TORNAR

Municipis, entitats i empreses, preocupats per les afectacions de l’aeroport corporatiu

No desaproven el projecte però en qüestionen la ubicació

economia
Divendres, 30 abril 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El passat 15 d’abril es va crear una Comissió de Seguiment del projecte del futur aeroport corporatiu, de la qual formen part els ajuntaments de la Pobla de Claramunt, Capellades, la Torre de Claramunt, Carme i Vallbona d’Anoia, a més d’associacions de veïns i representants del sector empresarial del polígon de Les Gavarreres. Segons afirmen, no s’oposen al projecte, però sí que dubten de la idoneïtat de la ubicació i, a més, reclamen més informació sobre les repercussions que tindrà al territori.

L'aeroport s'ubicarà a l'aeròdrom Igualada-Òdena

L’alcalde de la Pobla, Santi Broch, explica que l’objectiu bàsic d’aquesta comissió, oberta a tothom, és seguir de ben a prop el desenvolupament del projecte. Segons diu, no se’ls ha proporcionat informació suficient com per valorar les conseqüències mediambientals i de riscos que se’n poden derivar, cosa que preocupa els veïns del municipi. Aclareix que mai no s’han oposat a la construcció d’un aeroport corporatiu a l’Anoia, i que tampoc ho rebutgen ara, però sí que en qüestionen la ubicació: ‘Amb tantes modificacions com s’han de fer per encabir-hi la pista, seria més fàcil ubicar-lo en una zona on no hi hagués més espai’.

L’alcaldessa de Capellades, Anna Maria Sánchez, explica que ja des del primer dia aquests municipis s’han mostrat preocupats pel tema, i que ara han decidit crear la comissió per controlar tot el procés: ‘Volem que si hi ha errors o modificacions a fer, es facin des del començament, i no pas quan el projecte estigui ja molt avançat’. En la mateixa línia s’explica l’alcalde de la Torre de Claramunt, Jaume Riba, qui afirma que cal més informació per valorar tot l’impacte de la construcció de l’aeroport i proposar, si és el cas, si hi ha alternatives i solucions millors.

Volen més informació

La reunió, doncs, va concloure que cal més informació per part de les administracions que gestionen el projecte i que cal fer una anàlisi a fons de les afectacions que pot tenir per a les empreses i els veïns. Es va demanar que s’elabori un estudi acurat de la incidència acústica i mediambiental, així com dels temes de seguretat (la perillositat de tenir un aeroport a prop d’habitatges i d’indústries) i les repercussions econòmiques i financeres que pot tenir (sobretot després de posar en marxa l’aeroport Lleida-Alguaire i la nova terminal de l’aeroport d’El Prat). En aquest sentit, es va parlar de les conseqüències que pot tenir per a les empreses ubicades actualment al polígon de Les Gavarreres d’Òdena.


3 Comentaris

p

pau

igualada

30 d'abril 2010.12:45h

Respondre

1.- Ara es veu clarament que aquella tan predicada i publicitada unanimitat en la idoneïtat d’aquesta infraestructura en aquest emplaçament era només un reflex de la capacitat impositiva de... Llegir més certs agents econòmics i polítics de la comarca. Si voleu saber quins:
a) mireu qui sortia a la foto
b) feu esforç per endevinar qui hi falta to pensant amb qui tenia capacitat per empenyer alguns dels fotografiats.

N’hi ha per escriure un llibret:”La conca bananera: estratègies de nous i vells cacics”

2.- Si aconsegueixen que ultramagic se’n vagi de la comarca es cobriran de glòria.Perderem els globus de l’ultramagic a canvi d’aquest projecte que és un globus que ens petarà a la cara.

3- Curiòs que l’alcalde d’Òdena no estigui preocupat pels seus ciutadans. Els del barri de Sant Pere li estaran ”eternament agraits”. La nova guardaria del barri (anomenada L’avió de paper) ha d’anar acompanyada d’un aeroport d’empresa. Serà maco poder veure aterrar i enlairar avions des de l’aula estant, amb uns cotonets a les orelles.

o

odenenc

Òdena

30 d'abril 2010.09:16h

Respondre

On està el Guisado?
No serà que ell si que te estudis d’impacte de sorolls i altres afectacions i no els vol mostrar?
No serà que els impactes econòmics que podrien ser beneficiosos no son... Llegir més tals?
On està la gent de Sant Pere i La Coraza que diuen que SÍ a l’Aeroport en públic i després signen documents protestant pel mateix?
i a Òdena, i viu algú?
Com és que els elcaldes de La Pobla, Torre i Capellades veuen el que no es capaç de veure el Guisado?.
Guisado, aprofita el poquet temps que et queda per que amb aquests mèrits no entraràs ni a la Dipu, ni a la Gene i et quedars sense cadira a Òdena.

S

Sant Pere

S. Pere / Òdena

30 d'abril 2010.09:08h

Respondre

Jo em pensava que l’estudi que havien encarregat la gent del Consorci de l’Aeròdrom (presidit per l’Aymamí i amb el Guisado assegut als seus peus) ja s’havien tingut en compte tots els... Llegir més avantatges i inconvenients així com l’impacte econòmic i laboral.
Ara segons es diu sembla que no hi ha res d’això.
Sembla doncs que l’Aymamí i el Guisado han treballat d’esquena al ciutadà, com sempre.
Com llegia fa uns dies en un altre comentari, tots aquests (Cambra, UEA, CCOO, UGT, CESCA, Ayamamí, Guisado, etc) son titelles de gent més poderosa que beneeixen tot el que els diuen que pot ser bo per l’Anoia, sigui al preu que sigui. Cada vegada que anem a pidolar ens col•loquen el que a Barcelona no volen.
Hi ha gent que encara no s’ha adonat que el que va passar a Catalunya (a Espanya i al mon) fins el 2007 ja no tornarà a passar. Cal replantejar totes els creixements i expectatives que havíem fet pensant que la febre del 2000 al 2008 no s’acabaria mai.
Ara sembla que no tan sols l’Aymami i el Guisado van treballar d’esquena al ciutadà amagant el que no existia (estudis d’impacte de tot tipus) si no que els ajuntaments veïns, La Pobla, La Torre i Capellades tampoc van ser consultats ni tan sols informats.
Algú hauria de reflexionar sobre el fet que acceptar tot el que ens col•loquen des de Barcelona por comportar menystenir als teus veïns.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.