Dimarts, 25/11/2008
410 lectures

Adults a classe

Reunió de pares amb el tutor. La reunió comença amb deu minuts de retard. Fins passats vint minuts encara entra gent. El tutor no porta la reunió amb autoritat. Alguns pares ja deuen haver vist que serà fàcil posar-lo en evidència amb la pregunta que justament no s’ha preparat. Reconeix que algunes coses no les sap, i els pares en prenen nota. Perceben la seva inseguretat. Comencen els xiuxiuejos. Com és possible que el tutor no ho sàpiga, això? Ell es posa una mica tens i ho ensumen. Veig que comença a patir per dins. S’ho ha preparat millor que l’any passat, per no trobar-se amb el mateix de l’any passat, però comencen a fer-li preguntes sobre temes organitzatius menors que no havia previst i no en sap la resposta.

La reunió es va desenvolupant amb normalitat –amb la normalitat d’uns pares que van posant a prova un tutor i d’un tutor que es defensa com pot- fins que una mare treu el tema de la profe de mates. Sembla que les mates i la profe de mates era un tema que planava però ningú no s’atrevia a tocar. El fill o la filla va dir-li a la profe que no entenia una cosa i la profe va contestar-li que ja ho havia explicat i que s’espavilés. La versió de la mare actua de detonant. El problema de la profe de mates que no explica bé deixa de planar i pren cos en les opinions de diversos pares i mares que corroboren que efectivament la profe de mates no explica bé. Els costa molt i la mestra no els ajuda! I fa dos o tres cursos van tenir substituts i van perdre el curs i la mestra no ho té en compte. Ni la mestra ni el centre. Els nois i noies no entenen les mates i es deprimeixen.

Finalment s’acaba el judici públic a la professora de mates amb el compromís del tutor de parlar-n’hi. Però si n’hi parles, no els suspendrà a tots, oi? Somriures i rialles dels pares i mares. S’acaba també la reunió i el calvari del tutor. Els pares se’n van contents d’haver posat sobre la taula un problema del qual el centre no tenia coneixement i d’haver donat lliçons de com ha de ser la docència.

Com podem demanar que els nostres fills i filles es comportin a classe si els adults fem aquests espectacles? Recordo una entrevista amb aquest tutor l’any passat per parlar de les dificultats amb les mates de la nostra filla. Ens va saber dir per què li costaven i va venir amb solucions que hem aplicat i han funcionat. Se me’n fot que no sigui eloqüent ni sàpiga portar reunions amb mà de ferro. És un bon mestre, coneix bé els seus alumnes i se’n preocupa.

Altres articles de Toni Olivé

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.