TORNAR
PUBLICITAT

Marc Castells: 'Si governem, d'aquí 7 mesos no hi haurà zones blaves al voltant de l'hospital'

Jordi Riba afirma que la gratuïtat no existeix i que tota mesura en aquesta direcció tindrà un cost per als igualadins

politica
Dijous, 7 octubre 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Marc Castells va presentar aquest dimecres la proposta de CIU per a l'aparcament a la zona del voltant de l'Hospital, tot eliminant-ne la majoria de les zones blaves i oferint el pàrquing d'Igualada Nord de manera gratuïta als usuaris d'Urgències. Castells es va mostrar optimista i convençut que en les properes municipals els igualadins li donaran el suport per poder tirar endavant reformes com aquesta, que com va descriure el cap de l'oposició 'beneficiaran els ciutadans i no l'empresa municipal SIMA'. Per la seva banda, Jordi Riba va titllar les propostes de CIU de populistes i va afirmar que la gratuïtat no existeix.

Marc Castells (CIU), explicant la proposta

El grup municipal de Convergència i Unió segueix convençut del seu projecte per modificar el sistema d'aparcament, tant en superfície com soterrat, de la zona de l'Hospital. Tot i que aquest dimecres al matí Marc Castells va demanar oficialment un ple extraordinari per debatre el tema; el líder de CIU afirmava: 'Ens importa més aviat poc si ens accepten el ple o no, aquesta és una proposta que tirarem endavant si d'aquí set mesos els ciutadans d'Igualada ens donen la confiança per governar la ciutat'. A més, Marc Castells va qualificar de 'barroera' la política del govern d'Entesa, i va dir que és inacceptable que es mantinguin les zones blaves per garantir la viabilitat econòmica d'una empresa municipal. Aquesta és la primera reacció de CIU després que el PP fes públic que no compartia les propostes del principal grup de l'oposició.

L'aparcament soterrat, gratuït per als usuaris d'urgències

Marc Castells no només creu que s'han de suprimir les zones blaves del Carrer Lecco i de l'Avinguda d'Andorra, sinó que afirma que hi ha d'haver un canvi profund en la utilització del pàrquing Igualada Nord. La proposta de CIU inclou que els usuaris d'urgències de l'Hospital gaudeixin de les instal·lacions del pàrquing de manera gratuïta, i que la resta d'usuaris només hagin de pagar a partir de la primera hora d'estacionament. A més a més, Castells va presentar un projecte per unir definitivament el pàrquing a l'Hospital amb un ascensor i una paswarel·la que, segons els estudis realitzats, tindrien un cost de 150.000 euros —que CIU vol que s'aconsegueixin a través de subvencions estatals.

Per la seva banda, el segon tinent d'alcalde de l'Ajuntament d'Igualada, Jordi Riba, va afirmar que 'la gratuïtat no existeix' i recordava a Marc Castells que hi ha un deute al banc que s'ha de pagar d'una manera o altra. Riba insistia que si no ho paguen els usuaris de l'aparcament, ho hauran de pagar tots els igualadins a través dels seus impostos.


16 Comentaris

I

Igualadina

Igualada

20 d'abril 2011.20:52h

Respondre

Potser que deixem les zones blaves i que treballeu per evitar les retallades al Hospital!

j

josep m. torras payerol

Igualada

17 d'octubre 2010.00:07h

Respondre

Maria,
Perdona la franquesa, però com diríem a casa meva, “Que baixes de l’hort?”, perquè per una persona que està o vol fer veure que està tan poc informada, els teus comentaris o són... Llegir més deguts al desconeixement o ratllen el cinisme.
Les Zones Blaves han sigut un tema de tota la legislatura, es van recollir 10.750 firmes de ciutadans en contra, es van revocar els poders de l’Alcalde a poder-ne posar de noves per decret, és va anar a la síndica de Greuges, perquè no responien a la demanda dels ciutadans, des de el 19-03-2009 i ara tu arribes i dius “set mesos per les locals? Oh! Quina sorpresa! Ara ho entenc tot!”
Doncs mira si no estas informada, no comentis i si comentes fes-ho amb uns altres arguments, perquè aparentar innocència no és lo teu.
Les Zones Blaves no són ni bones ni dolentes de “per se”, però quan son emprades com en aquest cas per ajudar al compte d’explotació d’una empresa Municipal, per comptes de ser un servei al Ciutadà, el fet no està bé.
No tot es tan simple com tu vols fer veure que és i depèn de les circumstancies, del lloc, de la necessitat i del preu que es fa pagar, perquè tots els que tenim cotxe ja paguem l’impost de circulació i una cosa, no esta ben feta o mal feta, només pel sol fet de que en altres llocs també és faci ací. Per posar un exemple molt agosarat, la delinqüència a Igualada seria un fet normal, perquè en hi ha a tot arreu, segons el teu estil de raonament i com a premissa.
Si has llegit be tots els comentaris, cosa que sembla que no ho has fet o aparentes no haver fet et puc dir que hi han moltes coses que no són de pagament, entre elles el aparcar a l’Infinit (suposo que saps el que és, sinó t’ho explico) i per anar al Estadi Atlètic (aparcament públic d’us privat), però no és ni lliure, ni hi poden aparcar ni pagant els estudiants i professors del Institut.
Al Pàrquing Nord (al costat de l’Hospital) hi han 300 places per ocupar i per aquest fet no es justifica posar-hi Zones Blaves als voltants, amb l’excusa de que s’ha de rotar perquè la gent hi pugui aparcar, aquest argument és voler enganyar al ciutadà, per part de l’Ajuntament.
No se si feien faltes tants arguments, per respondre, però em molesta la gent que fa com si la cosa no anés amb ells i és dediquen a intentar desacreditar, sense fer servir argument sòlids.
Si no estas prou informada primer informat i si ho estàs, no facis veure “que baixes de l’hort”.
De pagar s’ha de fer lo just i necessari, una mala administració suposa pagar més i pagar per pagar, sense exigir un bon us dels recursos i això no te sentit, ni justificació.
Lo de “és una estupidesa”, deu ser perquè a tu et deuen sobrar els diners, però has de tenir en compte que a altres persones, no els hi sobren i menys en els temps que corren. Per tant el teu comentari, és molt desafortunat.
Cuidat.

m

maria

igualada

16 d'octubre 2010.03:40h

Respondre

set mesos per les locals?, jo em pensaba que quedaba més!, ara ho entenc..., això de les zones blaves és una estupidesa, que si, que no..., però si hi ha a tot arreu!, ancara no he anat a cap... Llegir més ciutat que no hi hagi, si volem serveis se han de pagar, ancara que no ens agradi gens

P

Pol

Igualada

8 d'octubre 2010.20:33h

Respondre

Jordi, CiU ha sigut capaç de fer evolucionar la seva posició sobre les zones blaves i, per tant, han après a rectificar. D’oposar-s’hi per ser un mal moment per a la seva instal·lació, a... Llegir més demanar la rebaixa del 99% de la quota i, finalment, a la proposta actual. Diga’n desviar l’atenció, diga’n escoltar i acceptar que no es té la veritat absoluta. Alguns n’haurien de prendre exemple...

Sempre s’acaba parlant dels càrrecs de confiança quan hi ha altres despeses molt més importants i igual de prescindibles. Afegir, però, que les úniques persones de CiU que cobren un sou públic són els regidors, ja que CiU va ser l’únic partit a renunciar al seu càrrec de confiança.

j

josep m. torras payerol

Igualada

8 d'octubre 2010.16:13h

Respondre

Apolític,
Interessant reflexió i una aportació al tema, d’un gran nivell intel·lectual! Et felicito!
Es interessant que algú que es defineix com a apolític, “opini” en els post polítics... Llegir més a tant alt nivell. Pot ser saps quelcom que els demés no sabem i ens podries il·luminar a tots amb la teva saviesa, si és que la teva capacitat cerebral et permet posar-te a la altura de la resta dels mortals. Mentrestant ens quedem en que segueixes demostrant que en idees i criteris, estàs a nivell zero. N’Einstein deia que “lo més infinit de tot és l’estupidesa humana” i habitualment tenia raó. Espero que no et sentis al·ludit....apolític. I aportis quelcom de positiu.

A

Albert

Conca d'Òdena

8 d'octubre 2010.14:32h

Respondre

Ai apolític, creus que n’hi ha més d’un que comenta i té sou públic ?

a

apolitic

igualada

8 d'octubre 2010.14:07h

Respondre

t’has sentit al·ludit Josep m? No m’extranya...

j

josep m. torras payerol

Igualada

8 d'octubre 2010.12:24h

Respondre

Apolític,
Molt bona aportació al tema, et felicito! Gracies per ser apolític, perquè si no ho fossis tindríem un problema. Quin són els que cobren del poble per fer comentaris partidistes al... Llegir més diari, pel fet de que tothom ho sàpiga i no només tu?
Et i us convido a fer aportacions o crítiques al tema, positives i constructives o negatives, perquè de comentaris monosil·làbics i anònims, d’una banda, de l’altra i de la de més enllà en sobren.
Suposo que encara que siguis apolític, t’hauràs fet una opinió o una idea sobre el tema o a tu només t’agrada la gresca! Si és així, t’equivoques de lloc i sinó quedaria molt bé saber, quines són les teves idees o opinions apolítiques sobre el tema. Perquè apolític no significa, sense idees, ni criteri, oi!

a

apolitic

igualada

8 d'octubre 2010.09:39h

Respondre

veïent els comtentaris que penjeu alguns sembla que el PSC té un music pagat peró CiU al menys en té 10!

j

josep m. torras payerol

Igualada

8 d'octubre 2010.09:12h

Respondre

Jordi,
Abans de criticar assabentat i si critiques sigues coherent. El tema general són els aparcaments i en aquest tema als voltants de l’Hospital hi han implicats, tant el pàrquing com les... Llegir més Zones Blaves.
Respecte al pàrquing la idea que sostrec de la proposta és, primer que no estigui infrautilitzat com fins ara, una hora gratuïta i malats d’urgències gratuït. I segon, que la sortida del mateix no sigui externa, ni estigui tan llunyana de l’entrada al Hospital.
He consultat sobre el ascensor i la passarel·la i sembla ser que és absolutament plausible i factible, el sostre del pàrquing esta conformat per plaques prefabricades de ciment, l’idea és que s’en treuen dues i per aquest forat fer-hi un ascensor fins a la passarel·la, els costos del ascensor i la passarel·la han sigut consultats a professionals del ram i semblen molt acurats, dintre del que es una proposta.
En quant a les proporcions i escala de la fotografia on s’ensenya l’esbos d’una idea, la teva crítica és de molt poca consistència, evidentment no és ni un estudi, ni un avant-projecte simplement una idea esbossada sobre una fotografia, evidentment si és poses a la pràctica ja es farien els pertinents planells i estudis i per suposat a escala i de ben segur que la gent i podria circular per dins, encara que aquesta crítica teva no mereixia una resposta, per lo barroera que és.
En quant a les Zones Blaves, crec que està al teu abast comprendre que s’eliminarien totes les que estan al voltant de l’Hospital, al incentivar d’utilització del Pàrquing Municipal, que te quelcom més de 300 places, que evidentment, destrueixen tots els arguments de que les Zones Blaves hi han sigut posades, per facilitar el aparcament i la rotació. Es de una lògica aclaparadora, que si hi han 300 places per ocupar, aquests arguments són per maldestres.
En quant al fum, no se si fumes o no, però si tens una proposta més bona o idees per millorar la proposta, benvingut i t’ho agrairem tots plegats. Si no has d’aportar res et recomanaria que no hi perdis el temps, perquè després de la teva crítica o ens quedem com abans o pitjor i de malastrucs ja en hi ha prou.
Arquitecte jove, tens raó!
Lo del comentari de’n Riba sobre el deute em sembla fora de lloc, és absolutament incoherent. Algú li va obligar a constituir una empresa Municipal com SIMA o va ser idea seva i ara quan les coses van malament, ho hem de pagar tots el ciutadans? Per aquest viatge no és necessita motxilla. Que ens està dient, que les Zones Blaves només eren necessàries pel compte d’explotació de SIMA i no per les necessitats dels ciutadans, o sigui que quan les van crear ens van enganyar com a “xinos”?
La gratuïtat existeix i la mala administració també.
Cordialment.

J

Joan Serrallonga

Igualada

8 d'octubre 2010.00:30h

Respondre

Uiiii!!! Jordi, quin mal que fa a alguns que es presenti una proposta una mica decent.

A

Albert

Igualada

7 d'octubre 2010.20:15h

Respondre

Si el músic pagat no ho comenta deu ser que no pot rebatre-ho. Anem bé, ja n’hi ha prou de robar, encara més, al ciutadà.

J

Jordi

Igualada

7 d'octubre 2010.18:22h

Respondre

Això de la pssarel·la és una gran cortina de fum: o parlem de zones blaves o parlem de passarel·la. Al fer-se enrere de demanar la retirada TOTAL de les zones blaves, ara, CIU intenta desviar... Llegir més l’atenció per amagar aquest canvi de posició. Anem arreglats!

I per cert, algú ha mirat bé la foto de la passarel·la?? A quina escala està plantejat això?? Les persones hi hauran de passar ajegudes perquè a mi no em quadren les mides, fer un photoshop cutre com aquest ho sap fer tothom...

R

Ramon F.

Igualada

7 d'octubre 2010.17:02h

Respondre

Home ben mirat aquesta proposta no esta malament, potser que sigui la millor de totes les que s’han presentat, especialment perquè a més a més de reduir el cost d’aparcament uneix el pàrquing... Llegir més soterrat amb l’hospital.

En quant a lo que diu el Sr. Riba de que la gratuïtat no existeix, va ben equivocat ja que aquí mateix, a Igualada, l’ajuntament del que ell n’és el segon tinent d’alcalde ha permès fer amb terrenys municipals un pàrquing gratuït i exclusiu, el de davant de l’infinit.

a

arquitecte jove sense contactes i sense dret a subsidi d'atur

igd

7 d'octubre 2010.12:20h

Respondre

I a cap grup municipal no li fa vergonya mantenir el dipòsit municipal de vehicles enmig d’una trama urbana consolidada?

No s’hauria d’haver fet l’aparcament soterrat amb alguna planta més... Llegir més per absorvir aquest”servei-equipament”?.
reflexionem, perque si mireu el planol que adjunten els de CiU sembla que ja els hi està bé, amb ells i a tots els grups municipals que una superfície i un espai tan gran de ciutat es destini a un objectiu com aquest.
Reflexionem sobre la imatge de la nostra ciutat que admet sense pudor que una macro illa d’equipaments sigui un tancat de planxa, envoltada d’edificis que competeixen estéticament per ser l’un més ”nyap” que l’altre, ja sigui Hospital, CAP, o Fundació i no pas per fer ciutat.

j

josep m. torras payerol

Igualada

7 d'octubre 2010.09:15h

Respondre

La meva “opi”:
http://www.igualadi.com/2010/10/shan-de-crear-necessitats-alla-on-no-hi.html

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.