//Plugins sense CDN ?>
El Consell Comarcal de l’Anoia mantindrà el transport escolar no obligatori a Piera i Cabrera d’Anoia almenys fins al dia 14 d’abril en espera d’arribar, abans d’aquesta data, a un acord definitiu amb la Generalitat perquè el Departament d’Educació incrementi la partida que destina a aquest servei i contribueixi, així, a sufragar el dèficit que arrossega des de fa cinc anys.
La decisió d’allargar la moratòria i no suspendre el transport escolar no obligatori en aquests dos municipis va ser aprovat per unanimitat de tots els grups polítics. D’aquesta manera, els grups comarcals fan un front comú per exigir al Govern català que incrementi la partida que destina al transport escolar no obligatori, és a dir, el transport dels alumnes que estudien al seu municipi i que viuen en urbanitzacions o nuclis allunyats.
D’altra banda, l’Ajuntament de Piera s’ha mostrat disposat a signar el conveni de cofinançament del transport escolar no obligatori que li proposa el Consell Comarcal, afegint-se així als altres tres municipis que ja l’han firmat (Masquefa, Òdena i la Torre de Claramunt). L’Ajuntament pierenc està d’acord a aportar 100 euros per alumne i any a partir d’aquest mateix curs.
El transport escolar no obligatori
El transport escolar no obligatori és una competència de la Generalitat, però fa cinc anys, des del 2003, que el Govern ha congelat els diners que hi destina, però el nombre d’usuaris ha seguit creixent fins a 1.341 alumnes d’aquest curs.
En conseqüència, aquest curs cinc ajuntaments de l’Anoia (Cabrera d’Anoia, Masquefa, Òdena, Piera i la Torre de Claramunt) haurien d’assumir més de mig milió d’euros (511.713,53 euros) per poder prestar aquest servei, sense ni tan sols tenir-ne la competència, si la Generalitat no amplia la partida.