TORNAR
PUBLICITAT

L'empresa igualadina Trilogi s'obre mercat al Regne Unit i al sud-est asiàtic

La crisi impulsa el comerç electrònic

Empresa
Dijous, 15 juliol 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Les situacions econòmiques complicades fan aguditzar l'enginy, i provoquen que les empreses es repensin i apostin per noves vies per tal de mantenir-se al mercat. Una d'aquestes opcions pot ser el comerç electrònic. Màrius Rossell, director general de l'empresa igualadina Trilogi —que es dedica justament a oferir serveis de comerç en línia— explica que la crisi s'ha fet notar en aquest àmbit, però en un sentit positiu: cada vegada són més els empresaris convençuts que el comerç electrònic és present però també futur.

Estand de Trilogi al Saló Internacional de Comerç Electrònic - Foto: Trilogi

Trilogi ofereix tots els serveis relacionats amb la posada en marxa del comerç electrònic: disseny del portal, desenvolupament i personalització de l'aplicació, integració a l'eina de gestió del client... És a dir, són els 'partners' tecnològics dels seus clients.

Una alternativa

Màrius Rossell explica que 'fins fa tres anys, el comerç electrònic a l'Estat espanyol estava molt poc desenvolupat, però a partir del 2007 ha començat a créixer: la crisi fa que les empreses s'espavilin, i vegin en el comerç electrònic un bon complement o una alternativa'. Des de Trilogi han observat que les empreses petites i mitjanes són les que més han apostat pel comerç en línia, i que en canvi les més grans ho fan més lentament.

Trilogi, amb seu a Igualada, compta actualment amb uns catorze treballadors directes, i uns quants més d'indirectes. Es tracta de l'empresa dedicada exclusivament a comerç electrònic més antiga i gran de l'Estat espanyol. El fet d'estar establerts a Igualada no és cap inconvenient per a la feina perquè tot es fa a través d'Internet, però Màrius Rossell explica que sí que hi ha certa dificultat per trobar els perfils adequats a la comarca. De totes maneres, el director general explica que sí que tenen treballadors que han passat pels cicles formatius del Milà i Fontanals.

Obrir nous mercats

Fa uns sis mesos que Trilogi ha començat la seva expansió, sobretot al Regne Unit —on les empreses Infogain i ifconsultancy oferiran des d'ara les aplicacions dels igualadins— i a Hong Kong, la Xina, Singapur i Malàisia. També s'ha obert una petita delegació a Hong Kong, segons Màrius Rossell, 'per establir un contacte més directe amb aquest mercat, que és força complicat'.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.