TORNAR

Igualada amplia la zona blava i estudia posar zona verda al Poble Sec

Xavier Figueres: "Volem facilitar la rotació i afavorir així el comerç"

politica
Dimecres, 28 gener 2009. 15:40. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
A partir del 20 de febrer entraran en vigor 210 noves places de zona blava. Així ho ha explicat el regidor de Mobilitat de l'ajuntament d'Igualada, Xavier Figueres, qui ha insistit en què inicialment se'n preveien 299. Segons el regidor, aquestes noves places -quasi la meitat al cantó sud del passeig- serviran per facilitar la mobilitat i afavorir les compres. D'altra banda, Figueres ha avançat que estan estudiant la possibilitat de posar zona verda al Poble Sec.

El regidor d'urbanisme i mobilitat, Xavier Figueres

Mapa de les noves zones blaves al centre

Ampliació en 210 places la zona blava

Igualada comptarà a partir del dia 20 de febrer amb 210 places més de zona blava. El regidor de Mobilitat, Xavier Figueres, ha explicat que tot i que el projecte inicial del consistori en preveia 299 (segons les recomanacions d'un estudi fet per l'empresa Doymo) finalment seran menys.

Pel regidor, aquest increment de places a l'entorn de la zona centre facilitarà la rotació i afavorirà el comerç. També s'han previst 57 places de zona blava a l'entorn de l'hospital.

El regidor ha insistit en què aquestes 210 places són una proposta de mínims que a la llarga s'haurà d'ampliar, sobretot en zones concretes com a l'entorn del mercat municipal de La Masuca o els jutjats. En aquest sentit ha recordat que les places actuals es van posar el 1997, "quan Igualada tenia 32.000 habitants i un parc de vehicles de 17.000, ara el parc automobilístic ascendeix a 26.000 vehicles".

210 noves zones blaves

- Passeig Verdaguer: 91 a la zona sud (entre c/. Sta Caterina i c/. Joaquima Vedruna)

- c/. Cardenal Vives: 10 (entre el passeig i el c/. Sant Carles)

- c/. Concepció: 7

- c/. Sebastià Artés: 21

- c/. Esquiladors: 25

Entorn de l'hospital:

- Av. Catalunya: 11

- Av. Andorra: 15 (entre av. Catalunya i c/. Lecco)

- c/. Lecco: 31

Estudiant la zona verda al Poble Sec

El regidor ha explicat també la possibilitat de posar zona verda a una part del Poble Sec, a la zona que queda entre l'avinguda Balmes i la carretera de Manresa, a la zona de l'avinguda Barcelona. Figueres ha anticipat aquesta opció afirmant "que el Poble Sec és un barri molt poblat i també amb força comerç, la zona verda seria una bona alternativa que no perjudicaria als residents".

Encara està per veure com acabarà ja que tot just es tracta d'una possibilitat a estudiar.

Aparcament soterrat a la plaça de les Tortugues

Així mateix l'ajuntament està duent a terme una consulta entre els veïns de la Plaça de les Tortugues per saber la demanda existent de places pel futur pàrquing soterrat. Figueres, que ha vaticinat que pel pàrquing s'hauria de començar les obres aquest mateix any, ha assenyalat que serà un aparcament mixt, tant pels residents com de rotació.


32 Comentaris

c

carles

igualada

11 de febrer 2009.21:59h

Respondre

Ramon, avui mateix m’han demenat una signatura per fer pressió, i intentar així que es tiri enrere l’execució de zones blaves

r

ramon

igualada

5 de febrer 2009.08:12h

Respondre

Hola,
en vistes de que la colocacio de mes zones blaves és inminent i que no hi ha una reacció social (de fet, no et pots queixar als plens, per que és un tema decretat per l’alcalde), potser... Llegir més seria bo, que aquest diari organitzes una recollida de signatures dels seus lectors en contra de la zona blava, i poder fer així una mica de pressió, no?

P

Pagès

Òdena

4 de febrer 2009.17:09h

Respondre

No Marc c, el Mc Donalds també serà de zona blava. D’alguna manera havia de pagar el Mc Donalds la inauguració fastuosa de l’Aymamí. Aquí ningú regala res.
Al Carrefour segurament... Llegir més t’obligaran a comprar un 2x1 de patates fregides o un pack 4x2 de iogurt descremat....

m

marc c.

igualada

4 de febrer 2009.15:38h

Respondre

Amics igualadins, no caldrà aparcar a la zona blava de l’hospital, tenim un parell de pàrquings molt bonics i GRATUÏTS: el McDonald’s (que tan volíeu) i el Carrefour. Apa doncs, que hi farem... Llegir més ...

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

4 de febrer 2009.13:16h

Respondre

El problema principal radica en què l’empresa SIMA sigui una empresa Municipal. Per si algú encara no n’està assabentat aquestes empreses es fan amb els nostres diners i al nostre risc. Tots... Llegir més nosaltres en som socis de pagament i alguns socis i usuaris a la vegada, però ningú ens ha demanat permís per emprar aquestos diners en aventures empresarials, traient-los del pressupost municipal, menyscabant altres serveis.
Jo només sento parlar als ”ajunta paraules” com diu algú, de beneficis i de reinversió dels beneficis, clar que qui parla axis no té cap empresa ni arrisca els seus.
Aquesta gent que mai a tingut empreses. Van veure en els temps de bonança “quan els tontos feien rellotges” que hi havien empreses que guanyaven diners i es van dir, perquè no nosaltres. La realitat és que les empreses privades arrisquen els seus diners no pas els nostres i que poden tenir guanys i pèrdues, tot al càrrec de l’accionista i d’una manera Professional.
En quant a les empreses municipals, l’argument de reinvertir els beneficis és absolutament demagògic. Si hi ha pèrdues què? Es reinverteixen les pèrdues o és el ciutadà el que se’n fa càrrec ”sense beure-ho ni menjar-ho” on van a parar les pèrdues Sr. Cuerva?
Perquè pel que tinc entès i desprès de veure el pressupostat per pàrking de l’Hospital, la diferencia entre el càlcul i la realitat supera la ficció (de €360.000 a € 24.000 simplement un 93% de menys!!!).
És ben sabut que un Ajuntament és un mal gestor d’empreses, perquè els diners no son seus. Ara el que està passant amb les zones blaves només és un intent de justificar lo injustificable, volen recuperar els diners que no en ingressat amb una demostració d’una incompetència total a costa de gravar-nos amb més impostos, cosa que mai podria fer una empresa privada. Simplement està barrejant lo públic amb lo privat sense cap escrúpol, només per justificar lo mal gestors que son.
En quant a l’argument de la prensió d’aparcaments al voltant del nou hospital dues coses, pot ser el nou Hospital no està en la situació més adient, per interesso polítics o tal vegada els càlculs d’acumulació de transit en un mateix lloc els van fer els mateixos que van fer l’estudi del pàrquing Municipal.
La solució podria ser tornar a obrir com a pàrquing lliure la deixalleria municipal (a sobre el pàrquing de pagament) que ja ho va ser fins després de les eleccions. Ai! Perdó això no pot ser perquè encara agreujaria més el comte de resultats de SIMA i és que un a vegades volent ajudar, encara ho espatllo més. Ja!
Com deia un Sr. Valencià mol amic meu, “les gàbies ja estan fetes, ja vorem qui hi posa els ocells”, els ocells per segur els hi haurem de posar nosaltres, els ciutadans.
Josep M. Torras
www.igualadi.com

M

Maria

Igualada

4 de febrer 2009.12:14h

Respondre

Però a veure... pot ser diré una animalada... acabo de llegir part del text del Sr. Cuerva... i la veritat ja n’he tingut prou! Tal i com diu ell, les zones blaves estaran gestionades per SIMA...... Llegir més però qui els hi dóna aquest dret d’”ocupar” espai públic??? Voleu diu que l’ajuntament no s’embotxaca un bon pessic??? Una empresa així com així no pot ”ocupar” espai públic, no???? De la mateixa manera que si vols fer obres a casa teva i necessites un contenidor has de demanar permís i, deprés, pagar per ells!

Sincerament, crec que l’ajuntament ens pren el pèl de mala manera, llàstima que això no s’acabi reflectin en les eleccions!!!

I per últim comentar, jo visc al centre, en un carrer peatonal i dono gràcies que a casa tenim pàrquing, perquè sinó ja em direu com ens ho fem els que hi vivim!!

Salut!

P

Pagès

Òdena

4 de febrer 2009.11:10h

Respondre

La resposta del Sr. Cuerva la trobareu a jocdecartes.blogspot.com/ Diu el Sr. Cuerva: “...la gestió de les zones blaves la realitzarà l’empresa municipal SIMA, de manera que... Llegir més tot aquell ingrés que tingui anirà dirigit a seguir construint aparcaments per residents com de rotació, no pas a les butxaques dels accionistes d’una empresa privada. És a dir, si hi haguessin beneficis, es queden a la ciutat, per la ciutat” Es guapo això de construir aparcaments per residents amb diners municipals. Que els que han de venir de fora paguin a pàrquings i zones blaves que ja farem aparcament pels residents. Els resident que tingui cotxe que es pagui el seu pàrquing. Ah!, i d’aquí un parell d’anys ja veurem els balanços de SIMA a veure el beneficis que dona....

m

marta

2 de febrer 2009.18:17h

Respondre

visca la catalunya optimista !

felicitats ”entesa”

p

pau c.

òdena

2 de febrer 2009.16:10h

Respondre

Sr. Cuerva, si tinc visita a l’hospital (que ja sabem tots com van de bé els horaris) quin tiquet (temps) cal treure a la zona blava? O és que ho fan per obligar-me a aparcar a aquell... Llegir més pàrquing que està tot buit (gran negoci !). L’hi pregunto a vostè com a expert en el tema. Gràcies

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

2 de febrer 2009.09:27h

Respondre

Segueixo esperant que el Carles Cuerva em defensi l’augment -injustificat es miri com es miri- de la zona blava.

S

Sonia M

Igualada

31 de gener 2009.06:52h

Respondre

Pel comerç???? És una vergonya. Es pensen que som tontos...

a

a.

igualada

30 de gener 2009.17:00h

Respondre

Senyors de l’Ajuntament, han pensat en que també es poden fer zones blaves a Fàtima, Barri de Montserrat -proper al cementiri-, no segur que no hi han pensat, de fet, en aquests... Llegir més sectors no hi pensan, ja que es d’aquí d’on treuen tots els vots. Sols a les zones properes on hi ha comerç, es aquí on hi ha negoci. NO A LES ZONES BLAVES.

M

Marcel

29 de gener 2009.16:34h

Respondre

Doncs la meva proposta seria que no es posés ni un sol aparcament més de zona blava i, si no es poden eliminar les que hi han, al menys s’haurien de reconvertir en zones verdes per no... Llegir més fer greuges comparatius amb els veïns. Si l’economista que va preveure que l’aparcament de l’hospital seria rendible "per se" ha resultat ser un geni tan brillant, els contribuents no tenim per què pagar-ho. L’aparcament als voltants de l’hospital és un recurs abundant i res no justifica que hi hagi zones blaves. Estic d’acord amb el CulActiu. En temps de crisi cal reduïr la despesa absurda i no pas inventar-se nous impostos per recaptar més.
Marcel

P.S. Si la inflació és del 1,5%, com és que les llicències d’obres de l’ajuntament han passat del 3,2% al 3,99%? Que no ho saben que el sector de la construcció està tocat? Bonica manera d’ajudar!

p

pau

igualada

29 de gener 2009.11:46h

Respondre

mentre els de Fátima els segueixin votant així anirem de bé; que poc costa enganyar.

C

CulActiu

Anoia

29 de gener 2009.11:23h

Respondre

L’Ajuntament s’ha quedat amb una previsió real d’ingressos molt inferior a la presupostada pel 2009.

Solució d’Entesa: augmentar la recaptació.

Solució racional: dismunició de la... Llegir més despesa superflua.

Ens esperen més sospreses d’aquest tipus ja que l’equip de l’Entesa no te els recursos de gestió ni de proposta de canvis que vagin més enllà dels camins - trillats - de lo políticament correcte.

Presa la decisió, mirar com es vesteix: millorar la rotació, afavorir el comerç, etc. En vendre ”motos” son realment bons. A més, els seus s’ho creuen tot. La capacitat de l’Aymamí en aquest sentit és espectacular.

La realitat, però, és tossuda. La demostració de manca de capacitat de gestió dels recursos públics per part de l’Entesa és molt preocupant.

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

29 de gener 2009.11:19h

Respondre

M’agradaria que algun dels ”ajuntalletres” de l’Entesa com el Carles Cuerva surti avui a defensar aquesta bestiesa que fa el ”seu” jefe. Jo no soc sospitós de criticar l’Aymamí... Llegir més -l’he defensat alguns cops-, però aquest tema penso que és de vergonya aliena. No ens mereixem això, ni els igualadins, ni la gent que ha de venir a Igualada a treballar o a comprar. Penseu que si treuen places de pàrquing al Passeig és perquè volen assegurar-se que el pàrquing de la Plaça les Tortugues tingui futur. I sobre el pàrquing de l’Hospital, va ser un ridícul espantós que ara volen reparar. Per més que vulguin, aquests artistes de la recaptació no podran amb mi, perquè sempre deixaré el cotxe dins el pàrquing del Carrefour o del Mc Donald’s. I us continuareu menjant els mocs amb el vostre pàrquing buit.

P

Pagès

Òdena

29 de gener 2009.10:07h

Respondre

Crec que el botiguers d’Igualada no son prou conscients del que tanta zona blava representa. Al final potser els perjudicarà una mesura que se suposa que els ha de beneficiar, apart de recaptar... Llegir més diners és clar.
Per primera vegada coincideixo amb el Lluiset, cal fer números i valorar comoditat sobre si a Anar a Abrera surt més a compte o no. I si a sobre ets de fora d’Igualada els números encara son més fàcils.
Es clar que anar a l’Hospital de Martorell ja ho veig més complicat. Consiero que és una indecència posar zona blava al voltant de l’hospital per molt de parking que tinguin fet.
N’hi ha que van declarar la guerra a l’Irag i van perdre les eleccions i n’hi ha que posen zones blaves. Els polítics quan que es creuen que son divinitats sempre tenen un moment que la caguen.

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

29 de gener 2009.09:59h

Respondre

És una presa de pèl, que en plena crisi econòmica l’alcalde d’Igualada continuï escanyant al personal. No hi ha dret, sobre tot per a la gent que va a l’Hospital per necessitat. Ens volen... Llegir més colar un Bellvitge (2) -allà quasi sempre has de pagar o caminar una bona estona-. Crec que els altres grups haurien de presentar una moció reprovant això, i, si pot ser, aliar-se per fer veure a l’Entesa que així no es va enlloc. Ah, i els ”flowerpower” d’Iniciativa, a veure si algun dia deixeu de perseguir els pobres conductors que necessitem el cotxe per feina, que no tots podem anar en bicicleta com el vostre regidor de Vilanova !!!

a

a.

igualada

29 de gener 2009.09:40h

Respondre

Que bé, l’Ajuntament continua amb l’afany de recaptar diners per anar omplint les "arcas", es una vergonya. Ciutadans d’Igualada, aneu votant aquest alcalde tant... Llegir més fantàstic que tenim i el seu equip de titelles, que aviat no tindrem ni un euro a la butxaca. VERGONYA ABSOLUTA. I ara en Figueras diu que zona blava als voltants de l’hospital, però això que es?, Ah! si, es veritat, no recordava que hi ha un parking que no hi aparca ni DEU. Un últim apunt, per als que voteu a qui actualment està manant, aneu recordant tots aquests apunts per quant hi hagi eleccions. IGUALADA NECESSITA UN CANVI JA.

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

29 de gener 2009.09:12h

Respondre

Us faig avinent un post del mes de Març del 2008, soc endeví! !http://www.igualadi.com/2008/03/sima-empresa-municipal-daparcaments-o.html
En tic més, que avisen del tema en tot l’any passat.

P

Pere

Igualada

29 de gener 2009.09:05h

Respondre

Aixó si que ajudarà a suportar la crisi als Igualadins.!
És un bon moment per fer aquestes actuacions exclusivament recaptatòries ?? Els polítics s’han assabentat que moltes famílies tenen... Llegir més seriosos problemes per arribar a final de mes ?
Es totalment incomprensible !!

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

29 de gener 2009.08:56h

Respondre

Com es pot tenir tanta barra !! Quasi 300 llocs més d’aparcament que ens pispen als que ens movem per Igualada amb cotxe. És de jutjat de guàrdia !! Algú sap si es pot posar una denúncia... Llegir més contra l’ajuntament d’Igualada per atacar els interessos dels ciutadans ? És intolerable aquest boicot al cotxe particular només per afavorir els pàrkings!! Però que volen, que només anem a comprar a Abrera o Manresa ? Jo us asseguro que de mí trauran ben pocs cuartos de zona blava. Prefereixo gastar-me tres euros en benzina i anar-me’n a Abrera que no pas donar-los-hi als escanya famílies que hi ha a l’ajuntament d’Igualada. Ah !! I enrecordeu-vos: això li costa l’alcaldia a l’Aymamí...Al tiempo...

r

ricard

29 de gener 2009.07:57h

Respondre

...aquest noiet diu el qué li diuen que ha de dir... i el PP fa el que ha de fer per defensar el sou de la càrrec de confiança. aixó es política de la bona.

a

anonanim

29 de gener 2009.00:43h

Respondre

Tan fer estudirs i despres posen més zones blaves per poguer pagar parkins que estan buits com el de l’hospital!!

A més a més això si es ajudar a la ciutadina a superar la crisi!! Quin ajut... Llegir més més bo!!

P

PERE

VILANOVA

28 de gener 2009.21:38h

Respondre

AQUET PAS TINDREM QUE COMPRA MOLTA VASALINA

j

joni

igualada

28 de gener 2009.21:33h

Respondre

el pp!!, que si home que si, sempre diu que si el pp, si és per escanyar catalans

j

joan

28 de gener 2009.20:13h

Respondre

el PP que hi diu?

i

igualadí

28 de gener 2009.19:10h

Respondre

A escanyar el poble encara més!

P

Pagano

Igualada

28 de gener 2009.19:07h

Respondre

Ja que és tant bona la zona blava, la podrien posar al Barri de Fàtima i al Barri de Montserrat. Incrementarien la rotació i promocionarien el comerç de la zona, oi?

Sempre s’oblidem dels... Llegir més barris! Això és discriminació.

j

jofre

igualada

28 de gener 2009.18:54h

Respondre

Molt espavilat l’Aymami no surt ell a defensar això no, fa sortir el figueres com tonto útil, i ell a recaptar la zona blava.

C

CulActiu

Anoia

28 de gener 2009.18:08h

Respondre

Ja, Ja, Ja!

A tragar!

I si no ho accepteu, és que no ho heu entés (entesos, entesas?)

Ja us faran pedagogia,igualadins, igualadines, igual a dins!

M

Marta

Igualada

28 de gener 2009.16:51h

Respondre

Qué bé, ara si que tindrà diners l’ajuntament per fer coses!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.