TORNAR
PUBLICITAT

Reserva de sòl indefinida, sense projecte ni calendari

L'hipotètic traçat de l'eix transversal ferroviari preocupa els veïns

politica
Dijous, 19 març 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L'associació de veïns de l'Espelt i Unió de Pagesos ha presentat diverses al·legacions al projecte sobre el traçat del futur Eix Transversal Ferroviari (ETF) . De fet no és el projecte del tren, sinó que només és una reserva de sòl, de manera indefinida, que limita les actuacions que es puguin fer al territori, de manera indefinida ja que no hi ha calendari previst per fer el tren. Aquests col·lectius no estan d'acord amb com s'ha fet i aquest dimarts, en reunió veïnal van exposar-ho als ciutadans odenencs.

Als veïns de Sant Pere d'Òdena els preocupa que el tren passi per sota

La reserva de sòl impedeix allargar la pista de l'aeròdrom i edificar al polígon industrial Pla de les gavarreres

El projecte, que està a exposició pública i avui mateix finalitza el termini per a presentar-hi al•legacions, detalla la reserva de sòl que al llarg de 295 quilòmetres i en una franja d'uns 115 metres d'amplada, pugui garantir a la llarga, el pas de l'ETF.

Els veïns de l'Espelt i també des d'Unió de Pagesos, reiteren que aquesta reserva és indefinida ja que l'ETF no té ni projecte ferm ni calendari d'execució, fet pel qual el terreny afectat per aquesta reserva queda bloquejat i no s'hi podrà fer res, ni per part dels seus propietaris, perquè és "intocable".

Així mateix consideren que el traçat hipotètic no és adequat perquè envolta completament el municipi d'Òdena.

L'aeròdrom, Sant Pere d'Òdena i el Pla de les Gavarerres, afectats per la reserva

Alguns dels punts que queden afectats per aquesta reserva de sòl, i que es poden anar seguint a través dels plànols del mateix Departament de Política Territorial (el tram 2 és el ramal de tren que afecta la comarca), són per exemple el barri de Sant Pere d'Òdena (plànol 61), que preveu que el tren passi per sota d'espais tan delicats com la llar d'infants que a hores d'ara només està projectada i adjudicada però que encara no s'ha començat a construir.

En el plànol 62 es pot apreciar com la reserva de sòl escapçaria la pista de l'aeròdrom, "fet pel qual seria complicat allargar-la o modificar-la" recorden des de l'associació, ja sigui pel Pla de Ports i Aeroports o si es decidís fer-hi l'aeroport corporatiu.

En aquest mateix plànol, pintat de groc, es pot comprovar l'afectació al polígon industrial del Pla de les Gavarreres, del qual bona part de les parcel·les d'aquell costat "quedarien inutilitzables pel traçat que preveu aquesta reserva de sòl".

Davant aquestes evidències, des de l'Assocaició de Veïns i Unió de pagesos, que dies enrere ja reiterava que aquest traçat limita l'actuació sobre el territori, han presentat diverses al•legacions. Amb tot, un dels representants de l'associació, Josep Mª Mensa, considera que ningú es deu prendre massa seriosament aquest projecte ja que afecta de manera substancial el territori d'alguns municipis de la comarca i les autoritats locals no han dit res. Ara el nostre alcalde ha dit que donarà suport al barri de Sant Pere, però és curió que ni ell ni ningú digués res quan fa 3 o 4 anys que aquest hipotètic traçat, es va passejant pels despatxos de política territorial". En aquest sentit lamenten que les forces polítiques no hagin estat a l'alçada, ni hagin donat informació als ciutadans.


8 Comentaris

j

josep

igualada

24 de març 2009.19:24h

Respondre

a.
molt bla bla bla i pocs arguments. No contestes a res. Vols que ens embranquem en discussions teòriques?. Necessito arguments contraris als meus per contrastar-los. Trobo molts aspectes de la... Llegir més planificació amb mancances de sentit comú. Si no hi estás d’acord, tens una altre visió, argumenta. La gent ja decidirà què considera vàlid.
Sobre el tren. Jo vull el tren. Si passa per sobre a casa meva, també el vull. Però això no fa bona la planificació actual. Discutiré amb tu sobre el tren i el que vulguis, si és que tinc una opinió, però abans has de contestar als arguments dels posts anteriors.

a

a

igualada

23 de març 2009.08:47h

Respondre

josep. El joc ”els de la plataforma som els que tenim sentit comu”, cosa que apunta a que la resta que no pensa com la plataforma o la propia generalitat esta mancada de sentit comu es justament... Llegir més del que em queixo.
Per part de Pep Sole (al menys, ell dona nom i cognoms, no com jo, ni com tu), per part de pages, josep, i tota una colla, hi ha acusacions molt fortes sobre la capacitat dels que no pensen com vosaltres. I crec que si, teniu una tendencia a presentar la vostra visió del mon com a la unica valida, com a la unica dotada de sentit comu. Crec que mai ningu sera capaç de ver-vos veure que el PDU no es ”dolent”, sigui o no aquest dolent (podria ser bó, podria ser dolent). I no us convencerà ningu no per que sigui bo o dolent, sino per que vosaltres mai canviareu de opinió. Ja es estupid plantejar el PDU com bó o dolent... pero bueno.
Insiteixo, per que ha de ser la vostra visió del mon la unica valida?
(que si home que si, que la generalitat dius que tampoc canvia de idea.. pues dic el mateix, per que ha de ser la seva visió del mon la encertada? pero al menys, ells es van la pregunta, els politics no se, els que fan els plans de veritat si que se la fan.)
Mantinc la pregunta sobre el tren, els igualadins, odenencs i altres, no el voleu?

j

josep

igualada

20 de març 2009.15:10h

Respondre

a,
M’he hagut de llegir altre cop el meu escrit per veure si acusava a algú d’ignorant o de que no coneixia el tema. Sort que està escrit i tothom ho pot llegir. M’he limitat a contestar part... Llegir més de la teva argumentació. Jo m’he quedat sense resposta doncs no contraargumentes sino que m’acuses de creure que tinc la veritat absoluta o alguna cosa per l’estil. Digua’m on m’equivoco, només discutint arguments podrem veure els pros i contres, les veritats i les mentides. Defença les teves idees i jo procuraré per les meves. No ets polític, molt bé. Gràcies per la informació. Tu m’adjudiques interessos i tampoc l’endevines. Pretenc tenir sentit comú, això es tot, i de moment encara ningú m’ha fet adonar de que vaig molt errat. Com deia, tant-se-val si ets polític, es tracta d’argumentar. Anims.

a

a.

igualada

20 de març 2009.09:59h

Respondre

Josep, o pages, o els de sempre. Com veus, et porto la contraria, no penso ni de llarg com tu. I no per aixó haig de ser politic?
creut-ho o no, m’és igual, pero no soc politic.
També, sempre... Llegir més que algu us porta la contraria, l’acuseu d’ignorant i no tenir ni idea del tema. Ja està bé. El mon es força més apli i potser vosaltes heu descobert recentment el que es un PDU, un POUM, un PE, etc pero n’hi ha que ens hi dediquem des de fot anys.
Ho sento, pero ni politic ni ignorant. I no treballo planificant res per cap politic local.
au.

La planificació que es fa no us agrada, afecta als vostres interessos, es legitim que ho defenseu, pero de aqui a a que la vostra perceció de la realitat siga la unica bona hi ha un abisme.

j

josep

igualada

19 de març 2009.16:09h

Respondre

Estimat anònim,
deixem endevinar, ...mmmm, deus amagar el nom perquè ets polític i et fa por que t’associn amb la opinió que doncs, .....ah no, que t’ataquin només pel càrrec... bé,... Llegir més tant-se-val...

Que em caigui el cel sobre el cap si el pla director no preten marcar uns sostres de creixement i afectació del territori. I que em torni a caure si així no ho han argumentat els nostres alcaldes i des de la Gene (per no quedar curts,(encotillats segons l’aymamí)a fe de Déu que ha tirat llarg afectant sòl). Si un alcalde vol tirar un projecte endavant ha de mirar si hi cap en la planificació del PDUCO (si no es així, ja es podien estalviar fer el PDUCO) Per tant, ”si la Generalitat treu un concurs públic i l’Ajuntament si vol presentar per acollir-lo, la redacció del PDU de la conca no en te culpa” i l’alcalde ha d’acceptar les regles del joc i buscar un altre projecte que s’adigui al PDUCO. ”Si cada ajuntament fes el que vol” això seria un desgavell, es per aixo que es fan els plans directors.
”Au”
Tria una de les opcions d’entre les que esmentaves per definir aquest fet:
tot es una merda, no tenen ni idea, no saben que fan, els plans choquen entre ells, etc.
El pla director urbanístic de la Conca d’Òdena (PDUCO) preveu l’arribada del tren en un horitzó posterior al pla. O sigui, preveu que al 2026 no hi haurà tren. Tot i això, en la planificació fins al 2026 hi encabeix tot un creixement associat al tren.
Torna a triar una opció per definir-ho.

Si el pla PDUCO preveu el tren per més enllà del 2026 la reserva de sòl pel tren potser arriba un pèl aviat, no?. Au, torna a triar una opció.

a

a.

igualada

19 de març 2009.13:59h

Respondre

El projecte de aeroport corporatiu no existeix, de moment (no existeix en el sentit de que la gene no fa el projecte de corporatiu com si que fa el de pla director urbanístic de la conca i el de... Llegir més reserva de sol del tren). El pla director urbanístic de la conca va integrar l’àmbit del pla director urbanístic de reserva de sol de l’eix transversal ferroviari, per tant, això que dius de que ” topen entre si” no es cert. Sovint, els ciutadans tenen una percepció equivocada de aquests temes, tot i que crec que en part amb raó ja que son temes complicats i fins hi tot una mica hermètics (llenguatge, passos administratius). Entenc que la gent no ho entengui i s’espanti, però es del tot fals la idea que corre pel poble de que ”tot es una merda, no tenen ni idea, no saben que fan, els plans choquen entre ells, etc. Hi ha molta lleugeresa en aquestes paraules. Però bé...
El que si es cert, es que si finalment hi ha aeroport corporatiu a la conca, aquest no haurà estat integrat en el planejament (ni en el PDU ni en les actuals NNSS d’odena - en el futur POUM se suposa que si).
Però clar, si la Generalitat treu un concurs públic i l’Ajuntament si vol presentar per acollir-lo, la redacció del PDU de la conca no en te culpa.
Au

Ah, també es normal que es faci la reserva de sol pel tren, no fos cas que algun Ajuntament de Lleida, la conca, manresa o martorell o per allà on passi li dongues per fer un pla parcial amb una urbanització o el que sigui, i desprès s’hagues de canviar el traçat de tot el tren, i fins hi tot es podria donar el cas que despres no quedes espai per fer-hi passar el tren. Si cada ajuntament fes el que vol ni hi hauria cap tren enlloc, es per aixo que es fan les reserves de sol.
Els propietaris del sol afectat, si hi tenen un conreu, el poden seguir conreant. No es que ara de cop, estigui prohibit conrear.

Una pregunta, realment, els igualadins no voleu el tren?

a

albert

19 de març 2009.11:17h

Respondre

Podeu observar clarament com topen diferents projectes entre si, per una banda el Pla director, per l’altre l’aeroport corporatiu i finalment el tren. Descoordinació total.

Quan es realitzen... Llegir més actuacions d’aquest tipus només podem esperar una sola cosa, que si es tira endavant pot quedar un bunyol dels grans.

Crec que per molta crisi que patim hauriem de tenir un sol i únic projecte, ben definit, i no tirar-nos de cap a una piscina que a hores d’ara només té el forat fet on tant pot quedar una piscina ben maca i plena o be una tomba ben gran per enterrar-nos.

C

Carme

Vilanova del camí

19 de març 2009.10:47h

Respondre

Com pot ser qe aquesta reserva de sòl ens afecti tant i ningú hagi dit res? Vol dir que tota aquesta franja de terreny queda inservible a mercè que la generalitat decideixi algun dia fer el tren?... Llegir més i que potser no passarà per on diuen ara? perquè ja els coneixem una mica aquest tipus de projectes.....
que bé, no m’agradaria ni tenir una nau a les Gavarreres ni un tros de camp d’aquesta zona intocable.....

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.