TORNAR

Millora de la carretera entre Montmaneu i Sant Guim

Finalitzen les obres

societat
Diumenge, 26 abril 2009. 17:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha finalitzat aquest divendres les obres de millora a la carretera B-100 entre Montmaneu i Sant Guim de Freixenet (Segarra) que han suposat al departament una inversió de 4,2 MEUR. Els treballs, que s'han centrat en uns quatre quilòmetres de carretera, han consistit en la millora de revolts i en l'eixamplament de la calçada en alguns trams. Així mateix, s'han construït diverses rotondes per reordenar el trànsit i permetre l'accés al municipi sense haver de creuar la via del ferrocarril.

Imatge de la nova carretera entre Montmaneu i Sant Guim de Freixenet - DPTOP

L'execució d'aquest projecte, que ha abastat 3,9 quilòmetres en total, suposarà una millora per als habitants de la zona de Sant Guim de Freixenet, ja que permet l'accés al municipi sense haver de creuar la via del tren i evita el pas d'un bon nombre de vehicles per dins el nucli urbà en direcció a l'Eix transversal. A més es milloren els problemes de visibilitat que es produïen en alguns revolts.

Més seguretat en la conducció

El punt d'inici del condicionament es troba abans de la zona coneguda com el Clot de les Figueres. Durant els primers 900 metres el DPTOP ha actuat en la millora de revolts i en l'ampliació de la carretera que ha passat dels 6 als 9 metres. Així mateix, també s'ha construït un terraplè per poder salvar el Clot del Puneu, al tram que fa les funcions de variant del municipi. Més endavant, la carretera passa per darrera del cementiri i segueix el seu recorregut fins creuar la carretera de la Rabassa amb la qual connecta amb una nova intersecció en T.

Per altra banda, l'actuació ha servit per construir una rotonda per connectar amb Sant Guim de Freixenet i els seus polígons industrials al Nord per la B-100 actual i amb el barri de la Tallada. A partir d'aquí, l'actuació continua cap a l'Est amb un traçat nou, que s'adapta a les previsions urbanístiques de l'Ajuntament de Sant Guim, i que entronca amb la carretera BV-1001, cap a Calaf amb una rotonda.

Així mateix, des de la rotonda de nova construcció, la carretera creua la via del ferrocarril amb un pont de 15 metres de longitud, de manera que es pot accedir a Sant Guim des de l'A-2 sense haver de creuar a nivell la via del tren. Un cop, la carretera enllaça amb l'LV-1005, de Sant Guim de Freixenet a Sant Ramon (Segarra), amb una tercera rotonda.

ACN


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.