//Plugins sense CDN ?>
Matthieu Regout, un dissenyador afincat a Brussel·les va crear fa quatre anys un logo per a un projecte vinculat amb la capital belga. Un disseny versàtil, que agafa diferents formes, que significava la multiplicitat d'identitats de la ciutat -cruïlla d'un país multicultural, a la vegada capital de la Unió- i va titular el projecte 'Bru Hybrid City'. La similitud amb el logo del Campus Universitari d'Igualada és curiosa
'Bru Hybrid City' és el nom del projecte del dissenyador Matthieu Regout. Parteix de la forma que té un sector de la ciutat de Brussel·les per confeccionar un logo versàtil i "flexible" que es va presentar com a imatge de la capital de Bèlgica. El disseny fet per Regout, treballat el 2010, és molt similar al que té el Campus Universitari d'Igualada, també basat en un concepte d'imatge versàtil. Anna Bacardit, directora de l'Escola d'Enginyeria d'Igualada, ha manifestat a Anoiadiari que no sembla "més que una coincidència. El dissenyador que ens ha proposat això ens va posar sobre la taula altres opcions". Així, Bacardit defensa l'originalitat del logo igualadí.
La proposta de Regout, com defineix la mateixa web on s'exposen els seus dissenys, parteix "de la complexitat per definir la identitat de Brussel·les" que és la capital d'un país dividit en tres regions (la pròpia Brussel·les, la regió flamenca i la Valònia francòfona) i amb tres comunitats lingüístiques: neerlandesa, francesa i alemanya. Un país que és "una intrincada barreja de diferents cultures". El logo agafa diferents formes partint de l'original, diferents formes que palesen la líquida identitat de la ciutat.
Bacardit: "hi havia diferents propostes"
En la defensa de l'originalitat de l'agència de comunicació igualadina que va fer el logo del Campus Universitari, Anna Bacardit, la directora de l'EEI, exposa que hi va haver diferents propostes visuals per al Campus Universitari. En primer lloc una que reunia les inicials 'CU', però que "no ens va acabar d'agradar". El logo definitiu, el que té la semblança amb el que va desenvolupar fa quatre anys Regout, "té una història pròpia en base a la forma del terme municipal d'Igualada".
Com el disseny de 'Bru Hybrid City', la directora assegura que "el nostre no és un logo estàtic, sinó que es pot anar treballant". La forma bàsica és un ocell, "amb la connotació que té d'Igualada aixecant el vol" i es va escollir el color blau -una de les diferències amb l'obra de Regout que juga amb diferents colors- perquè "també és el color de l'UPC". Bacardit recalca que "es poden fer diverses formes amb el logo".
La proposta que va triar el Campus Universitari es volia "diferenciar dels logos d'altres universitats, més seriosos. Hem triat un disseny més fresc, que a la vegada manté el rigor. Bacardit manté que hi ha certa similitud amb el de Regout "però és casualitat".
Aquest disseny, hem recorda, la amigo...flexia, plagiada, del YouTube.
I pensa lo que ens a costat, als contribuents Igualadins, això si que es una altre presa de pel.
Quin morro!
Més que altra cosa, sembla un passatemps infantil de ”quin es quin”. busca’l be i la coincidència es exacta.
Agraïria rectifiquesin amb rotunditat, Si tota la ciutadania ens assabentem de... Llegir més l’existència de la còpia amb tanta claretat.
És normal també que els nostres representants siguin igual de clars i fulminin públicament els .autors del plagi i rectifiquin amb un disseny original com s’espera dels dissenyadors.
Pol, pel tufillo, sembla més, que porta la marca, MARCigualada.
Podriam saber el nom del autor?
I el cost del aparent plagi?
Castells, la ciutadania espera com no podria ser de altre manera... Llegir més la transparència en que ens tens acostumats!
POCA BROMA LA. TRANSPARÈNCIA DEL CASTELLS!
1 de juliol 2015.10:31h
Miquel Gleyal, Mg Comunicació
http://anoiadiari.cat/societat/futur-campus-universitari-igualada-presenta-nova-imatge/
Quin equip de disseny el va fer ? Després ens vestim de marca igualada, Igualada és disseny. Diem que som el millor i donem majories absolutes a aquells qui pregonen tot aquest embolic de mitges... Llegir més tintes falsedats i grisor... Sra. Barcadit busqui al diccionari la paraula dimissió, i apliqui-se-la.
És claríssimament un plagi. Així que el senyor Gleyal, dissenyador de la majoria de coses que fa l’Ajuntament i de tot el que fa CiU, ja pot posar el cap sota terra perquè d’explicació no en... Llegir més té cap ni una.
Quina vergonya per la professió!
Tenia la marca disseny=Igualada?
Igualada
1 de juliol 2015.09:34h
La marca disseny=igualada la utilitzem els dissenyadors de l’associació voluntàriament, en els treballs que portem a terme en l’àmbit local. En aquest cas el dissenyador que ha fet aquest... Llegir més imatge gràfica no pertany a l’associació disseny=igualada.
Caram caram... i pel que tinc entés no és la primera vegada (tot i que si que és la primera que surt a premsa). El logos poden tenir una semblança amb d’altres, però d’aquí a ser idèntics;... Llegir més d’això se’n diu PLAGIAR, no? Ole tu!!
Jordi
Igualada
2 de juliol 2015.09:58h
No cal barrejar coses.
El més probable és que qui va escollir el logo NO sabés que era un plagi DESCARAT. Vergonya aliena és el que em fa sentir el dissenyador, tacant d bones a primeres la... Llegir més iniciativa del campus d la UPC a Igualada.
Ara toca rectificar i q qui l’ha feta la pagui assumint-ne costos i responsabilitats.
És qüestió de fer bé les coses, senyors