//Plugins sense CDN ?>
El tram de l’Eix Diagonal Igualada – Castellfollit del Boix (6,9 km)
La carretera serà de nova construcció, independent de la C-37 actual. El projecte s’inicia al punt on finalitza la C-15, a l’enllaç amb l’antiga N-IIa. Després d’enllaçar amb l’autovia A-2, el traçat continua per l’est del Puig d’Aguilera i culmina a l’enllaç de Castellfollit del Boix (Maians). La carretera té les característiques d’una via preferent, d’altes prestacions, a la qual s’accedeix a través d’enllaços a diferent nivell.
La carretera estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres. En alguns trams, s’executarà un tercer carril per a l’avançament de vehicles lents, que sumen una longitud total de 4 quilòmetres. La carretera abasta els termes municipals d’Òdena, Castellolí, Castellfollit del Boix i Vilanova del Camí.
Es preveu la formació de tres enllaços: a Igualada (amb l’N-IIa), amb l’autovia A-2 i a Castellolí. Les obres inclouran la construcció de 4 viaductes, entre els que cal remarcar un de 180 metres de longitud al terme de Castellolí. D’altra banda, en aquest tram també es construirà un túnel de 163 metres i un túnel artificial de 61,5 metres a la zona de Can Jorba.
L’Eix Diagonal unirà Vilanova i la Geltrú amb Manresa i es preveu que aquesta nova carretera millori la connexió entre la costa i les comarques centrals i millorarà la mobilitat entre el Bages i l’Anoia.
Obres a Igualada
A primers de setembre s’engegaran tres obres municipals importants a la ciutat. D’una banda la construcció del pont entre els parcs de Valldaura i Puigcornet, la urbanització del carrer Covadonga i seguiran les intervencions a les placetes del c/ St. Ignasi.
L’alcalde, Jordi Aymamí també ha fet referència a les obres de l’Escorxador, del qual se’n va inaugurar un espai per la Festa Major. Aymamí ha explicat que una de les empreses creades per l’ajuntament, la Societat Igualadina d’Equipaments Municipals (SIEM), que serà l’encarregada de gestionar l’Escorxador, és també l’encarregada de buscar els recursos econòmics suficients per portar a terme la construcció del que queda. La intenció de l’ajuntament és poder construir els altres espais tots de cop (l’Escola de música i l’espai d’arts, l’espai d’entitats i l’alberg), com un projecte unitari, però primer cal trobar el finançament.
L’INCASOL prioritzarà les empreses del món del motor per Can Parera
També a partir del setembre l’INCASOL començarà a comercialitzar el nou sector de Can Parera, al municipi de Castellolí. Així traurà a la venda un total de 45.000 metres quadrats de sòl, distribuïts en 9 parcel·les, amb una superfície que oscil·la entre els 2.600 i els 11.200 metres quadrats. El preu de sortida de la concurrència s’ha fixat en 170 euros el metre quadrat de sòl.
A principi de l’any vinent sortiran a la venda les 10 parcel·les restants, amb una superfície total de 13.000 metres quadrats, destinades a indústries intermitgeres, per tant d’una superfície d’entre 1.000 i 1.300 metres quadrats cada una.
El polígon està situat al costat del Parc Motor de Castellolí, una activitat amb la que es pretén potenciar el teixit industrial de la zona. Amb aquest objectiu, en les bases per a l’adjudicació de les parcel·les de Can Parera s’establirà que tindran prioritat les activitats vinculades al sector del motor i de l’automoció.
Joaquim Nadal a la comarca
Precisament per parlar de diverses obres, entre elles l’Eix Diagonal, el conseller Joaquim Nadal serà aquest dimecres a Igualada per tractar, entre altres temes, sobre l’acord de mobilitat en l’àmbit de la Conca d’Òdena i l’entrada del ferrocarril a la ciutat.
albert
25 d'abril 2010.22:04h
eix diagonal