TORNAR

La xarxa de bus exprés entre Igualada i Barcelona es reforça amb 16 noves expedicions d'anada i 15 de tornada

A partir d'aquest dijous la línia ja comptarà amb els cinc autobusos nous que permetran reforçar les hores punta

societat
Dimecres, 26 febrer 2014. 14:45. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, acompanyat de l’alcalde  d’Igualada, Marc Castells, ha anunciat aquest dimecres al migdia que a partir d'aquest dijous es reforçarà la xarxa de bus exprés que uneix Igualada i Barcelona amb la incorporació de tres nous autobusos, fet que permetrà donar un millor servei a primera hora del matí, la franja amb més demanda.

Horaris de les noves expedicions

Nous vehicles de l'Exprés.cat

Jordi Pont, Marc Castells i Ricard Font durant la presentació

Amb aquestes noves incorporacions finalitza el desplegament de la línia, que ja comptarà amb els cinc vehicles previstos. Així, l’e5, que tenia 12 expedicions d’anada i 8 de tornada, passarà a 28 anades i 23 tornades, el que suposa un increment de 16+15 expedicions.

El secretari de mobilitat Ricard Font, ha dit que a partir de demà caldrà veure com s'implanta el servei i com és rebut pels usuaris. Des del juny, que es van posar en circulació els primers vehicles de l'Exprés.cat, 'el nombre de queixes per part dels usuaris ha disminuït i la valoració que en fan les persones que fan servir el servei és de més d'un 8'.

Les 16 noves expedicions d'anada i les 15 de tornada, volen reforçar les hores punta, i evitar el que passa en l'actualitat, cues d'usuaris intentant entrar als vehicles de primera hora, molts dels quals s'han d'esperar la següent expedició, cosa que en molts casos els fa arribar tard a la feina. En aquest sentit s'han establert, per exemple sis expedicions d'anada a Barcelona a les 6'15 del matí.

L'alcalde d'Igualada Marc Castells, ha explicat que el desplegament del servei en la seva totalitat era un moment històric, no només a nivell de ciutat sinó també a nivell personal: ''Sempre recordo que em vaig posar en el món de la política, juntament amb Jordi Pont, quan érem usuaris de la Hispano Igualadina i lluitava per tenir un millor servei''. Castells ha dit també que ''l'Ajuntament no es relaxarà ara i que seguirà amatent a la implantació de les noves expedicions, controlant que satisfaci els usuaris''.

La principal característica de les línies de la xarxa exprés.cat, és que enllaça de manera ràpida les principals ciutats del país, millorant la freqüència de pas i, en alguns casos, el temps dels trajectes i oferint un conjunt de millores en la informació als usuaris tant als vehicles com a les parades del servei.

La línia exprés d’Igualada va ser la cinquena que va posar en marxa el Departament de Territori i Sostenibilitat. S’ha dut a terme en dues fases. La primera, al juny, amb la posada en circulació dels primers dos vehicles, que van permetre reforçar, sobretot, les hores amb major demanda: des d’Igualada, de 6:30h a 8:30h i de 13:30h a 15:30h; i des de Barcelona, entre les 13:30h i les 21:30h, a més, d’altres aspectes com la informació en temps real, amb els nous pals d’informació dinàmica; el material mòbil; i la senyalització. A partir de demà, quan comencin a circular els tres vehicles de la segona fase, es preveu resoldre els problemes de capacitat d’aquesta línia en les hora punta, especialment a la franja de primera hora del matí, la qual presenta el grau de concentració més alt a causa de la incorporació obligada als llocs de treball i estudi dels viatgers.

Des de la seva posada en marxa, al juny, la demanda del bus exprés e5 ha tingut una tendència creixent, amb un increment d'usuaris del 36% (42.000 usuaris, sense comptar l’agost, que no hi ha servei). Pel que fa a la demanda global de tot el corredor Barcelona - Igualada (tant serveis exprés com serveis regulars) ha crescut un 5% des de que es va posar en marxa el bus exprés.

Al corredor Igualada-Barcelona, els vehicles permeten mantenir la freqüència actual de 15-30 minuts, tot garantint-la amb el reforç de les expedicions directes de manera que el mateix model està estès a tots els vehicles que fan serveis directes entre les dues poblacions i en ambdues direccions.



6 Comentaris

S

Sergi

Vilanova del Camí

27 de febrer 2014.22:19h

Respondre

A veure si també s’enrecorden del més que precari servei entre IGD i la UAB.

L

La culpa es de la H.IGUALADINA.

igda

27 de febrer 2014.13:01h

Respondre

Marc Castells:
’’Sempre recordo que em vaig posar en el món de la política, juntament amb Jordi Pont, quan érem usuaris de la Hispano Igualadina i lluitava per tenir un millor servei’’
AL... Llegir més FINAL, HAUREM, DE DEMANAR RESPONSABILITATS, A LA HISPANO IGUALADINA PER SER ELS CULPABLES, DE QUE EL MARC ES DEDIQUI A LA POLÍTICA.
(Quan parla de que lluitava, on lluitava ? , a las barricades ?)

A

Anna Mª

Igualada

27 de febrer 2014.09:27h

Respondre

Molt bé... més val tard que mai, però és una bona noticia.
Ara només faltaría reforçar la línia de Bellaterra per als molts estudiants que hi van cada dia.

J

Juan Pauli

igualada

27 de febrer 2014.07:00h

Respondre

es una bona noticia que no tindria que i esser noticia, perquè es la constatació que la companyia sempre va darrera de les necessitats del igualadins, mai s anticipa sols quan es mes que evident i... Llegir més mentre el usuaris ja han sofert els inconvenient que sembla que ara es milloraran.
N obstant el nostre Alcalde no pot deixar ara en el oblit les mancances en els punt de sortida de Igualada on esta prohibit que els usuaris tinguin una sala d espera amb condicions i serveis sanitaris , i resoldre el impresentable espectacle que es produeix sovint el punt de sortida on pots arribar el primer i quedar-te a terra.
I per acabar quela voluntat de millora no quedi aquí i es faci extensiva el tren, vagin a Sabadell desde Barcelona comprovaran el convoys estrenats Semblen mini ave mentres que el Anoia semblen sortits de museu .
Repeteixo felicitar-nos per la millora les necessitats venien de molt lluny. i el que toca es continua lluiten perquè la solució integral de les comunicacions amb BCN arribin fins el final

Es imprescindible que així sigui si volem que la nostre ciutat sigui competitiva i per tant els seu potencial industrial es vegi resolt amb increment d empreses i llocs de treball

M

Maria

IGUALADA

26 de febrer 2014.20:05h

Respondre

Es una bona noticia,Hispano possi bus,pró entra tots,conserbem.

j

jOAN

igda

26 de febrer 2014.19:07h

Respondre

- Cuanto más siniestros son los deseos de un político, más pomposa, en general, se vuelve la nobleza de su lenguaje.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.