//Plugins sense CDN ?>
L'activitat dels restaurants i bars de la Panadella va canviar, tot i que asseguren que el negoci no els va disminuir sinó que es va concentrar a les hores dels àpats. Ara, però, els conductors tornen a aprofitar la Panadella per aturar-se en els bars.
Joan Requesens, regidor de vies supramunicipals de l'Ajuntament de Montmaneu i propietari del restaurant La Parada de la Panadella, ha explicat que han notat un increment dels ingressos dels bars i restaurants d'aproximadament un 10% des que els cotxes i camions s'han desviat per l'antiga carretera.
Tot i així, Requesens ha afegit que l'augment no ha estat molt fort ja que el nombre de camions que circulen els darrers mesos, els seus principals clients, ha disminuït notablement 'pels efectes de la crisi' i xifra la caiguda fins a un 40%. A la gasolinera que hi ha en aquest punt de l'antiga N-II també han notat molt l'increment de públic.
El regidor, però, també ha advertit dels inconvenients que suposa el desviament del trànsit rodat, ja que a determinades hores, especialment al matí o a última hora de la tarda, es formen llargues cues perquè hi ha dues rotondes.
La pitjor situació es va produir el matí del passat 1 de maig, quan les cues van assolir fins a quinze quilòmetres. 'La gent arribava al restaurant molt enfadada després de fer tres hores de cua entre Jorba i la Panadella', recorda Joan Requesens.
Per això, el regidor de Montmaneu creu que, properament, el Ministeri de Foment decidirà habilitar un dels carrils de l'A-2 en direcció Barcelona pels vehicles que vulguin anar cap a Lleida.
Els anys 50 la N-II ja es va tallar
El regidor Joan Requesens ha recordat, també, que els anys 50 l'antiga N-II ja es va haver de tallar durant tot un any per un despreniment de la mateixa muntanya, que és 'molt inestable', assegura.
Aquesta situació afirma Requesens que ja es va comunicar a Foment quan es va construir la nova autovia i, segons el ministeri, ja es van prendre les mesures pertinents seguint les instruccions que els tècnics van considerar més apropiades, segons que va explicar fa uns dies el delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel.
De fet, la construcció de l'autovia ja va obrir un debat fa més de deu anys que va enfrontar diversos ajuntament com el de Montmaneu, Santa Coloma de Queralt o Sant Guim de Freixenet que volien que la nova carretera circulés per on passa actualment, paral·lela a la N-II, i no pel nord, a la Vall de Sió, com pretenia el ministeri.
Violeta Gumà / ACN