//Plugins sense CDN ?>
Com es planteja una campanya després de la derrota d’ERC en les eleccions catalanes?
El context nacional influeix en les grans línies ideològiques que condicionen els comicis electorals però no en són el factor determinant. En l’àmbit municipal, els paràmetres que estudies i que valores a l’hora de votar són qüestions locals. De fet, nosaltres vam començar a treballar en la campanya el mes de juny, quan encara no havien tingut lloc les eleccions al Parlament de Catalunya.
Quins són els primers punts que vau començar a treballar?
El lema de campanya, els objectius, l’estratègia de comunicació, el target...
A Quin ‘target’ us dirigiu?
Anem dirigits a la gent que es vol sentir propera a l’Ajuntament, que està implicada en l’àmbit municipal i que realment veu que des d’una percepció progressista es poden fer coses diferents i enfocar la ciutat d’una altra manera. A part, és clar, de tota aquella gent que se sent independentista.
Com ho heu fet per apropar-vos-hi?
Doncs des del mes d’octubre hem estat organitzant sopars amb grups reduïts d’unes 10 persones per tal de conèixer diferents opinions sobre com veuen els igualadins la ciutat, escoltar les seves propostes i principals preocupacions. Ens hem reunit amb gent de tot tipus no només amb potencials votants sinó que hem fet sopars amb gent molt heterogènia de totes classes socials, procedència, ocupació i ideologia.
Quin paper juguen les eines 2.0 en una campanya?
Cada vegada són més importants. Malgrat que els mitjans encara són l’altaveu principal i els que codifiquen la informació, les eines 2.0 estan prenent cada vegada més relleu. Tot i així, cal tenir en compte que el públic de més de 35 anys encara és poc present en les xarxes socials. De fet, Joan Torras té un facebook personal i un twitter, JoanTorras 2011, de campanya
Quin és el valor que té Joan Torras, que el diferencia de la resta i que es pot explotar en campanya?
De tots els candidats és el més proper, el que sents més ‘a l’abast’. A més a més, quan parles amb ell et demostra que té la ciutat al cap, coneix tot el que passa a Igualada ja sigui en l’àmbit esportiu, cultural...
D’aquí els lemes de campanya?
Sí, tot i que ja feia temps que teníem pensat el 100% Igualada, 100% Joan Torras primer vam utilitzar el de ‘Joan Torras amb tu’. Aquest despèn la idea de proximitat i era molt adequat pel moment en què vam començar a fer els sopars. Ara que s’acosten eleccions utilitzem el ‘100 Igualada, 100% Joan Torras’
I perquè aquest lema?
Perquè emocionalment comunica i això és molt important en una campanya. El lema està pensat amb la mateixa filosofia que el ‘Yes we can’ d’Obama, nosaltres volem transmetre que Igualada se’n pot sortir, que els igualadins poden recuperar l’orgull de pertànyer a la seva ciutat però no conservant els valors que tenia sinó buscant-ne de nous.
Per tant les idees que voleu transmetre son...
Confiança, il·lusió i cohesió.
Tots ho sabem el què és haver de lluitar per guanyar-se el pa cada dia... però que un polític que ens hagi de representar també ho sàpiga ja diu molt que estarà més proper als ciutadans i... Llegir més entendrà la nostra problemàtica que no pas aquests polítics que només treballen des del seu despatx i que semblen satèlits de la ciutat i la seva població.
Jaume, que potser no ho sabem tots que és lluitar cada dia per guanyar-se el pa?.
Sempre s’ha dit que a les municipals la gent vota a la persona i no
al partit, en el cas de Joan Torras, com a persona es molt valida, si es te en comta que bé de la petita industria, que es la... Llegir més més catigada a l’Anoia, aixó vol dir que sap el que es lluitar cada dia per guanyar-se el pà.
maria
igualada
31 de març 2011.22:18h
Ay ay ay, el senyor Torras, ay ay ay..., en fin