//Plugins sense CDN ?>
Avui s'ha presentat a Igualada el pla de millora del servei del corredor d'autobusos de la hispano Igualadina que uneix la capital de l'Anoia amb Barcelona.
El pla de millora consisteix en integrar el corredor Igualada Barcelona, del qual té la concessió l'empresa hispano igualadina, montbús, dins la xarxa de bus exprés de la Generalitat de Catalunya.
Així s'incorporaran 5 vehicles més al servei, que serviran mantenir la freqüència actual de 15-30 minuts, reforçant les expedicions directes. D'aquesta manera es proporcionaran als usuaris les places suficients de seients per a que no hagin de viatjar drets. Una de les principals queixes que hi havia fins ara.
Els encarregats de fer la presentació d’aquest pla a la capital de l’Anoia han estat el secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, i l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, acompanyats del subdirector General de Transports i Mobilitat, Benjamí Cubillo, i el president de l’empresa concessionària La Hispano Igualadina Monbús, Raúl López.
En la primera fase, a partir del mes de juny d’aquest mateix any, es posaran en servei dos nous autobusos de la xarxa exprés.cat, que faran enllaços directes Igualada-Barcelona i Barcelona-Igualada en les hores de més demanda de passatgers. El proper any es preveu incorporar tres busos més, fins a un total de cinc vehicles.
El d’Igualada és el segon corredor que s’inclou en aquesta xarxa, després del que ja uneix el Vallès amb la capital catalana, iniciat el passat mes d’octubre. La línia d’Igualada, doncs, serà la e5 de la província de Barcelona, sumant-se a la e1 Barcelona-Sabadell, a la e2 Barcelona-Terrassa, a la e3 Barcelona-Cerdanyola UAB i a la e4 Barcelona-Ripollet.
Segons explica Ricard Font, les raons per a engegar de manera imminent el servei en aquest corredor han estat “la insistència de l’Ajuntament, pel que fa a les mancances de l’oferta existent, les nombroses queixes dels usuaris i també les dades d’utilització de la línia”. El corredor Igualada-Barcelona va registrar el 2011 el major d’índex d’ocupació mitjana per expedició del país. Anualment hi ha 28.493 expedicions entre les dues ciutats que desplacen 950.506 viatgers l’any, fet que suposa una ocupació de 33,36 viatgers per expedició.
Marc Castells, alcalde d’Igualada, agraeix el fet que “Generalitat i companyia operadora facin aquest esforç”, assegura que “aquest és un bon inici per a posar-hi remei” i avança que “des de l’Ajuntament seguirem duent una exigent tasca de control per assegurar que aquest servei de transport arribi a ser perfecte i satisfaci les necessitats dels igualadins i les igualadines”.
Nous busos per reforçar les hores punta
El cost de la primera fase, amb la incorporació de dos nous vehicles, està finançat íntegrament per l’operador, La Hispano Igualadina Monbús. Els altres tres s’incorporaran l’any vinent, sempre i quan les disponibilitats pressupostàries de la Generalitat ho permetin. El president de la companyia, Raúl López, assegura que estan “absolutament sensibilitzats per aconseguir que aquest servei estigui a l’alçada del que demanen els usuaris”.
El desplegament d’aquesta xarxa comporta la introducció de millores en la flota de vehicles, per garantir la qualitat, comoditat i l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda, així com la incorporació gradual de l’ús de combustibles alternatius com el biodièsel. Al corredor Igualada-Barcelona la nova flota estarà integrada per busos de quinze metres, que permetran absorbir la demanda màxima de viatgers en cada franja horària i s’aniran identificant progressivament amb la imatge de la xarxa exprés.cat. Aquests, sumats als que actualment ja presten els serveis directes, proporcionaran als usuaris places suficients en format de viatger assegut per atendre fins i tot els pics màxims de demanda perquè, en condicions normals, ningú quedi sense seient.
Pel que fa al disseny d’horaris, s’ha posat especial èmfasi en la franja de primera hora del matí, per l’alt grau de concentració de passatgers i es reforçarà també la franja de tarda. En total, aquest any els busos exprés.cat faran sis nous viatges directes cap a la capital catalana –tres al matí, un al migdia i dos a la tarda– i sis més de tornada a Igualada –dos al matí, un al migdia i tres a la tarda–.
Els busos directes tindran dues parades a Igualada, al passeig Verdaguer a l’alçada de Correus i a l’Estació, i tres a Barcelona, a Maria Cristina, Palau Reial i Zona Universitària. Les parades comptaran amb rètols identificatius a les marquesines i indicadors electrònics dels seus horaris de pas i possibles incidències.
Per incrementar la velocitat també es millorarà la fluïdesa de circulació dels vehicles. A la trama urbana d’Igualada s’habilitarà la sortida per passadís als jardins annexos a l’Estació i es prioritzarà al semàfor la incorporació a l’avinguda de Montserrat. Per entrar a Barcelona, faran servir el carril bus des de l’avinguda Diagonal fins a Maria Cristina i, en un futur, el carril bus de la B-23 i l’intercanviador de Diagonal.
Millora de la informació a l’usuari
La informació a l’usuari és un factor també cabdal en la configuració de la xarxa exprés.cat. En aquest sentit, es realitzarà un pla de millora de la informació estàtica mitjançant l’edició d’horaris de butxaca i de cartelleria per a la seva instal·lació en marquesines. També s’incorporarà informació dinàmica amb un sistema que posiciona els vehicles geogràficament i informa els usuaris del temps previst d’arribada a les parades i/o d’eventuals incidències. Aquesta funció estarà disponible tant per als viatgers a l’interior dels vehicles, com als panells informatius de l’Estació d’Autobusos d’Igualada, com als pals de les principals parades. A més, la informació sobre el servei estarà activa a les xarxes socials i el web de la concessionària La Hispano Igualadina Monbús i es posarà a disposició dels usuaris una aplicació per a smartphone i tablet que comunicarà qualsevol incidència significativa
Maria Ll., crec que és una mica publicitari el teu comentari i que poc utilitzes el bus. La Hispano ja fa servir, i fa temps, el carril bus de la Diagonal tant d’anada com de tornada.
Amb la precaucio de les promeses politiques ,aixo pinta b pero ja es trist que siguin les protestes ciutadanes la guspira de les solucions
i no les solucions devant de les protestes.
Amb tot ... Llegir més permetin-me insisti el la qualitat de les parades a Barcelona el acces els busos es de un Pais de tercer Mon i no oblidem que es la porta de entrada a al Ciutat, per molts es la primera impresio.
Ara només falta que solucionin horaris i freqüencies als trens i pot-ser ens sentirem mes integrats. Es una vergonya que el tren des de Igualada a Barcelona trigui gairebé una hora i tres quarts... Llegir més en arribar a la capital. Ja fa massa anys que dura la conya. Es perquè els autobusos pertanyen a una empresa privada (a saber quins tractes tindran d’explotació...) i els ferrocarrils son de la Generalitat?
El que ens ajudaria a molts que el tren fos ràpid i amb bons horaris...
ARA TOCA EL TREN !!
Vols dir Tomeu que la solució només es imposar sancions?, penso sincerament que a part de les sancions s’ha de treballar per posar remei al problema, i les mesures que acabo de llegir penso que... Llegir més van en aquest sentit. Tres autobusos més d’anada i tres més de tornada cada dia poden fer molt en aquest sentit; els indicadors electrònics a les parades informant dels horaris i de les possibles incidències que esperem no n’hi hagin gaires, també es una bona mesura; i la utilització del carril Bus a la Diagonal igual.
Tu sembla que vulguis dir que per aquestes ”minúcies” que ens posaran no val la pena fer res, jo penso el contrari, penso que per primera vegada sembla que es faci alguna cosa en positiu i prefereixo veure el resultat abans de fer segons quines afirmacions i en tot cas veig les millores com a cosa positiva.
La Generalitat segueix el criteri de rendibilitat, enlloc de SERVEI A LES PERSONES.
Reforcen les franges horàries de molta demanda i retiren el servei a les altres. Per exemple: NO NI HA SERVEI (CAP... Llegir més AUTOBÚS) per anar d’Igualada a Lleida en diumenges ni festius. Promouen fires i activitats culturals, ens diuen que usem el transport públic... però els eliminen!!
Ja que es mou alguna cosa, sería possible que els autocars que ”PASSEN” per l´Avinguda Gaudi, puguessin tenir.hi alguna parada??? es una llástima que arrivant de BCN i passant per l´Avd.Gaudi... Llegir més cap a Montbui o Santa Coloma no hi puguin parar. Sería un bon servei per la gent de la franja des d´Avda.Balmes sud a Barri de Fátima i ara també els pissos de Viure B2.
I tota aquesta parafernàlia per només dos autocars més ? És bastant obvi, que és un parxe i que el problema amb el servei de la Hispano és molt més complicat de resoldre. Em sembla que fins... Llegir més que no hi hagi sancions contundents contra l’empresa no hi ha res a fer.
Igualadí Enfurismat
Igualada
6 d'abril 2013.13:02h
Tomeu +1
Jep +1
Dos busos és POC. I què vol dir hores puntes al juny? Igualada vol i necessita un bon servei exprs, i no un titular per anunciar 2 autocars... Perquè en seràn dos, o en tot cas... Llegir més l’any que ve algun més ”sempre i quan les disponibilitats pressupostàries de la Generalitat ho permetin...”.