TORNAR

Cleto Vázquez: “Estem aconseguint notables millores i els usuaris ho estan percebent”

Parlem amb el gerent de Monbus Catalunya

societat
Dimarts, 13 novembre 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Fa un any i mig, la Generalitat de Catalunya va anunciar una auditoria que presentava com “la darrera” oportunitat de Monbus per revertir les queixes que hi havia per part dels usuaris sobre el servei del corredor Igualada-Barcelona, que fa la Hispano Igualadina, històrica empresa que ara és en mans del grup gallec. La indignació es va alimentar més quan un dissabte, un aparell de la companyia va cremar del tot al bell mig del Bruc i l’Ajuntament d’Igualada va posar sobre la taula una querella. Els resultats de l’auditoria van produir que Ricard Font, Secretari General de Transports aleshores, anunciés que es rescindiria el contracte que vincula l’administració amb Monbus pel que fa a la línia Igualada-Barcelona. Era gairebé fa un any.

 

 

Des d’aleshores, el procés de rescissió –complexos tràmits jurídics en els quals l’empresa ha de presentar les seves al·legacions- ha anat en paral·lel a noves queixes per part dels usuaris.

La polèmica continua també en el pla polític, on des de fa anys, la JERC ha instat repetidament a rescindir la concessió.

Aquest estiu, sense que encara s’hagi resolt l’enrenou legal de la rescissió, hi va haver importants incidències, de nou, amb aparells que es van avariar en ple trajecte entre la capital catalana i l’Anoia. Unes incidències que van motivar una reunió d’urgència entre els responsables de l’empresa i la Generalitat, en què l’administració va exigir a l’empresa “renovar” els autobusos que cobreixen la línia entre Igualada i Barcelona i la incorporació d’un novè vehicle.

¿Quines són les principals dificultats que afecten a la qualitat del servei de Monbus d’Igualada a Barcelona?

El servei Igualada-Barcelona és un servei d’alta qualitat i prestacions, com ho evidencia no sols el creixement continu del volum de passatge any darrera any, sinó també la satisfacció, que mesurem, dels usuaris en el mateix.  Realitzem diàriament i en cada sentit ni més ni menys que 64 expedicions entre Igualada i Barcelona, ​​de les quals 28 són directes i 34 de línia. No li puc amagar que l’entrada a Barcelona i les congestions de trànsit en hores punta, i per temporades, són les principals dificultats d’aquest servei. És en aquests dos sentits un servei d’alta qualitat però també d’alta exigència.

Des de fa anys hi ha hagut moltes queixes dels usuaris del servei. Què els hi diria?

Com li deia és un servei complex i exigent. I aquesta exigència s’ha reflectit tradicionalment en queixes; fins i tot bastant abans que fos gestionat per Monbus es va arribar a tallar l’autovia pels usuaris per protestar i demanar millores. Però el volum d’incidències s’ha reduït a menys de l’1% de les expedicions, el que suposa una ràtio de qualitat molt elevat.Estem aconseguint notables millores i els usuaris ho estan percebent. Hem posat un èmfasi especial a la nostra comunicació a través de les xarxes socials i a l’atenció als suggeriments que ens arriben a través d’elles o per les vies administratives oficials.

Durant els mesos de juliol i agost hi ha hagut incidències amb autobusos que s’han avariat a la carretera. Hi ha un canvi de vehicles en aquesta època? S’utilitzen altres autobusos?

No, els autobusos que prestaven el servei eren els habituals, els usats la resta de l’any i preceptivament autoritzats. En realitat les incidències es van concentrar en una setmana d’agost i van respondre a circumstàncies purament fortuïtes. I de fet es va acreditar davant l’Administració que els manteniments de la flota havien estat completats amb total correcció.

Hi va haver una reunió d’urgència l’agost passat després d’algunes avaries. Quina és la posició de l’empresa per resoldre aquestes incidències si ja hi ha una voluntat de l’administració per rescindir el contracte?

Les administracions, tant la local com l’autonòmica, han portat a terme una auditoria i unes inspeccions, el resultat del qual està pendent de les al·legacions presentades. L’interès de l’empresa i el de les administracions és el mateix, prestar el millor servei possible als ciutadans. Per això, dins de les conclusions d’aquesta auditoria es va decidir de comú acord, entre l’empresa i l’Administració, anticipar la renovació del parc ja prevista. I així es va fer a l’agost, el que evidencia la voluntat de l’empresa.

La Generalitat ha fet unes importants inversions en la línia Express i ha augmentat el nombre d’expedicions directes a Barcelona. Quina percepció té la companyia d’aquestes inversions?

La Generalitat i Monbus, de comú acord, han realitzat una important inversió per a la posada en marxa i bon funcionament dels serveis Exprés. Aquestes actuacions han vingut a millorar notablement les freqüències i el temps de recorregut per als usuaris d’Igualada. De fet, aquesta és la principal raó de l’increment del volum de passatgers transportats i també de la satisfacció dels usuaris. Abans li deia que aquesta és una línia d’alta exigència, i per això es van millorar també notablement l’oferta de freqüències i la cobertura de servei en hores punta.

Ha canviat la política de la companyia des que la Generalitat va anunciar que obriria un expedient de caducitat?

Som una empresa sensible a la inquietud dels usuaris. Volem tenir usuaris satisfets i també respondre a les demandes de l’administració titular del servei; per això hem realitzat les actuacions necessàries per evidenciar la regularitat i eficàcia del servei i aclarir tots els incidències a requeriment seu. El servei s’ha mantingut i vigilat especialment en dos àmbits, la puntualitat, que és un repte lligat a la conflictivitat de les autovies per on circulen les expedicions, i també per garantir l’oferta de places en les expedicions amb més demanda ocasional.

En quin punt es troba aquest expedient?

S’han contestat i justificat totes les demandes de l’administració.

La companyia té previstes al·legacions o accions legals per mantenir el servei?

Ja s’han realitzat les al·legacions als expedients inspectors i estan pendents de resolució definitiva. Els usuaris poden estar molt tranquils ja que seguiran comptant amb un servei de transport de qualitat i amb la garantia que atendrem els seus suggeriments per a continuar millorant.

Com li deia abans, aquest és un servei d’alta exigència, que és un repte per a qualsevol empresa, l’administració ha de complir el seu paper, i li asseguro que nosaltres complirem el nostre.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic