TORNAR
PUBLICITAT

La UEA reitera que l'Anoia pot acollir un aeroport corporatiu

Aymamí assegura que farà el que calgui

economia
Dimecres, 4 març 2009. 10:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Des de la Unió Empresarial de l'Anoia treballen per demostrar que l'aeròdrom Igualada-Òdena pot acollir l'aeroport corporatiu. Insisteixen que les característiques de la pista contemplades al concurs, són excessievs pel que fa a la llargària i ho comparen amb altres aeroports corporatius europeus, plenament operatius, més de la meitat dels quals no superen els 1.300 metres de pista.Des de la UEA estan convençuts que s'ha de lluitar per una infraestructura "important i necessària per la comarca".

Des de la UEA reiteren que la comarca necesita, vol i tècnicament pot acollir la seu del futur Aeroport Corporatiu de Barcelona.

Necessita

Si bé manifestava recentment el Conseller Nadal que el fet d’ estar en una situació de crisi ( el percentatge d’ aturats a la comarca ja supera el 20%) no ha d’ èsser un element decisiu, creiem que, en tot cas, ha d’ èsser un element a considerar.

Afegit a la situació de crisi global, a la Comarca de l’ Anoia patim un atur estructural que ens diferencia malhauradament d’ altres comarques. La manca d’ infraestructures i de sòl industrial han fet la resta.

És per això que des de la UEA reivindiquen una infraestructura com aquesta i poder impulsar nous projectes.

Vol

La de l’ Anoia ha estat la primera clara candidatura a optar per aquest aeroport. Una mostra n’és l’ acte organitzat per la UEA el passat mes de novembre . “Junts per l’ aeroport” va demostrar la solidesa dels suports rebuts.

Tècnicament pot

Des de la Unió Empresarial recorden que s'està parlant d’ un aeroport corporatiu “i considerem realment excessius i desproporcionats el requisits establers pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques”.

• Han analitzat la llargada de pista del conjunt d’ aeroports europeus (2220 aeroports), veient que un 60% del total tenen una pista inferior a 1.600 metres.

El 53% té una pista inferior a 1.300 metres.

• Examinant la llargada de pista del conjunt d’ aeroports espanyols, assenyalen que els requisits demanats en l’ anunci de la Generalitat s’ apropen més als aeroports comercials que als corporatius .

• En aquest sentit proposen exemples d’ aeroports europeus que compleixen condicions molt inferior a les establertes i que són plenament operatius.

Localització

Aeroport Llargada de Pista Comentaris

France Cannes Mandelieu 1.620 m 15 milions € impacte econòmic
France Bourges 1.550 m 25.000 operacions /any
U.K London City 1.199 m 71.000 operacions /any
U.K Oxford 1.469 m 250.000operacions /any
Deutchland Essen Mülheim 1.553 m 46.000 operacions/ any
Switzerland Lugano 1.350 m 200.000 passatgers/ any
Italia Padova 1.162 m
Italia Siena 1.393 m

L'ajuntament d'Igualada asegura que farà tot el que estigui al seu abast

L'alcalde, jordi Aymamí, ha manifestat avui el comrpomís de l'ajuntament per fer tot el que calgui perquè la candidatura comarcal pugui tirar endavant. Aymamí ha qualificat d'agredolça l'obertura del concurs, d'una banda perquè esepraven amb candeletes que s'obrís, de l'altra, per la limitació de la pista.

L'alcalde ha assenyalat que si la proposta del concurs, pel que fa a la pista, és una proposta de màxims no hi haurà massa problema, mentre que si és de mínims "la pista no hi arriba". ha coincidit a assenyalar, com indica la UEA, que la llargària proposada per la Generalitat és més propi d'un tipus d'aeroport que nigú tenia previst.

En qualsevol cas, l'alcalde ja ha avançat una reunió amb el Consorci de l'aeròdrom per encomanar un estudi tècnic de les possibilitats de l'aeròdrom, i un anàlisi jurídic de les possibilitats que hi ha per defensar, a totes, els interessos del consorci.

L'alcalde ha recordat que tot i que treballaran per aconseguir-ho, en cas que el corporatiu no anés a l'Anoia, "el món no s'acaba aquí: el pla de ports i aeroports de Catalunya preveu una inversió de 30 milions d'euros a l'aeròdrom", una inversió i una millora que permetrien convertir-lo en un altre aeroport corporatiu encara que no portés la denominació de Catalunya, "hi ha marge per treballar i ningú diu que només hi hagi d'haver un corporatiu al país".


6 Comentaris

P

Pagès

Òdena

5 de març 2009.09:15h

Respondre

Quina mena d’estudi va fer la UEA i el Consorci?
El Nadal ens diu que ja s’havia dit que la pista havia de tenir 1.800 metres i que si te menys es redueix molt la capacitat. També que amb 1.800... Llegir més m hi cap.
En Felip ens diu que 1.800 m és massa i que els requisits establerts son excessius i desproporcionats. Que llavors seria un altre aeroport. Aquí encarreguem estudis per veure si fent corbes la pista encara hi cap.
A les bases es diu que si la pista està a 400 m sobre el nivell del mar es necessiten 1.970 m de pista. Fent càlculs ja estem sobre els 1.950....
Horari de 7 del matí a 11 de la nit 365 dies l’any i les cases a 1.250 m.
Si el Nadal diu que amb 1.800 també hi cap doncs a estudiar una pista de 1.800 o 1.950 i deixeu-vos de tants estudis. Al final es farem la sol•licitud per 1.500 m i ens diran que no complim.
Que Sant Pere us aparti l’Autovia i enderroqui les cases del Barri que porta el seu nom.
Per acabar, si l’Aymamí que és un optimista compulsiu diu que “tot i que treballaran per aconseguir-ho, en cas que el corporatiu no anés a l’Anoia, el món no s’acaba aquí” ja teniu el missatge: no hi ha corporatiu.

a

an

igualada

4 de març 2009.19:44h

Respondre

home payerol... l’estudi d’Igualada-odena el van fer arribar els Igualada-odena! Pero  si en la roda de premsa que es va fer, en la que es va mig explicar el projecte (van dir, no... Llegir més l’explicarem tot per que no volem ensenyar totes les cartes a altres possibles candidatures) ja es va dir que trametien el projecte a la Generalitat per mostrar que s’anava en ferm...

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

4 de març 2009.18:26h

Respondre

Toni,
El únic que se és el que m’han dit gent que està al corrent. Suposo que el devien demanar a algú que el tenia, amb l’excusa d’estudiar-lo, o qui sap que o com, el cas és que ells... Llegir més tenien el projecte d’Igualada abans de sortir les bases del concurs. Qui els hi va donar i perquè, no ho sé.

T

Toni

igualada

4 de març 2009.17:42h

Respondre

Josep M, què vols dir amb la frase de l’article: ”desprès demanar per sota mà el projecte...” ?

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

4 de març 2009.16:42h

Respondre

Continuo pensant que l’aeroport corporatiu tindria una repercusió mínima a l’Anoia. El que necessitem a la Conca és que hi hagi ”deslocalitzacions internes” d’empreses que a hores... Llegir més d’ara són a l’Àrea Metropolitana. Indústries i economia productiva, no un aeroport per a quatre executius i quatre pijos, que a més estaria infrautilitzat perquè estaria massa lluny de tot arreu.
Tothom sap que no tindrem l’aeroport corporatiu, perquè aquests aeroports es posen a l’extraradi de les grans capitals, però nosaltres estem massa lluny -60 quilòmetres es una bestiesa-. Per més que parlem, crec que la decisió està presa i estic segur que no el tindrem.

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

4 de març 2009.15:37h

Respondre

Aeroport corporatiu i la paraula recolzare:
http://www.igualadi.com/2009/03/ara-que-sha-definit-perfectament-la.html

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.