Dijous, 16/2/2012
618 lectures

Doneu-vos de baixa de Vodafone!

Aquest article, ho confesso, és una petita venjança. Sóc conscient que una venjança sempre és un gest inútil, que no pot reparar mai el mal que l’ha ocasionada. Però tant se val. Avui tinc ganes de desfogar-me i explicar a tothom la meva indignació amb el mal servei que estic rebent de l’empresa Vodafone, de la qual m’aniré donant de baixa a mesura que deixi d’estar 'captiu' de la permanència que vaig signar en els diversos productes que hi tinc. I dono a conèixer el meu malestar perquè tothom qui tingui la temptació de caure a les seves mans s’ho pensi dues vegades.

El meu és un cas ben comú. Sóc client de Vodafone, abans ho era de Telefònica. Mentre les coses van bé, aquestes empreses de telefonia ofereixen el seu servei i van cobrant puntualment les seves factures (per cert, indesxifrables). De tant en tant t’atabalen i et truquen al mòbil oferint-te canvis de tarifa, noves promocions, un mòbil nou, etc. Mentre les coses van bé es pot anar a qualsevol de les botigues que aquesta empresa té repartides arreu i et vendran allò que vulguis, et modificaran el contracte, et bescanviaran els punts que has acumulat i fins i tot, si no tenen massa feina, et poden mirar la factura i dir-te que és molt complicada, però que 'allà hi és tot'.

Ara bé, quan alguna cosa es torça, malament rai. Apareix el cantó més fosc de la companyia, que tenyeix de negre, el color vermell corporatiu. En el meu cas, els problemes van venir per la línia de veu de casa meva i les dades de l’ADSL. Problemes tècnics. No tenia servei. Truqui al 22155. Aleshores comença el calvari ben conegut de parlar amb robots que no t’entenen, de sentir missatges gravats, de la maleïda musiqueta, del 'no se retire, por favor', d’haver-te d’identificar de manera reiterada, de dir el teu nom, d’haver de repetir mil vegades el número d’incidència, el DNI, el número pel qual estàs trucant, de seleccionar el motiu de la trucada...

Quan per fi arribes a parlar amb un ésser humà resulta que és un individu que evidencia un marcat sudamericà, generalment poc competent (us ho certifico, em penso que he parlat amb tots ells!), que et mareja i et fa engegar i parar el router, et fa connectar i desconnectar el cable, et fa comprovar els microfiltros, et fa posar i treure el 'pincho' i constata que, efectivament, tens una avaria, de la qual pren nota i obre una incidència i diu que 'en breve plazo' serà resolta. Demana si em pot servir en alguna cosa més. Servir? I finalment torna a parlar-te el robot que et fa una enquesta sobre la satisfacció i la competència del servei tècnic.

Suposo que és una experiència compartida. El cas és que passa el temps i res no s’arregla. Tornes a trucar al mateix número i has de tornar a passar tot el tràngol. Tornar a identificar-te, tornar a explicar l’avaria, fer les comprovacions, tomo nota i l’enquesta final. I així una vegada més. I una altra... Fas una reclamació. Res. Demanes per parlar amb algú més competent. Res. Vas a la botiga que et van vendre el servei. Res. Ells no toquen temes tècnics. Tornes al número de reclamacions. Res. No et queda altra solució que anar trucant. Anar trucant. Anar trucant. Elevant el to de crispació i t’acabes tornant mal educat.

Fins que un dia despenja trobes algú que sap de què va el tema, normalment amb un accent més proper, tot s’ha de dir, i toca algun botó dels seus ordinadors i l’avaria s’arregla immediatament. No es pot fer el primer dia això? No en saben més? El client, compta per alguna cosa? Que n’aprenguin!

Després sembla que la vida torna a somriure’t. Quinze dies de normalitat. Comences a oblidar les males estones passades. Dónes un vot de confiança a la companyia. Fins que, ai!, l’avaria reapareix. Tornem-hi! I el mateix dia reps una trucada del departament de màrqueting demanant el grau de satisfacció amb Vodafone.

Venjança!! El cos demana venjança. Donem-nos tots de baixa de Vodafone! Accepto ofertes...

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.