TORNAR
PUBLICITAT

La Generalitat ha obert el concurs per l'aeroport corporatiu

La UEA insisteix que la llargària de pista és excessiva

economia
Dimecres, 25 febrer 2009. 14:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Avui la Generalitat de Catalunya ha obert el termini per presentar les candidatures per optar a l'aeroport corporatiu. El termini per presentar-les s'allarga fins al 28 d'abril i ja s’han donat a conèixer els principals requisits que haurà de tenir aquesta nova infraestructura, entre ells destaquen: una bona comunicació amb Barcelona, un mínim impacte territorial i una longitud de pista de 1.800m. Des de la UEA reiteren que aquesta llargada de pista és excessiva pel tipus de servei d'un aeroport corporatiu. Inicialment l'aeròdrom Igualada-Òdena, pel qual la comarca ja va mostrar el seu suport, no pot oferir aquesta distància. (detalls del concurs)

La pista

Finalment s'ha obert el concurs, i a primer cop d'ull sembla que l'únic requeriment amb el qual l'aeròdrom Igualada-Òdena no podria complir és la llargada de pista, que es demana de més de 1.800 metres, i la pista actual només permet una ampliació inicial fins a 1.500, sense tocar el traçat de l'autovia.

Pista excessivament llarga

La Unió Empresarial ha manifestat el seu desacord per aquesta longitud demanada, ja que ha estat comparant diversos aeroports corporatius que hi ha arreu d'Europa i assegura que "la longitud mitjana de pista d'aquestes instal·lacions és d'entre 1.350 a 1.500 metres". La secretària general de la UEA, Àngels Chacón, recorda que abans de la presentació en públic del suport unitari per la candidatura anoienca, diverses empreses del sector dels very light jets i de les mercaderies, els que operen amb aquest tipus d'infraestructures aeroportuàries, ja els van manifestar la tranquil·litat per la llargada de pista que permet l'aerodrom, 1.500 metres, amb els que ja n'hi ha prou per oferir un bon servei, operatiu, complert i competent.

En aquest sentit, Chacón ha assegurat que paral·lelament a la feina que faci el consorci per presentar la candidatura, des de la Unió Empresarial treballaran per demostrar que la llargària de pista que es demana és excessiva i que 1.500 metres són més que suficients i dins la mitjana europea.

Un cop obert el concurs, el consorci de l'aeròdrom haurà d'ultimar els detalls, partint de l'informe tècnic que ja es va presentar a finals de l'any passat, i que s'acabarà d'elaborar amb la col·laboració de la societat Aeroports Públics de Catalunya S.L que la Generalitat posa a disposició de les candidatures. Des de l'ajuntament d'Igualada confien en la resta de requeriments del plec de bases que en principi la candidatura anoienca compleix sense cap mena de problema.

Alguns detalls del plec de condicions

Àmbit territorial: Els terrenys s’hauran de situar a una distància indicativa de fins a 65 quilòmetres de Barcelona, mesurada per les vies de connexió corresponents.

Longitud de la pista: la pista ha de ser equivalent a 1.800 metres a nivell del mar i sense pendent. A aquesta longitud cal afegir-hi 240 metres addicionals en cada extrem per a la ubicació de les àrees de seguretat (RESA). Es valorarà positivament la possibilitat d’efectuar-hi futures ampliacions que permetin una extensió de la pista fins a 2.200 metres

Condicions meteorològiques: la ubicació proposada ha de comptar, amb unes condicions meteorològiques òptimes. En aquest sentit, l’orientació de les pistes ha de garantir un coeficient d’utilització de l’aeroport superior a un 95% per a les aeronaus que hi operin.

Superfície total: l’emplaçament proposat ha de disposar d’una superfície mínima de 150 hectàrees per al desenvolupament aeroportuari. Així, per tal d’encabir-hi la pista amb les àrees de seguretat, la parcel·la haurà de tenir una longitud al voltant dels 3.000 metres.

Orografia: s’han d’evitar les valls rodejades de muntanyes o la disposició de la pista orientada cap a turons o defenses que puguin dificultar les maniobres d’aproximació i enlairament.

Aspectes urbanístics: els habitatges i les zones residencials hauran d’estar a més de 1.250 metres de distància de les capçaleres de la pista per tal de garantir la seguretat de les operacions i un baix impacte acústic. Així mateix, el terreny no podrà allotjar habitatges ni locals públics o dipòsits d’aigua o combustible. Tampoc podrà haver hospitals o col·legis a menys de 2.500 metres del final de les capçaleres de la pista.

Horari de l’aeroport: l’aeroport haurà de garantir l’operativitat en la franja horària compresa entre les 7:00 i les a 23:00 hores, de forma ininterrompuda durant tot l’any. Es valorarà la possibilitat d’extensió de l’horari de l’aeroport que haurà de cobrir les demandes del sector empresarial amb horaris variables.


12 Comentaris

m

marc

igualada

27 de febrer 2009.20:02h

Respondre

Jordi, informat una mica millor. Amb el projecte que presenten els nostres "amics" de la Generalitat també caldria moure dues escoles i no sé quantes cases. Amic, llegir no fa... Llegir més mal

J

Jordi

Igualada

27 de febrer 2009.18:17h

Respondre

Crec que per 4 pagesos que hagin de moure’s de lloc no hauríem de paralitzar que una infraestructura que pot generar molts llocs de treball no vingui a la comarca.

P

Pagès

Òdena

27 de febrer 2009.09:56h

Respondre

Albert, per mi tots els projectes son interessants i estic d’acord que cal reactiva la comarca. Inclús puc estar d’acord en que post ser bo el Corporatiu per la nostra comarca. Ara be, la teva... Llegir més teoria que qualsevol projecte que porti més llocs de treball que un altre ha de passar per sobre de tothom i inclús destruir una altra activitat existent per poder ser viable em sembla un criteri d’una fatxenderia suprema.
Fins ara construir pisos passava per damunt de tot per que també portava molta ocupació i mira on estem ara. Falla el model.
Estic absolutament convençut que la ubicació d’aquest aeròdrom està més que decidit. Les bases del concurs han tingut en compte el que necessiten per no fer-lo a l’Anoia.
Cal anar pensant en altres projectes que portin treball. M’ha agradat això de “Si se us ha de compensar d’alguna manera, que se us compensi. Si se us ha d’ajudar d’alguna altra manera, que se us ajudi.” Però no tothom vol compensacions si no seguir amb el que ja te. Sembla que vulguis perdonar la vida als pagesos amb alguna cosa que els compensi. Gracies per perdonar-nos la vida.
ABG d’IGD, estic segur que algun pagès estaria encantat de vendre les seves terres, o és que els pagesos no son lliures de fer el que vulguin amb el seu patrimoni? Però també hi ha pagesos que volen seguir amb un model de vida i de negoci de generacions. Tan difícil és entendre això?.
Quan seieu a taula per menjar penseu que el que us esteu foten algú ho ha hagut de conrear.

C

Cristina

L'Espelt

26 de febrer 2009.19:47h

Respondre

Ja m’agradarà veure què faran les forces vives de la Conca d’Òdena davant el despropòsit de la Generalitat. Suposo que res de res, com és costum. La Cambra de Comerç de Manresa va moure cel... Llegir més i terra a última hora demanant l’aeroport per al Bages. Veurem què fan els d’aquí

A

Albert

Igualada

26 de febrer 2009.16:05h

Respondre

Per al·lusions...

Amic Pagès,

El dia que muntis una empresa a l’Anoia que doni tants llocs de treball directes i indirectes com generarà l’aeroport corporatiu, m’avises. Aquell dia jo... Llegir més encapçalaré la manifestació i sostindré la pancarta perquè no et construeixin un aeroport corporatiu al costat de casa teva, que, per cert, també és molt a prop de la meva.

Al·lusions a part, aquest és un projecte capdal per al futur econòmic de la nostra comarca. Si se us ha de compensar d’alguna manera, que se us compensi. Si se us ha d’ajudar d’alguna altra manera, que se us ajudi. Si cal buscar un altre emplaçament menys problemàtic, trobem-lo, però l’aeroport corporatiu s’ha de quedar a l’Anoia.

A

ABG

IGD

26 de febrer 2009.10:23h

Respondre

Estic totalment d’acord amb tú, Albert. M’ho has tret de la boca.L’Anoia té prous espais per instal·lar-hi un bon aeroport. Segur que algun pagès estaria encantat de vendre les seves terres.

P

Pagès

Òdena

26 de febrer 2009.09:30h

Respondre

A la vista de les bases aquest aeroport no hi cap. Ni amb pista de 1.500 m és possible. Sant Pere ja està ara a molt menys de 1.250 m. i amb la proposta del Pla Director Urb. encara hi acosta més... Llegir més els habitatges.
Si s’allarga la pista el campanar d’Òdena farà de torre de control.
A que fot que vulguis una cosa i no te la donin!!! Doncs encara fot més que no la vulguis i te al posin.
Algú s’ha mirat com queda el terme municipal d’Òdena després de tants Plans Directors, aeroports i trens transversals?
Quan l’Albert ens doni permís per escriure comentaris que no combreguin amb la doctrina oficialista us en diré unes quantes més.
Ja m’avisaràs Albert. Potser de cara a la lliure opinió els d’Anoiadirai podrien fer dues columnes de comentaris: els que hi estigui a favor i els que no. També faria falta una columna d’òpinió pels que son afectats per la infraestructura ja que es molt bonic opinar sobre el que s’ha de fer a casa dels altres.
Les bases d’aquest aeroport son com les bases per contractar un funcionari: es fan a la mida del funcionari que vols contractar.

a

antoni

igualada

25 de febrer 2009.22:52h

Respondre

aquest aeroport anira al bages aixo esta clar...i es una vergonya.. igualada geograficament es millor situada 60km autovia sense peatge a 40minuts de bcn es inmillorable. bages autopista peatge per... Llegir més anar a bcn...i autopista de la generalitat... ja es suspitos..volan recaudar diners als peatges.

c

caxa

25 de febrer 2009.18:14h

Respondre

Aixo no es un aeroport corporatiu, es la defincio d’una base aerea al mig del desert

J

Jaume

Igualada

25 de febrer 2009.16:49h

Respondre

És curiós que el col·legi de geògrafs ja parlava a fins de l’any passat dels plans d’ampliació de la pista de l’aeroport de St. Fruitós:... Llegir més http://www.geografs.org/?qw=a,1&section_id=82&cmd=d32fe8927b27db9cbc2cc4d0b1377827 Ara bé, 2km són molts, però precisament a Òdena el que sobra és espai. Si hi ha ganes de tirar-ho endavant que es replantegi el Pla Director de la Conca i s’hi inclogui un aeroport com cal a la zona de l’Espelt... i no tanta especulació immobiliària!

A

Albert

Igualada

25 de febrer 2009.16:13h

Respondre

Probablement digui una bestiesa, però ¿hi hauria la possibilitat de buscar una ubicació alternativa per a l’aeroport corporatiu? Si la llargada màxima a la qual pot aspirar el nostre actual... Llegir més aeròdrom ha de ser un problema, busquem-hi solucions... Estic segur que hi haurà alguna altra candidatura que es presentarà des des zero, és a dir, sense ni tan sols un petit aeròdrom que serveixi d’embrió al futur aeroport corporatiu.

Sigui com sigui, tots els actors implicats de la nostra comarca estan a favor d’aquest infraestructura (s’ha dialogat prou amb els veïns de la zona?). A més, nosaltres continuarem disposant d’un millor ’know-how’ que el Bages i Osona, seguirem organitzant la fira de referència del sector aeronàutic i continuarem tenint un millor accés al centre de Barcelona que els de Manresa o Vic, per només citar alguns dels punts forts de la nostra candidatura.

Els que estigueu temptats d’escriure algun comentari negatiu o catastrofista, si us plau, abstingueu-vos. És l’hora de pensar en els nostres punts forts i no de lamentar-nos dels febles.

M

Montse

Igualada

25 de febrer 2009.14:55h

Respondre

Segur que ho han fet expressament això de la pista, després d’endarrerir el concurs pq apareguéssin més candidatures i no fossim unics, ja no sabien com fer-ho per deixar-nos enrrere, i goita,... Llegir més faran la pista més llarga d’europa! Ja m’agradaria saber si al bages trobaran algun lloc que els hi facin gràcia els 2 km de pista.....
n’hi ha per enfadar-se

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.