TORNAR

Comencen a funcionar els busos llançadora entre Igualada i Martorell

Sortiran 3 autobusos des d'Igualada: al matí, al migdia i a la tarda

politica
Dimecres, 7 abril 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques posa en servei aquest dimecres 6 expedicions diàries entre Igualada, Martorell i la UAB, en coordinació amb els horaris lectius per a millorar l’accés a la universitat des d’aquests municipis. De fet, seran 3 expedicions d’anada (des d'Igualada) i 3 de tornada (des de la UAB) i no les 5 d’anada i 5 de tornada que havia anunciat el secretari per la Mobilitat, Manel Nadal, en una recent estada a l’Anoia.

La Hispano Igualadina es farà càrrec d'aquest servei

Així, s’oferiran 6 expedicions entre Igualada, Martorell i la UAB, 3 d’anada i 3 de tornada, que completaran l’actual servei existent —que consta d’una expedició d’anada i una de tornada. Les noves expedicions han estat fixades en coordinació amb els horaris lectius, amb l’objectiu de millorar els desplaçaments d’alumnes i el personal de la UAB.

Així, el servei sortirà des de l’estació d’autobusos d’Igualada a les 6.45, a les 13.50 i a les 18.15 hores, i des del campus de la UAB, a les 9.30, a les 14.50 i a les 19.15 hores. A Martorell, la parada està ubicada a l’avinguda Comte de Llobregat, facilitant el transbordament amb l’estació d’FGC de Martorell-Enllaç.

Aquesta línia és gestionada per l’empresa La Hispano Igualadina, SA, i comportarà una inversió anual de 66.600 euros, que serà assumida íntegrament pel DPTOP. Tot i que la intenció és facilitar la mobilitat cap a la Universitat Autònoma de Barcelona, el nou servei millorarà també la comunicació entre Igualada i Martorell.


39 Comentaris

E

Eduard

Igualada

20 de maig 2010.16:28h

Respondre

No seria millor que enlloc de 6 busos Igualada-Martorell-UAB i viceversa n’hi haguessin 12 Igualada-Martorell i viceversa (Estació Renfe, i des d’allí accedir a la UAB en tren) ? ... però és... Llegir més clar, això només seria una millora per als usuaris del transport públic.
A qui no li interessa que això no canviï ? Qui ho permet ?

distàncies per carretera:
Igualada (estació autobusos) - Martorell (estació Renfe) = 35 km
Martorell (estació Renfe) - UAB = 27 km

És lamentable veure com ”La Hispano Igualadina-Montbús” se’n riu dels usuaris, mentre que les administracions públiques fan els ulls grossos.

E

Eduard

Igualada

20 de maig 2010.16:00h

Respondre

El tema del trajecte IGD-Martorell ha d’estar en una situació tan ”calenta” que fins i tot des de l’Ajuntament d’Igualada (en paraules del Sr.Carles Cuerva) ja es critica allò que en el... Llegir més seu dia s’elogiava al 100% i que va ser gràcies als usuaris de la línia, no gràcies a cap polític (que no escolten les opinions de ningú), que la situació es va poder millorar lleugerament. El que no queda gaire clar és si parlen com a polítics o com a usuaris del transport públic.

http://latossa.com/antics/426-20Maig10-2.pdf

J

Josep V. P.

6 de maig 2010.16:19h

Respondre

” Ja han passat NOU anys des de la signatura el 2001 del Manifest d... Ver más’Esparreguera, un document on diversos ajuntaments del Baix Llobregat i l’Associació per a la Promoció del... Llegir més Transport Públic (PTP) demanaren per primera vegada un carril bus-VAO a la B-23.

Durant aquests NOU anys, el transport públic per l’autopista B-23 ha patit un perjudici sever com a conseqüència de la creixent congestió de vehicles privats, sense que les diferents administracions hagin aconseguit concretar cap projecte en benefici de l’accés en autobús a Barcelona. Cada vegada més, els cotxes i camions ofeguen el transport públic, fent-lo més car d’explotar i menys atractiu per a l’usuari. Aquest carril bus és imprescindible per a generar una oferta atractiva que permeti descongestionar i reduir la contaminació dels accessos a Barcelona. ”

I ara què ? Deixarem que ens continuïn prenent el pèl ?

P

Pau

Igualada

5 de maig 2010.19:50h

Respondre

Contra la gestió de la Hispano Igualadina (Monbús) !

http://www.facebook.com/group.php?gid=109662309058443&v=info

J

Josep

5 de maig 2010.19:31h

Respondre

Parlant de transport públic (autobusos) i entrada a Barcelona resulta llastimós veure que després de 10 anys en estudi encara no tinguem carril VAO a l’entrada de Barcelona per l’autopista... Llegir més (B-23).

J

Joan

IGD

27 d'abril 2010.17:13h

Respondre

El nyap del bus a l’Autònoma:

” Poder tenir un autobús digne cap a l’Autònoma. Aquesta era una vella reivindicació dels molts estudiants anoiencs (sobretot, d’aquells que avui ja no ho... Llegir més són). Una reivindicació que, després d’anys semblava una causa perduda, però que avui resulta haver estat una causa del tot perduda.

Fa anys que a la comarca es sentia aquesta reivindicació. Jo no he estudiat a l’Autònoma, hi he anat relativament poques vegades, però si tinc amics que hi van estudiar-hi. Tots ells, havien de fer mans i mànigues per anar i tornar de i cap Igualada, ja que els horaris eren deficients i molt insuficients. Amb un únic servei al dia (un d’anada i un de tornada), les úniques opcions vàlides eren agafar el transport privat... o bé llogar-hi una habitació i quedar-s’hi a dormir.

La setmana passada, tot havia de canviar. Les autoritats així se’n enorgullien i n’explicaven meravelles. Però la realitat resulta que és un pèl diferent.

Passar d’una ruta a tres (potser, amb la possibilitar d’ampliar-ho fins a cinc, qui sap), és, sobre el paper, una gran noticia. Així ho vàrem reflectir tots els mitjans de comunicació. Però el pas d’una realitat a una altra no s’ha fet gens bé i els resultats són més que evidents: a més de guanyar-ne, el servei ha perdut usuaris.

Resulta que el bus surt d’Igualada una hora més d’hora del que ho feia fins ara. És a dir, en comptes d’aixecar-te, en els millors dels casos, a les 7.30h, ara ho has de fer a les 6.30h. A l’estació d’Igualada no hi ha cap mena de retolació sobre els horaris de sortida i arribada. I a més, el canvi s’ha fet a mig curs escolar i pràcticament sense avisar, agafant, per sorpresa, a alguns estudiants. Resultat: les primeres expedicions van buides.

Estic convençut que mica en mica, el nombre d’usuaris anirà creixent. Però ningú pot amagar que això és un nyap en tota regla. Així, és com s’aconsegueix perdre usuaris del transport públic. Així s’aconsegueix llençar 66.000 euros, el que costa fer aquest servei. Però el que és pitjor de tot: així s’aconsegueix trencar les il·lusions de milers d’estudiants, que han vist com el seu somni (tenir un servei de bus públic de qualitat) ha resultat ser una pèrdua de temps. Les queixes i els laments no han servit de res, ja que la solució ha creat nous problemes. Per haver fet això, millor no haguessin fet res. ”


http://marcmanye.blogspot.com/2010/04/el-nyap-del-bus-lautonoma.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

U

Usuari cansat-2

Anoia

27 d'abril 2010.15:56h

Respondre

El servei BCN - Igda pel Bruc de la Hispano Igualadina de les 19.20 porta 5 dies sense aparèixer. Si avui passa, us informo!

e

eRIC

Igualada

27 d'abril 2010.15:52h

Respondre

El servei de la Hispano, i més tenint com a ”gran” competidor el patètic tren que tenim, és ben lamentable i, a més a més, als polítics sembli que ni els hi preocupi. Llastimós.

D

Dolors

Igualada

27 d'abril 2010.10:28h

Respondre

Ei, doncs gràcies, no sabia res de tot això. Ja envuaré les queixes a aquesta adreça que m’has donat. Tot plegat sembla caòtic. Tant de bo es pugui aconseguir alguna cosa!!!

A

ALFN

igualada

27 d'abril 2010.07:53h

Respondre

Dolors, si l’Hispano t’ha dit que tot passa per ells és que no t’han explicat tota la veritat.
La línia de bus entre Igualada i Barcelona (i tot el que queda entre mig fins a Martorell)... Llegir més l’explota Hispano, per concurs públic, però el servei és de la Gene. Si no t’han eplicat com queixar-te correctament (fulls oficials i contacte amb PTOP) és per que ”si cola, cola”.

Si em permeteu un suggeriment, per a fer pressió podeu enviar les vostres queixes, tant sobre la nova línia com pel que fa al compliment dels horaris amb BCN (sortir de BCN a les 19.18 en comptes de a les 19.20, els busos que desapareixen especialment els de les 11.05 de diumenge, etc.) al següent mail:

bustia_suggeriments.ptop@gencat.cat

Amb còpia a igualada@hispanoigualadina.com
Absolutament sempre, he tingut resposta de la tècnica de Serveis territorials de Ports i Transports de la província de Barcelona quan he realitzat alguna queixa sobre els incompliments. Segons els “incompliments” de l’empresa concessionària que explota la línia, PTOP sanciona administrativament.
Però cal que denunciem per que PTOP tingui la informació, i cal que denunciem i protestem el que faci falta per que sinó el servei no millorarà. Sovint, es una qüestió d’informació.

Cada cop que el bus surti per exemple de l’estació d’Igualada a les i XX:35 o les XX:05, cal queixar-se pels 5 minuts de retard. Es que sinó, a part d’alguna inspecció sorpresa, no hi ha manera de que ningú sàpiga dels incompliments. Si l’Hispano et dona amb tanta facilitat el seu correu propi per a queixes, és sols per impedir que ens queixem a PTOP directament. Es com quan et donen una fulla de queixes de les seves en comptes de l’oficial.
Si per a cada incidència real que tinguem amb l’Hispano, cada afectat envia un correu, aviat tothom tindrà la bústia infectada de queixes i tindrà clara la situació al respecte el servei.

D

Dolors

Igualada

26 d'abril 2010.23:30h

Respondre

L’altre dia vaig anar a la hispano i els hi vaig explicar les coses, crec q s’estan rient de tots nosaltres. M’han donat un mail d’atenció al públic de la hispano a barcelona, tota decisió... Llegir més passa per ells, m’han dit q enviï les meves queixes,hem de fer pressió, us dono l’adreça: igualada@hispanoigualadina.com
Al menys q surti un bus per poder tornar a la nit els q fem de tarda!!!!

U

Usuari_fins_els_nassos

Igualada

26 d'abril 2010.22:38h

Respondre

I per no dir, de que serveixen aquests serveis nous, a l’Abril?. Tradicionalment a l’UAB, la gent a utilitzat, o be: a) Els autobusos existents; b) Cotxe particular, amb 3/4 ocupants per cotxe;... Llegir més c) Lloguer a pisos a Cerdanyola/Sant Cugat. Siguen majoritaris els b) i c). Esperen, que ara a l’Abril la gent decideixi de cop tornar a anar amb la Hispano? Amb aquesta oferta?.

I també cal tenir en compte la històrica absència d’autobusos durant alguns dies a Nadal/Reis quan els decideixen treure abans d’hora, o pels exàmens de Juny/Juliol que no n’hi han (desapareixen dies abans de Sant Joan).

U

Usuari cansat-2

Anoia

26 d'abril 2010.20:28h

Respondre

On és el bus de les 19.20 Bcn-Igda pel Bruc? Es porta una setmana sense trobar-lo!!

U

Usuari cansat

IGD

26 d'abril 2010.17:28h

Respondre

Se’n continuen rient de nosaltres ?

http://twitter.com/purbon

C

Carles

Conca d'Òdena

19 d'abril 2010.16:25h

Respondre

Gràcies al PSC podem disposar d’aquestes noves expedicions. Sempre treballant i pensant en la gent, ”fets, no paraules”.

E

Eduard

Igualada

19 d'abril 2010.15:29h

Respondre

Doncs sí, després del gran anunci, de dir que fomenten el transport públic i de fer-nos esperar tant de temps, al final només se’ns ofereixen 2 autobusos més/dia. Realment fa pena !

L

Laia

19 d'abril 2010.13:36h

Respondre

Eduard, en el fons hem passat de 2 busos diaris a 4. Depèn de com es tractin les dades ...

E

Eduard

Igualada

19 d'abril 2010.11:58h

Respondre

La ineficiència d’uns polítics, que viuen als núvols, fa que aquests nous horaris quasi NO millorin la pèssima combinació existent fins fa quatre dies.
Un dels busos serveix per arribar a la... Llegir més UAB a les 19:15, qui va a classe a partir d’aquesta hora ? Un dels busos de tornada cap a IGD surt a les 9:30, qui ha acabat les classes a les 9 del matí ?

Vista la ineficiència d’aquells que no agafen MAI el transport públic ha nascut un nou grup al facebook (fet per aquells que SÍ que coenixen el tema):

Vols compartir cotxe per anar a Barcelona, l’Autònoma o rodalies?

http://www.facebook.com/album.php?aid=-3&id=1468251922#!/group.php?gid=107048289333402&v=wall&ref=mf

L

Laia

IGD

16 d'abril 2010.18:21h

Respondre

Jordi sembla que hi hagi algú interessat en que això no funcioni i potser són els que defensen, de boqueta, el transport públic. Veure per creure, sinó, no s’entenen aquests horaris i parades... Llegir més pensades amb el peus i sense consultar als potencials usuaris.

J

Jordi

Igualada

16 d'abril 2010.11:56h

Respondre

De moment el tema està fluix. Esperem que s’omplin més els busos, però ho veig difícil ja que la combinació actual no és gaire eficient.

e

eRIC

Igualada

15 d'abril 2010.19:57h

Respondre

Xavier, sent-ho dir-t’ho, però no serviries per ocupar un lloc en la política actual. Les teves afirmacions i idees són massa bones i intel·ligents.

X

Xavier

Igualada

15 d'abril 2010.18:37h

Respondre

Estic d’acord amb alguns comentaris que es fan respecte a que l’opció de que l’autobús parès a Castellbisbal Renfe. Desde allà es podria anar a l’universitat de Bellaterra, al mateix... Llegir més centre de BCN i ala reste de l’àrea metropolitana, arribant a cada un dels destins molt mes ràpidament. Es podria aprofitar tambè per tal que aquest autobús desprès de parar a Castellbisbal continuès fins l’aeroport del Prat on actualment desde d’Igualada no hi ha cap transport directe i seria molt important, moltes ciutats mitjanes ho tenen.
Els polítics es donaran compte de la mala planificació quan aquest autobús no l’agafi ni deu. Espero que com a mínim reaccionin correctament llavors.

T

Toni

13 d'abril 2010.20:08h

Respondre

Doncs sí Pau, si l’autobús fes la seva parada a Martorell-Central enlloc de fer-ho a Martorell-Enllaç el trajecte s’escurçaria quasi (com dius tu correctament) 10 min., però això no... Llegir més interessa a la Hispano Igualadina. És vergonyós veure com els polítics estan sotmesos a la voluntat de l’empresa en qüestió, els soferts usuaris del transport públic estem arreglats.

P

Pau

Igualada

13 d'abril 2010.11:57h

Respondre

Existeixen dues opcions:

1) El trajecte directe en tren des d’Igualada fins a Martorell Central = 49 min.

2) El trajecte en autobús (”llançadora”) fins a Martorell Enllaç (35 min.) +... Llegir més desplaçar-se a peu fins a Martorell Central (10 min) = 45 min.
Per tan, si hem d’esperar el tren a l’andana més de 4 min. (cosa ben normal), el nou trajecte és encara més lent que agafar el carrilet.

Encara que sembli impossible l’alternativa que se’ns ofereix és encara més lenta que el tren actual (fàcilment comprobable).

E

Eduard

Igualada

12 d'abril 2010.17:12h

Respondre

Busos ”llançadora” i ”Hispano Igualadina” és un oxímoron.

e

eRIC

Igualada

12 d'abril 2010.13:44h

Respondre

Cansat, sense que serveixi de precedent aquesta vegada estic totalment d’acord amb tu. La Hispano fa el que vol i els politiquets de casa nostra no fan res, no en saben més o hi ha d’altres... Llegir més interessos ocults ?

c

cansat

igualada

12 d'abril 2010.13:14h

Respondre

La hispano sempre pressionara per qeu el sevei entre igualada i martorell-renfe sigui ”una merda” per que si el servei fos bó, podria ser que perdessin clients igualadins entre Martorell i BCN.... Llegir més Si fas transvordo a Martorell una part de la subvenció del cost del trajecte i una part del cost del preu del bitllet diguessim que se la hauria de repartir amb la renfe.
A Hispano li interessa portar als igualadins dins els seu bus fins arrivar a BCN, no deixar-los a Martorell pq perd clients.
Es la lectura q en faig també.
Als igualadins en canvi, tot i que lo de transvordar a martorell no es la panacea, si q els aniria bé tenir aquesta opció, especialment per arribar a determinades zones de barcelona, com el centre, la zona cap al bessos o la propia zona de sants. De fet, seria una millora. Aixó si, que el bus arribi a la renfe, si no es ”una merda”, sino es lo mateix que tenim ara amb el carrilet.

e

eRIC

Igualada

10 d'abril 2010.00:39h

Respondre

Eduard, no t’hi cansis, no en saben més i ens prenen per rucs. Com deia aquell ”al loro!” ... que venen eleccions.

E

Eduard

Igualada

9 d'abril 2010.13:07h

Respondre

Cansat, jo també penso com tu, es trigarà el mateix temps. Una altra oportunitat perduda !
No seria millor que enlloc de 6 busos Igualada-Martorell-UAB i viceversa n’hi haguessin 12... Llegir més Igualada-Martorell i viceversa (Estació Renfe, i des d’allí accedir a la UAB en tren) ?
La lògica indica que com més autobusos, per a unes despesses semblants, millor !

distàncies per carretera:
Igualada (estació autobusos) - Martorell (estació Renfe) = 35 km
Martorell (estació Renfe) - UAB = 27 km

c

cansat

igualada

9 d'abril 2010.09:54h

Respondre

Pau, més barato no et sortira. Facis el transvordo a la zona 3 o el facis a la zona dos, tu per anar a Barcelona faras servir una targeta de 6 zones, per que l’autobus de Igualada a Martorell, o... Llegir més de Igualada a Castellbibal no crec que sigui gratis. Tampoc cerc que vagis amb una targeta de 4 zones fins a martorell i despres amb una de tres fins a barcelona, no? QUina chorrada, ni amb una de 5 zones fins a castellbisbal i despres amb una de dos zones fins a Barcelona, no? En els dos casos perdries una zona. Vas amb una de 6 zones.
Pero aixó es igual.

Lo important, es que no s’enten que la parada del bus estigui al costat de la estació enllaç, quina vegenada. Contant el tems de caminar fins Centre, comtant el temps de tren de enllaç fins a centre (per qui no vulgui caminar) el resultat es que es triga igual anant en carrilet fins a martorell fent alla en trasnvordo amb renfe per anar cap a la UAB (o sigui, el que es fa ara) com agafare el bus, para als afores de martorell i caminar fins la renfe.
No es guanya ni un minut. Quina merda (si, aixó tb es una merda)

J

Jordi

Igualada

9 d'abril 2010.00:40h

Respondre

Ha arribat a un punt que ja no sé si ens prenen per imbècils o no en saben més. Després de tan esperar l’únic que aconseguim és això ? Deu ser com el famós carril VAO (vehicles d’alta... Llegir més ocupació) de la B-23 entrada BCN-Diagonal que, després de 7 o 8 anys en estudi, encara no hem vist.

P

Pau

Igualada

8 d'abril 2010.13:29h

Respondre

Des de l’estació de FGC de Martorell Enllaç (on para l’autobús) fins a l’estació de FGC Martorell Central (aquesta sí al costat de l’estació de Renfe) hi ha una distància d’1 km !! O... Llegir més sigui, qui vulgui agafar la Renfe per anar a la UAB haurà de perdre encara 10-15 minuts més desplaçant-se a peu (almenys servirà per a fer esport, segur que ho han fet pensant en el benestar físic de l’usuari -ironia-) ”gràcies” a que l’autobús para a Martorell Enllaç enlloc de fer-ho a Martorell Central.

Tal i com diu molt i molt bé en David és MOLT MÉS RÀPID accedir a l’estació de Renfe de Castellbisbal (a tan sols 1 km de la sortida de l’autovia A-2) que no pas haver d’entrar a Martorell (es perd temps circulant per dins de la ciutat). Des de Castellbisbal es pot accedir a Molins de Rei-St.Feliu-l’Hospitalet-Barcelona amb la línea 4 i a St.Cugat-Cerdanyola-UAB amb la linea 7.

Castellbisbal és el primer municipi de la zona 2 de tarificació de l’ATM i Martorell l’últim de la zona 3 de l’ATM. O sigui, si l’autobús parés tan sols al municipi del costat, a part de poder anar més ràpid, també sortiria més econòmic a l’usuari.

Com podem estar pagant, amb els nostres impostos, uns polítics que no saben veure aquestes solucions tan simples ?. Si no en saben més (esperem que no hi hagi res amagat que els faci actuar així) que se’n vagin cap a casa.

D

David

Igualada

8 d'abril 2010.08:44h

Respondre

No, Albert, em penso que et confons. L’enllaç amb renfe és a Martorell Central, no Martorell enllaç, tot i que el nom ens pugui confondre.
I per què no un enllaç amb Renfe Castellbisbal? És... Llegir més més accessible, hi ha la línia a la UAB i la línia a Barcelona...

I

Igualadí

8 d'abril 2010.07:30h

Respondre

Albert,

perdona però Martorell-Enllaç no està al costat de Renfe. És Martorell-Central la que està a Renfe.

Potser el que no l’usa ets tu...

A

Albert

7 d'abril 2010.23:26h

Respondre

Martorell-Enllaç està al costat de l’estació de la renfe, gran usuari assidu Eduard.

D

Dolors

Igualada

7 d'abril 2010.20:55h

Respondre

Estic indignadíssima, qui ha fet aquests horaris??? i diuen q han mirat horaris lectius??? i qui està pensant en els estudiants que estudiem per la tarda? perquè jo començo a les 3 i acabo a les... Llegir més 9, o sigui que l’autobús de la tarda no el puc agafar perquè marxa d’allà a les 19.15...l’horari hauria de ser com fa 10 anys q sortia el bus a les 14.00 i que tornava a les 21.00 de la uab. No entenc res, tampoc no sé què pinta que un autobús surti a les 9.30 del matí des d’allà (pq el bus anirà buit).M’agradaria que algú m’expliqués aquests horaris.
El fet és que hauré de continuar baixant amb el cotxe jo sola, contaminant i gastant un dineral en benzina, que trist.Per cert, si algú està en la meva situació es pot venir amb mi al cotxe i al menys compartirem gastos.

e

eRIC

Igualada

7 d'abril 2010.17:14h

Respondre

Un anunci a ”bombó i plateret” durant molt de temps i al final ... quatre autobusos més, 2 dels quals com indica el comentari 1 (Eduard), aniran més que buits, o sigui (en termes de... Llegir més funcionalitat útil) NOMÉS 2 autobusos més.

A

Albert

Igualada

7 d'abril 2010.15:04h

Respondre

Eduard, tens tota la raó.

E

Eduard

Igualada

7 d'abril 2010.12:51h

Respondre

No és correcte ! No són 6 noves expedicions, són quatre de noves més les dues ja existents: www.igualadina.com/index.php ( horaris Igualada - U.A.B. )

De que serveix l’autocar que surt... Llegir més d’Igualada a les 18:15 ? I el de l’Autònoma a les 9:30 ? Queda clar que pensen amb els peus. Direcció Igualada-UAB autobusos matí i migdia i sentit invers autobusos migdia i tarda ! tan costa fer això ?. Quina colla d’incompetents, com es nota que ells no utiliten mai el transport públic.

”Facilitant el transbordament amb l’estació d’FGC de Martorell-Enllaç” ? El transport ràpid cap a BCN, l’Hospiatlet, St.Feliu, Molins de Rei, etc. és Renfe (que també comunica amb St.Cugat i Cerdanyola), no FGC ! en això tampoc han pensat ? LAMENTABLE !

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.