fer amb 6 mesos, i ojalá jo la pugui veure feta aviat.

.

E

Eduard Ruiz

Igualada

13 de gener 2020.08:50h

Respondre

També caldria una iniciativa per reduir el temps de l’accés ferroviari, el CARRILET (actualment 60 KM en 1 h. 40 min, a 36 km/ h. !!! en el segle XXI) amb TRENS DIRECTES o ... Llegir més SEMI - DIRECTES (estacions principals) i altres millores 4.0. Barcelona en 45 min. a 80 km/h o en 1 hora a 60 km/h. (com la l’Hispano), amb l’avantatge de que a les “hores punta” no estaria condicionat pel tràfic en les carreteres d’accés a Barcelona-

I no oblidem un altre millora del tot necessària de mobilitat per les empreses:: L’ EIX DIAGONAL, entre Manresa – (C-37) Igualada (C-15) – Vilafranca, 45 km. previstos majoritàriament amb trams 2 X 1 (només 7 km. entre Igualada Capellades autovia 2 x 2, anunciats a darrera hora), que hipotecarà durant dècades la competitivitat industrial, comercial, turística de l’Anoia (recordem 30 punts per sota del promig del PIB català) , per INSUFICIENT I PERILLOSA.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.