TORNAR

Pere Calbó: ‘La prioritat del PP és crear llocs de treball’

Els populars aspiren a ser ‘decisius’

politica
Dimarts, 23 novembre 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La recentment inaugurada seu del Partit Popular a Piera va ser l’escenari, dilluns al vespre, de l’acte central del partit a la comarca. El número 4 a les llistes per Barcelona, l’anoienc Pere Calbó, va deixar clar que ‘la prioritat del PP és crear llocs de treball, i mentre els altres perden el temps parlant de nació, nosaltres proposem mesures per a combatre l’atur i la crisi’.

Pere Calbó, Jorge Fernández Díaz, Toni Bosch i José Maurenza

Segons Calbó, aquestes mesures passen per cinc eixos bàsics: la reducció d’impostos, la simplificació de l’administració, fer possible la liquiditat de les empreses, apostar per l’exportació i mantenir els recursos en investigació i desenvolupament. Per la seva banda, el president del PP de Barcelona, Toni Bosch, va dir que ‘només el Partit Popular pot generar riquesa’.

L’acte també va comptar amb la presència del vicepresident tercer del Congrés dels Diputats, Jorge Fernández Díaz, qui va criticar l’anunci del cara a cara entre José Montilla i Artur Mas ‘perquè no només hi ha dos candidats, no som en un sistema presidencialista’. Fernández Díaz va dir que el cara a cara ‘és un insult a la resta de partits’, i que això fa endevinar ‘l’acord subterrani entre el PSC i CIU, la sociovergència’.

De cara al 28N, Fernández Díaz va afirmar que els populars ‘ja sabem que no guanyarem, però pretenem ser decisius, fer d’àrbitres’.


11 Comentaris

A

Albert

Igualada

15 de desembre 2010.14:50h

Respondre

Ricard, deuen ser els llocs de treball familiar; després encara s’extranyen del descrèdit de la política.

r

ricard d.

anoia

15 de desembre 2010.08:04h

Respondre

Sr. Calbó, una pregunta, els càrrecs de confiança entren dintre aquesta creació de llocs de treball?.

R

Ramon

14 de desembre 2010.17:05h

Respondre

Pere,

referent al punt 3, crec que estaria bé que anéssis a algun centre educatiu públic d’alguna zona castellanoparlant i veuràs les dificultats que hi ha per què aprenguin la llengua... Llegir més pròpia dels Països Catalans. El bilingüisme que proposeu suposaria deixar la nostra llengua a mans del mercat, on la vostra llei de l’oferta i la demanada no entén d’identitat, diversitat o riquesa cultural, sinó de reducció de costos i d’economia d’escala.


Per sort, les ciutadanes ja sabem quin peu calceu la ”classe política” (els titelles del mercat) i estem aprenent a defensar les nostres coses (la nostra llengua, el nostre habitatge, el nostre treball...) nosaltres mateixes. I aviat, el nostre dia arribarà!

L

Laia

14 de desembre 2010.14:17h

Respondre

Esperem que la defensa del català no sigui tant bona com la que vau fer a València on el català (o valencià segons vosaltres...) està desapareixent... on les escoles amb la suposada quota de... Llegir més català cada cop són menys... on la pàgina de la Generalitat primer apareix en castellà... on els funcionaris no cal que parlin català (tot i que tu tens el suposat dret de ser atès en aquesta llengua)... aquesta és la Catalunya que propugna el grup popular... una Catalunya trilingüe, sí, però primer: en castellà.

P

Pere Calbó i Roca

Igualada

14 de desembre 2010.11:59h

Respondre

Benvolgut Toni,

Des del Partit Popular de Catalunya defensem:

1.- Les polítiques de foment de l’ús social del català i estem en contra de les quotes i sancions lingüístiques. Precisament,... Llegir més aquestes imposicions son la mostra més evident del fracàs de les polítiques de foment.

2.- De la mateixa forma que els ciutadans utilitzen lliurament, i sense conflictes, ambdues llengües, han de poder fer el mateix en les seves relacions amb les administracions.

3.- En l’àmbit escolar proposem que s’imparteixin assignatures en català, castellà i anglès. Fem una aposta per una educació trilingüe.

Cordialment,

Pere Calbó

R

Ramon F.

Igualada

25 de novembre 2010.17:03h

Respondre

Antoni penso que t’has quedat sense resposta, que creus que pot haver passat: que no l’hi han agradat els comentaris o potser que creu que es perdre el temps dedicar-lo a aquestes coses.
Encara... Llegir més que si es per això, com ens pot representar be al parlament?, si no ens escolta o no esta al cas del que diu la gent a la premsa o no ens fa cas, com ens vol representar?, o es posa a l’alçada de l’elector o per molt que treballi, comencem malament

A

Akira

Igualada

24 de novembre 2010.20:08h

Respondre

Albert, estic completament d’acord amb tu. Que ens governin catalans, sense ordres de fora. ht.ly/3e6Rs

A

Antoni

Morros Castelltort

23 de novembre 2010.19:44h

Respondre

Hola Pere,
Menys mal que veig que tens la prudència (suposo perquè no et creus el que diu la teva cap de files/candidata)de no parlar de la nostra llengua i de la seva defensa tal com ho fa el teu... Llegir més partit. De debó et creus que el català i el castella A CATALUNYA estan en les mateixes condicions? No creus que la llengua més necessitada de protecció és la nostra; és a dir el català? Has vist mai que algù hagi tingut algún problema per parlar el castellà?
M’agradaria que em contetessis.
Salutacions,

A

Albert

Igualada

23 de novembre 2010.14:59h

Respondre

El PP i el PSOE defensen el concert al País Basc i per Catalunya hi estan en contra. Ja veiem qui són aquells que li volen tan i tan de ”bé” a Catalunya.
PSOE de Catalunya (ex-PSC), NO... Llegir més gràcies, preferim partits catalans.

R

Ramon F

Igualada

23 de novembre 2010.09:09h

Respondre

Home Sr. Calbó, que algú vulgui defensar la seva identitat, la seva historia i la seva llengua es perdre el temps?.

Primer, hi ha persones que poden fer dues coses a l’hora, solucionar els... Llegir més problemes econòmics del país i defensar la seva identitat, ja veig que vostè no es d’aquets, be la veritat es que ni a vostè ni al PP els interessa gens Catalunya com a tal ja que aprofiten sempre per portar al constitucional tot allò que intueixen que ens pot afavorir

I segon, si tan el preocupa la nostra economia, la de Catalunya em refereixo, per que no estan a favor de que podem tenir un concert econòmic com al país basc?, ja no m’atreveixo a dir la independència per que això segurament l’hi faria sortir urticària, però home no estan d’acord amb que els bascos tinguin el concert econòmic?, dons per que per a nosaltres no el volen. Si tinguessim tan sols això la nostra economia estaria pràcticament resolta, miri que fàcil

R

ROSA M. PONT DALMAU

IGUALADA

23 de novembre 2010.08:20h

Respondre

Si el Sr. Carbó vol crear llocs de treball a Catalunya tant sols hauria de mirar com està l’atur al Pais Vasc i com està aqui i tindria clar que per crear llocs de treball el que cal tenir es el... Llegir més concert economic

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.