TORNAR

Participada jornada del Cigronet

3.500 racions del tradicional llegum

cultura
Dilluns, 17 novembre 2008. 12:30. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Centenars de persones s'han passejat aquest diumenge per la Plaça de cal Font d'Igualada en el que ha estat la Jornada del Cigronet i l'Agromercat, una cita que, acompanyada pel bon temps, ha servit per seguir doannt a conèixer la marca autòctona del cigronet de l'Alta Anoia i ha permès a més de mil comensals, degustar diverses maneres de preparar aquest típic llegum.

Pere Santos, preident del gremi d'hostaleria de la comarca

Acompanyats per les melodies dels sacs de gemecs de La Sacairada, els sons mediterranis de As Ladras, i l'olor de pa torrat al foc de llenya, els visitants que aquest diumenge han passejat per cal Font han pogut endur-se una bona imatge de tot el que envolta el món agrari i un dels cultius més popularitzats dels darrers anys, el cigronet de l'Alta Anoia.

Després dels tallers de titelles pels menuts, l'exposició d'estris del camp o una passejada amb tartana, pel preu de 5 euros es podia degustar 3 tastets de cigrons, a escollir d'entre els preparats per 19 restaurants de la comarca, dues copes de cava o de vi de 4 cellers de l'Anoia, i unes postres de gremi de pastissers d'Igualada.

Pere Santos, president del Gremi d'Hostaleria de l'Anoia, ha explicat que els 19 restaurants presents a la plaça, "havien preparat unes 150 racions, alguns fins a 200, i a quarts de 2 molts ja no tenien menjar". I és que més d'un miler de comensals van gaudir d'aquesta jornada gastronòmica que buscava recordar i donar a conèixer aquest producte tant d'aquí com és el cigronet.

Santos, que reconeix que la crisi afecta el sector de l'hostaleria com afecta a molts sectors de la comarca, insisteix en la necessitat de ser positius. "Sí que es nota, sobretot en els esmorzars i els menús, la gent retalla el sortir a menjar a fora. Però actes com el d'aquest diumenge, tot i que no tenen una repercussió immediata, són positius perquè ens donen a conèixer, recorden a la gent que hi som, i que tenim un producte d'aquí".

I és que el president del gremi és optimista tot i que sap que fer arrelar una marca és qüestió de temps. "El cigronet està tenint un ressò mediàtic important aquestes últimes setmanes, a nivell de tot Catalunya. Cal que ens fem forts per vendre turísticament la comarca, i la gastronomia és una bona via. Fer una marca costa, i que s'implanti pot ser cosa de 10 anys, però si no comencem a caminar no arribarem enlloc. El que no podem fer és el que tradicionalment es fa a la comarca: esperar a que la gent vingui. Tenim coses per ensenyar i per vendre'ns només cal que hi creguem".


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.