//Plugins sense CDN ?>
Des de l'Ajuntament igualadí valoren molt positivament el projecte i , sobretot, la supressió del pas a nivell. Antoni Pàmies, regidor d'Urbanisme, ha explicat que el projecte s'ha redactat tenint en compte les negociacions que va tenir l'Ajuntament amb la Generalitat, i que aquesta és la versió més raonable de totes les que es van preveure. La proposta preveu també el soterrament de 800 metres de via, és a dir, des de l'estació d’Igualada i fins el carrer de Montserrat de Vilanova del Camí. Entre tots els canvis previstos, Antoni Pàmies subratlla que el carrer del Carrilet ‘es convertirà en un passeig i se n’invertirà el pendent.
Dues velocitats
Joan Vich, alcalde de Vilanova del Camí, també veu amb bons ulls el projecte i creu que satisfà algunes de les reivindicacions històriques del municipi —com és la supressió de les barreres i la divisió que comporta el ferrocarril al seu pas per Vilanova. De totes maneres, Joan Vich creu no s'aconseguirà definitivament la supressió de barreres ‘fins que no es construeixi el tren tramvia de dues velocitats que permeti un ritme més lent del tren en el seu pas pel municipi’, i que s'inspiri en el Trambaix de Barcelona.
Finalment, Joan Vich també demana 'amb tota la prudència necessària' que el pont d'Òdena que unirà Igualada amb Vilanova no només sigui per a peatons i ciclistes, sinó que també el puguin utilitzar els vehicles. De fet, des del consistori s'estudiarà presentar alguna al·legació que contempli aquesta proposta.
Des d’Amics del Tren, entitat que des de fa temps es mobilitza i que ha fet diverses propostes per a millorar la comunicació ferroviària d’Igualada i la comarca, s’ha valorat positivament la presentació d’aquest projecte, tot i que encara no l'han pogut analitzar en profunditat. El seu president, Francesc Farrés, ha dit que es tracta ‘d’una bona notícia’, i s’ha mostrat gratament sorprès, 'perquè ja feia temps que se’n parlava, però semblava que s'havia posat en dubte la viabilitat del projecte respecte del nombre de passatgers'.
quants anys fa que dura tota aquesta història? crec que quan vaig néixer ara fa 29 anys ja se’n parlava del tema. Ara sembla que aquest nou capítol té continuïtat (com tots, però sempre amb... Llegir més la lentitud que defineix el nostre tren, és clar!).
Faig una aposta, d’aquí 18 anys tindrem un tren soterrat!! va, qui aposta menys?!
Albert
Igualada
9 de novembre 2010.14:45h
Igualada hi està a favor ? Quina Igualada ? Perquè la majoria d’igualdins ja n’estem farts que ens polítics de l’Ajuntament i la Generalitat ens prenguin per imbècils.